Jag vill men inte han..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag vill men inte han..

Varför jag skrev på det viset var för att människan kanske skulle velat skaffa barn, fast med en annan kille, inte med den nuvarande.Då tyckte jag bara att hon resonerade bra när hon faktiskt valde ett av alternativen.

Jag tycker har fortfarande kvar mina gamla åsikter & är precis samma människa som du säkert bråkat med på nätet tidigare;) :devil:
Jag skrev nog att jag aldrig skulle ha barn under omständigheterna som råder för alla småbarnsmammor, jag vill inte prioritera bort mina intressen.Dessutom var det helt oplanerat så om det inte hade hänt på det sättet hade jag fortfarande varit "ogravid"TRO MEJ:smirk:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Nej jag tror inte man vill ha barn med en kille om man har tjatat sig till det.. då kan man inte förvänta sig så mkt engagemang. Det har jag aldrig påstått heller! Jag menar bara att man kan föra fram sina argument och informera och prata om framtiden. Först då kanske killen känner sig tryggare och antingen ändrar sig eller står fast vid sin sak. Då tycker jag man kan lugna sig lite. Man får ju lyssna på argumenten och fråga vad det är som gör att han vill vänta. Det finns så många olika anledningar. Min kille var nog mest lite avskräckt innan han visste så mkt, nu har jag läst en del och vi brukar diskutera. Nu är han inte så skeptisk längre.. Varken jag eller min sambo tror att våra liv ser så annorlunda ut nu eller om några år, han har bara satt 30 som en slags trygg gräns lite längre bort även fast han inte vill göra något speciellt utan barn innan 30. Därför tror jag att det går att påverka honom i sitt beslut. Inte tjata utan diskutera som sagt.. Innan gjorde han det inte, men nu tar han plötsligt upp grejer om barn..;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 244
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp