Jag vill men inte han..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag vill men inte han..

Allvarligt talat så tänker ju inte de flesta killar på sina tjejers p-piller.Självklart är tjejer mer vana att skydda sig då det faktiskt blir mest besvär för dem om de inte gör det, med oönskade graviditeter osv.
& självklart vet jag att man som tjej är dum om man inte kräver att killen skyddar sig om man själv inte äter piller, tar spruta osv, det är bara en själv om lider av det.
Men jag tycker inte det är fel att kräva av killen att skydda sig, det ska ju inte bara handla om en som måste tänka på allt.I mitt förra inlägg var jag lite sarkastisk just för att jag vet hur lata killar kan vara med sånt ibland.& jag måste bara tillägga att jag inte lurade ngn då han mkt väl visste vad det innebar & var beredd på det.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Killen väljer ju själv om han vill bli pappa, antingen använder han skydd eller inte.Jag är totalt emot kvinnor som slutar med preventivmedel utan att säga ngt till killen för att lura honom.Men jag trodde alla visste att om man har sex kan man bli gravid oxå, det är ju ingen hemlighet.Jag blir rätt förbannad på killar som bara anser det är kvinnans jobb att skydda sig då det är så obekvämt med kondom, varför denna reaktion på att man säger åt killen att skydda sig istället?Md tanke på vilka besvär tjejer får av p-piller så är det inte mer än rätt.Antingen kola med kolapapper eller ingen sex, eller hur det nu är killar brukar beskriva kondomer:smirk:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Jag motsätter mig INTE att man som tjej vill att killen ska dra sitt strå till stacken med preventiva metoder.

Jag motsätter mig att man som tjej väljer att sätta barn till världen när det finns en motvillig pappa.

Även om en tjej påtalar för sin kille att hon slutar skydda sig och han inte fattar bättre så låter hon sig bli gravid med en kille som inte vill bli pappa.

Jag skiter i honom för han är korkad, jag skiter ännu mer i henne som låter det hända men barnet vurmar jag för.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Mne då vet tjejen oxå vadhon ger sig in på å är beredd att fostra barnet själv.Det finns många familjer där föräldrarna inte lever ihop & det funkar.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Men det är fruktansvärt om man gör detta medvetet ( som tjej ) ignorerar mannens vilja, fruktansvärt egoistiskt ur alla synpunkter.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Om du läser mina inlägg så ser du att jag skrivit att jag tycker det är fel att lura mannen, men om han vet om att kvinnan inte har skydd å han själv är för lat för att använda det så finns ju konsekvenser att vänta.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Jag läste dina inlägg, men eftersom du svarade No1 som du gjorde så utgick jag från det sista du skrev..

Men om så inte är fallet så är det väl bra ..

/ C
 
Sv: Jag vill men inte han..

Mne då vet tjejen oxå vadhon ger sig in på å är beredd att fostra barnet själv.Det finns många familjer där föräldrarna inte lever ihop & det funkar.

Jag hoppas då att barnet får rätt förklaring när denna undrar varför pappan inte VILL ha ngn kontakt.

Bättre att knulla en okänd karl och förklara för barnet att man inte VET vem som är pappa så barnet slipper känna sig bortvald.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Numera anses det inte skamligt att vara ensamstående, man får tex adoptera om man är ensamstående, varför skulle man då inte kunna skaffa barn själv?Om man nu är gravid & är beredd att behålla barnet/emot abort eller vad orsaken än kan vara, vad skulle vara så fel med det?Ett stort antal av alla småbarnsföräldrar separerar när innan barnen är ett år gamla, vissa kanske ser sin pappa ngn gång i månaden om inte mer sällan så jag tycker inte det är så himla farligt.Det är inte så man planerat, man vill att ett arn ska ha båda föräldrarna osv men tyvärr går inte allt som man vill.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Ett stort antal av alla småbarnsföräldrar separerar när innan barnen är ett år gamla, vissa kanske ser sin pappa ngn gång i månaden om inte mer sällan så jag tycker inte det är så himla farligt..
Bara för att det faktiskt förekommer kan man ju inte påstå att det är något bra.

Det är inte så man planerat, man vill att ett arn ska ha båda föräldrarna osv men tyvärr går inte allt som man vill.
Nej, men i det exemplet som vi diskuterar nu kan man ju ändå ha lite på känn kanske hur det kommer att gå.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Nej jag skrev inte att det är ngt alla önskar sig, men som exempel akn jag nämna att det är bra mkt bättre att barnen lever ensam m tex mamman än med både mamman å en kvinnomisshandlare.För att ta ett exempel alltså.Att föräldrarna ska leva ihop är inte alltid det bästa för barnen.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Men nu diskuterade vi väl inte att skaffa barn med en person som misshandlar en, utan att skaffa barn med någon mot den personens vilja.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Är det någon som ansett att hon ska skaffa barn mot gubbens vilja? Det enda jag har läst är att hon ska lägga preventilmedelbiten på gubbens ansvar, inte att hon ska lura honom på något sett.:confused:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Är det någon som ansett att hon ska skaffa barn mot gubbens vilja? Det enda jag har läst är att hon ska lägga preventilmedelbiten på gubbens ansvar, inte att hon ska lura honom på något sett.:confused:


Ja men om han är lika trög, slö, nonchalant och hjärndöd vid kåthet som många andra barn så sätter han väl på och gör henne gravid iaf FAST han INTE vill ha barn.

Hon VET att han inte vill ha barn och det enda argumentet borde räcka för att hon ska se till att hon INTE blir med barn.

Vill hon sluta med preventivmedel pga hormoner eller vad hon nu vill använda för ursäkt så får hon väl skita i att ha 6 när han inte behagar använda kondom men hon bör se till att inte bli med barn.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Nej jag skrev inte att det är ngt alla önskar sig, men som exempel akn jag nämna att det är bra mkt bättre att barnen lever ensam m tex mamman än med både mamman å en kvinnomisshandlare.För att ta ett exempel alltså.Att föräldrarna ska leva ihop är inte alltid det bästa för barnen.

Att så många relationer skiter sig lär ju bero på att man blivit tillsammans och skaffat barn med ngn för lättvindigt,,,fel val helt enkelt.

Allt kan hända men att skaffa barn med ngn som från början inte vill ha barn ger ju inte direkt bättre odds för ungen.

Om det är ett gemensamt beslut kanske ungen kan få ha kvar kontakten även EFTER separationen :smirk:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Numera anses det inte skamligt att vara ensamstående, man får tex adoptera om man är ensamstående, varför skulle man då inte kunna skaffa barn själv?

Men diskussionen var väl om man mot mannens vilja ändå försöker och sedan också BLIR gravid...
 
Sv: Jag vill men inte han..

Nu hänger inte jag med här......

Har kvinnan STÖRRE ansvar än mannen att se till att hon inte blir gravid för att MANNEN inte vill ha barn?:confused: :confused:

Det är väl BÅDAS ansvar, men om kvinnan nu stått för "skyddet" i ett antal år så borde det i jämnstäldhetens namn nu vara dax för mannnen att stå för det i några år? Dock INTE sluta med piller eller dylikt för att luras utan klart och tydligt upplysa honom, eller ännu hellre diskutera, att nu är det din tur.
Och om han VERKLIGEN inte vill ha barn kommer han att dra på gummit VARJE gång. Oftast (generaliserar) säger killen att han inte vill ha barn, men när han ställs inför fullbordat faktum så tar han sitt ansvar och blir en bra pappa, oftast så blir det fler barn efter det att "isen är bruten"
 
Sv: Jag vill men inte han..

Det verkar så ...

Jag skulle aldrig någonsin överlåta preventivmedelsbiten på den andra partnern..

Herregud, jag blir så matt ibland på allt ..

Varför i hela j*vla ( nu svär jag också) fridens da'r vill man överhuvudtaget försöka skaffa barn med någon som inte vill? Det resonemanget kommer jag ALDRIG att förstå..

/ Något sura My
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 244
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp