Jag vill men inte han..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag vill men inte han..

Varför i hela j*vla ( nu svär jag också) fridens da'r vill man överhuvudtaget försöka skaffa barn med någon som inte vill? Det resonemanget kommer jag ALDRIG att förstå..

Nä, det är otroligt märkligt.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Nu är det ju så att allt inte är svart eller vitt. Eftersom du undrar kan jag ju ge dig en anledning till att man skulle vilja göra det. Även om du skriver att du aldrig skulle kunna förstå.

I alla fall för mig var det så att jag verkligen känner att jag vill fortsätta vara tillsammans med min sambo. Han är helt enkelt den bäste för mig, och dessutom en bra pappa. Han har däremot av olika skäl varit mycket mer tveksam till att skaffa barn än vad jag har varit. Ändå har jag tänkt att det varit värt besväret att försöka få honom att också vilja det, inte för min skull utan för sin och för vår. Det har helt enkelt inte varit så himla lätt att tänka att jag bara skulle dra och leta upp någon annan istället. För jag har så svårt att tänka mig att det skulle gå att hitta någon som är bättre för mig att vara tillsammans med.

Jag kan ju inte direkt säga att jag försökte skaffa barn med honom under tiden han inte ville (t ex genom att strunta i preventivmedel) men jag jobbade ju på att få honom att vilja, helt enkelt för att jag tyckte att det skulle vara värt ansträngningen. Och det var det också.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Och konsekvenserna blir störst för barnet, den som minst förtjänat och behöver det. Nej, detta är ingen bra metod.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Jag kan ju inte direkt säga att jag försökte skaffa barn med honom under tiden han inte ville (t ex genom att strunta i preventivmedel) men jag jobbade ju på att få honom att vilja, helt enkelt för att jag tyckte att det skulle vara värt ansträngningen. Och det var det också.
[/QUOTE]


Men du väntade ut honom.
Menar du att du HADE tagit saken i egna händer annars?

Det är stor skillnad mellan tanke och handling.


Jag tyckte inte mitt X var ngt bra pappamaterial så jag utgick från att vi inte skulle skaffa barn eftersom jag prioriterade att leva med honom.
Om barn hade varit viktigare för mig än min partner så hade jag valt bort honom.

Hade han varit bra pappamaterial men ändå inte velat ha barn så hade jag gått på hans linje.
Den som är tveksam eller uttalat negativt inställd måste få ha det sista ordet. För barnets skull.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Ja men konsekvenser drabbar alla människor förr eller senare.Först & främst borde kanske knarkade & alkisar börra steriliseras?för deras barn får oxå lida av konsekvenserna med såna föräldrar:smirk:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Du tolkade mitt inlägg helt fel, det jag vänder mig emot och inte förstår är hur kvinnor kan lura till sig en graviditet fastän att mannen klart och tydligt sagta att han inte vill eller åtminstone vill vänta!

Att stanna kvar & att försöka få honom att ändra sig har jag inte sagt något om..
 
Sv: Jag vill men inte han..

Det sista du skrev tycker jag däremot var bra resonemang, du valde honom framför barn, men han hade förklarat för dig att han inte ville ha barn.
Jag hoppas att de som verkligen vill ha barn fast inte partnern vill, kan vara handlingskraftig nog att söka ngn som vill.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Det sista du skrev tycker jag däremot var bra resonemang, du valde honom framför barn, men han hade förklarat för dig att han inte ville ha barn.


Han var positivt inställd till barn men jag ville inte ha barn med HONOM.
Min kärlek till honom var emellertid större än den till ett ofött barn så vår relation fortgick i ytterligare 7år.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Fortfarande bra resonemang, även om jag inte fattar att ma är ihop med ngn man inte skulle tycka var en lämplig pappa;)
 
Sv: Jag vill men inte han..

Fortfarande bra resonemang, även om jag inte fattar att ma är ihop med ngn man inte skulle tycka var en lämplig pappa;)


Barnslig och icke ansvarstagande bl.a..
En sådan kan man ha väldigt mkt roligt med men inte skaffa barn med.

Jag skulle få två barn och sannolikt bära huvudansvaret för familjen.
Jag är inte intresserad av det.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Min kompis påstår att man alltid får en unge till att ta hand om om man råkar ha en sambo, pojkvän/man :angel:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Min kompis påstår att man alltid får en unge till att ta hand om om man råkar ha en sambo, pojkvän/man :angel:

Lösningen på det är att välja en vuxen och färdiguppfostrad man. Det kan jag verkligen rekommendera.

No1:
Nej, jag hade verkligen inte tagit saken (hrm) i egna händer om han inte ändrat sig. Men jag hade fått ett fruktansvärt dilemma vilket jag skulle välja - vara tillsammans med den här personen eller försöka leta upp en ny tänkbar pappa. Just eftersom det känns som ett så dåligt utgängsläge för den blivande familjen att bara köra över den andra i just den här frågan.
 
Sv: Jag vill men inte han..

Jaså, var finns dom?har nämligen aldrig stött på en sån:smirk:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Du borde nog bredda dina vyer i sådantfall, det finns gott om väluppfostrade & vuxna män!

Tips är att kolla förhållandet mellan grabben och mamman hans, där ser du oftast hur du kommer att få det ;)
 
Sv: Jag vill men inte han..

Ah, de ska alltså vara osams med mamman/ inte gilla henne.För annars tar de hennes parti i allt:smirk:
 
Sv: Jag vill men inte han..

Skrattar

Vet inte om du är allvarlig eller om du skämtar, därför avböjer jag att diskutera mer om saker !
 
Sv: Jag vill men inte han..

I see=)nå ja, det hörde väl ändå inte till diskussionen, men visst kan man tro att det är på skämt*suck*;)
 
Sv: Jag vill men inte han..

Fortfarande bra resonemang, även om jag inte fattar att ma är ihop med ngn man inte skulle tycka var en lämplig pappa;)

:rofl: :rofl:

Kanske för att man inte vill ha barn? Du är för rolig! För bara något år sedan skulle du ALDRIG ha barn (vilket du också basunerade ut i tid och otid) och nu kan du inte förstå hur någon vara ihop med någon som inte vill ha barn.

Javan
 
Sv: Jag vill men inte han..

[
QUOTE=Javan;7272408]:rofl: :rofl:

Kanske för att man inte vill ha barn?

Nja...i mitt fall är det nog så att om jag träffar en underbar kille som även visar sig ha de mogna egenskaperna för att bli en bra pappa...ja då kan det nog vara så att jag kommer kunna se glädjen i att sätta en knodd till världen med just honom.

Men gällande min förra kille så älskade jag honom och vi hade kul ihop men jag insåg att vi inte skulle få en jämlik relation om vi skaffade barn så det blev aldrig aktuellt för mig.
Man kan älska en kille utan att tycka att han skulle bli en bra pappa.
Bra om man kan se dessa sidor och värdera dem INNAN man skaffar barn och det blir katastrof.


Ju mer jag tänker på det ju mer stolt blir jag över mig själv att jag resonerade så moget redan i tidig ålder ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 244
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 252
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp