Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag har också letat dietist men det finns inte längre här i stan och jag klarar inte att ta mig till en annan stad för det som det ser ut nu 😞
Sedan kommer den delen med att nyttig mat ofta är dyrare också. Speciellt när jag inte klarar att äta upp den utan måste slänga 😞

Försöker ta mig samman tillräckligt för att komma in i duschen. Jag hatar verkligen att duscha! Sedan ska jag iallafall försöka ta mig iväg till praktiken

Vägde mig och nu är jag nere på 66kg! Med tanke på hur mycket jag har ätit i helgen så lär det hoppa upp till över 67kg igen men det är ändå bättre än 69kg. Målet är 63kg. Går jag ned mer än så blir jag glad men inte under 58kg för då ser jag benig ut. Om jag hade kunnat träna hade jag inte brytt mig lika mycket om siffrorna för om jag har muskler så kommer jag att se smalare ut än vad vågen säger. Nu har jag bara fett och inga muskler alls

Och nu har jag fastnat på köksgolvet. För trött för att göra något, för rastlös för att ligga i sängen och för seg i skallen för att kunna tänka

Kram! Fy sjutton vad jobbigt du har det. Önskar jag kunde hjälpa på ngt sätt.

:heart
Tack 💖 Önskar det också för det är outhärdligt 😞 Skulle gått och handlat men fick vända i trappen. Nu sitter jag på tågstationen och har ångest istället. Pojkvännen skjutsade mig till veterinären när han åkte hem så jag kunde köpa skonmat till Pärla för hon bara kräks upp all mat hon får 😭 men jag måste ju hem från veterinären också

Tack 💖 Önskar det också för det är outhärdligt 😞 Skulle gått och handlat men fick vända i trappen. Nu sitter jag på tågstationen och har ångest istället. Pojkvännen skjutsade mig till veterinären när han åkte hem så jag kunde köpa skonmat till Pärla för hon bara kräks upp all mat hon får 😭 men jag måste ju hem från veterinären också
:( Åh vad jag önskar jag hade bil och bodde nära så jag iaf kunde skjutsa hem dig. För att sitta där med din ångest nu låter hemskt.

Vad jobbigt med Pärla att hon kräks. Hoppas hon mår bättre på skonkost. Det är en sån stress och ångest bara att djuren mår dåligt och sen kämpar du med allt annat med.

Är det långt hem med tåget?

:( Åh vad jag önskar jag hade bil och bodde nära så jag iaf kunde skjutsa hem dig. För att sitta där med din ångest nu låter hemskt.

Vad jobbigt med Pärla att hon kräks. Hoppas hon mår bättre på skonkost. Det är en sån stress och ångest bara att djuren mår dåligt och sen kämpar du med allt annat med.

Är det långt hem med tåget?
Tack 💖 Vi är hemma nu. Minns inte när för jag är så väck av all ångest. Idag är det verkligen extremt mycket 😭
Ja, det är jättestressande med Pärla för det känns som att det bara blir mer och mer hela tiden och aldrig tar slut och blir bra. All energi går till henne känns det som och jag har så dåligt samvete för framförallt marsvinen som hamnar i skymundan för de sitter ju fast i buren. Poppy och Bella kan ju komma till mig när de vill något, men det kan inte marsvinen. Jag vill bara få sova men det är för sent nu för om jag somnar nu så kommer jag att vara för seg att fixa allt med djuren när jag vaknar. Samtidigt så är jag ju alldeles för trött nu så det spelar ingen roll vad jag gör. Jag vill bara vara normal 😭

Tack 💖 Vi är hemma nu. Minns inte när för jag är så väck av all ångest. Idag är det verkligen extremt mycket 😭
Ja, det är jättestressande med Pärla för det känns som att det bara blir mer och mer hela tiden och aldrig tar slut och blir bra. All energi går till henne känns det som och jag har så dåligt samvete för framförallt marsvinen som hamnar i skymundan för de sitter ju fast i buren. Poppy och Bella kan ju komma till mig när de vill något, men det kan inte marsvinen. Jag vill bara få sova men det är för sent nu för om jag somnar nu så kommer jag att vara för seg att fixa allt med djuren när jag vaknar. Samtidigt så är jag ju alldeles för trött nu så det spelar ingen roll vad jag gör. Jag vill bara vara normal 😭
Skönt att du är hemma! :heart

Vet hur det är med sjuka djur, man vill göra allt för dem, lägger ner all energi man har och så lite får de andra gå åt sidan, även om man vill ta hand om alla lika mycket såklart. Det är väldigt jobbigt, även känslomässigt.

Och vet hur det är när man är för trött och oavsett vad man gör går det inte att uppringa någon sorts energi. Hemskt. Jag hoppas du får sova inatt så det finns lite mer ork imorgon.

Skönt att du är hemma! :heart

Vet hur det är med sjuka djur, man vill göra allt för dem, lägger ner all energi man har och så lite får de andra gå åt sidan, även om man vill ta hand om alla lika mycket såklart. Det är väldigt jobbigt, även känslomässigt.

Och vet hur det är när man är för trött och oavsett vad man gör går det inte att uppringa någon sorts energi. Hemskt. Jag hoppas du får sova inatt så det finns lite mer ork imorgon.
Ja! Jag vill bara vara hemma numera för det ger minst ångest, men det går ju inte. Vi har en klinik i stan så jag hade sluppit tåg, men den ena veterinären där är så otrevlig så jag vill inte gå dit mer. Det är inte långt med tåget tack och lov och på eftermiddagen går det rätt tätt med både tåg och buss, men det är hela situationen som är jobbig.

Just nu är nog det känslomässiga jobbigast med Pärla för det är flera (3?) som har sagt att det bästa kanske är att avliva henne. Inte för hur hon mår utan för hur dåligt jag mår och för att hon kör min ekonomi fullständigt i botten. Och nu kanske hon måste in igen för hon har kräkts upp skonmaten inatt 😞 Och nu på morgonen ville hon inte äta den alls så hon fick en halv matsked av sin vanliga blötmat så får jag se om den stannar nere. Det går bättre på dagen än på natten. Det är som att hennes mage slutar smälta maten när hon sover för det som kommer upp är så gott som osmält. Kräks hon natten som kommer också så måste jag in och utreda henne för såhär kan hon ju inte ha det

Hade svårt att somna men sedan har jag sovit hela natten så det är skönt. Hann dock bara vakna innan ångesten slog till 😞 Nu skiftar det mellan uthärdligt till tokångest några minuter åt gången

Jag måste verkligen göra dagböcker till hundarna så jag kommer ihåg allt men så fort jag bara tänker tanken så kommer paniken också utöver ångesten 😞
Jag har iallafall äntligen fått ordning på checklistan till marsvinen
image.webp

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Är så trött men jag kommer inte kunna sova. Och jag är för seg i skallen för att kunna göra något så vet inte om jag ska ta en elvanse och hoppas på att den får ordning på huvudet eller om jag ska försöka lida mig igenom dagen utan en massa tabletter. Har minskat på koffein och synefrin några dagar så kanske kan det vara en del av den djävulska ångesten sista dagarna, men samtidigt så får jag ångest om jag tar dem också för då blir jag rastlös men är fortfarande för trött för att göra något. Jag behöver göra en medicindagbok också

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama