Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Det kommer alltid finnas en massa saker "kvar", försök att inte låta det överskugga det positiva som du fått til. 💕
Jo, det är ju sant. Men det är ändå jobbigt när tex köksgolvet ser ut såhär för jag inte orkat sopa 😞
IMG_3987.webp

Jag kan inte göra någonting. Bara går från rum till rum men jag kan inte göra något. Jag vill gå en promenad men jag kan inte. Ingenting. Ångesten är fruktansvärd och jag har inget att distrahera mig med

Och jag har ätit en massa pizza och godis och annat skräp så har jättemycket ångest för det också. Jag är helt slut i huvudet men jag kan inte vila pga ångesten

Jag saknar så mycket att bara kunna ligga och slötitta på en film! Jag har inte kunnat se en hel film på långt mer än ett år. Jag försökte titta på Shanghai noon med pojkvännen för ett tag sedan. Det är min favoritfilm men tankarna var överallt och vi såg inte färdigt den 😞

Åkte in akut för hunden hade så ont när hon kom in från en promenad, ville gömma sig bara. Träffade en veterinär som kände igenom ryggen och sa troligen diskbråck. Hem med metacam och gabapentin. Sen nån vecka senare eller så kom vi till en neurolog som gjorde rörelsetester osv, och konstaterade diskbråck (ländryggen). Sen dess har hunden gått på gabapentin. Återbesök en gång om året för medicin och koll. Gick aldrig hos fysioterapeut eftersom jag bor så bra så jag har allt utanför dörren (utom vattenträning), backar, skog, stigar osv. Jag kör också pharmalight varje dag kväll på området. Det har hållt i 2-3 år nu.
Min hund har också bra grundkondition, hon är lite men (3.2 kg) har varit ute väldigt mycket i många år och gått i skog och backar dagligen (6 km-1 mil om dagen).
Förlåt för sent svar. Så plötsligt fick inte Pärla ont. På henne har det kommit så gradvis att jag blivit så van vid att det är fel att jag inte minns när det var 100% rätt. Hon får metacam nu och är mycket gladare, men jag tycker ändå inte att hon känns helt fräsch. Fast det är ju iofs inte så konstigt när hon felbelastat så länge. Vi har återbesök hos fysioterapeuten på fredag. Får se hur det går då

Jag sitter och glor på kläder och tyger trots att jag varken har råd eller behöver mer. Jag har MASSOR av kläder! Inte lika mycket tyger, men jag har flera projekt som ligger och väntar så det finns ingen anledning att köpa mer tyg innan alla projekt är klara! Så varför lägga så mycket tid på något helt meningslöst?! Jag blir så irriterad på mig själv!

Jag försökte fixa naglarna men kom bara halvvägs för jag är för trött. Jag vill sova men är för ”pigg”. Det är för mycket som snurrar i huvudet

Och min kropp vill inte alls äta trots att jag är jättehungrig. Har tvingat i mig en macka och lite godis. Vill gå och lägga mig och sova redan

Och jag hatar att gråta för det göra bara allting värre och hjälper inne så varför gör jag det?!

Jag sitter och glor på kläder och tyger trots att jag varken har råd eller behöver mer. Jag har MASSOR av kläder! Inte lika mycket tyger, men jag har flera projekt som ligger och väntar så det finns ingen anledning att köpa mer tyg innan alla projekt är klara! Så varför lägga så mycket tid på något helt meningslöst?! Jag blir så irriterad på mig själv!
För att det är trevligt att drömma sig bort lite?

Jag orkar inte jag orkar verkligen inte!!! Men vad fan ska jag göra?!!! Det finns ingen eller inget dom kan hjälpa mig. Jag har inget val. Jag måste lida vad jag än gör

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama