Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag vet inte vad jag ska göra! Jag slits i tusen miljoner bitar! Det är som hela jag är fångad i krokar som sliter mig i stycken och jag står inte ut 😭😭

:heart Du är inte meningslös eller oduglig. Du är en värdefull, fin och empatisk medmänniska!

Vad är det som driver ångesten just nu? Den känns outhärdligt jobbig.
Finns det något som alls kan hjälpa. Vet att djupandning i ”fyrkant”, inte känns som det kan ge ngt. Men när jag har panikångest och bara rullar runt på golvet så är det den bästa metoden för mig att komma ur det allra värsta.

Hur är det med Pärla? Kräks hon fortfarande? Läste att medicinen inte hjälper. Var det onsior hon gick på? Kan ni byta och se om ngt annat hjälper bättre?

Stor kram!! :heart

:heart Du är inte meningslös eller oduglig. Du är en värdefull, fin och empatisk medmänniska!

Vad är det som driver ångesten just nu? Den känns outhärdligt jobbig.
Finns det något som alls kan hjälpa. Vet att djupandning i ”fyrkant”, inte känns som det kan ge ngt. Men när jag har panikångest och bara rullar runt på golvet så är det den bästa metoden för mig att komma ur det allra värsta.

Hur är det med Pärla? Kräks hon fortfarande? Läste att medicinen inte hjälper. Var det onsior hon gick på? Kan ni byta och se om ngt annat hjälper bättre?

Stor kram!! :heart
Jag vet inte. Jag orkar inte och jag vill bara dö. Inget kommer någonsin att bli bättre än nästan uthärdligt. Varje dag och varje minut handlar bara om att hålla näsan ovanför vattenytan och jag vill inget hellre än att ge upp och sjunka men min kropp är odödlig så jag vågar inte göra något för då kommer jag bara att få ett ännu värre liv som bestraffning. Jag vet inte vad som är värst, hopplösheten och meningslösheten eller ångesten. Allt ihop som idag är så fruktansvärt att jag kan inte beskriva det. Jag vill bara ge upp. Bara sluta andas och sluta finnas till. Jag orkar inte

Medicinen som inte funkar heter incurin. Hon beter sig som att hon löper och jag har ingen aning om hur många kisspölar jag har torkat upp och när jag la mig i sängen och la mig i en kisspöl så bara brast allt jag hållit undan. Hon äter redan lägsta dosen av den. Jag tror att hon har kräkts också för jag har hittat lite som ser ut som kräk men eftersom det är mat hon kräks upp så äter ju både hon och de andra upp det direkt så om jag inte ser henne så kan hon kräkas utan att jag märker det. Och Poppy har jättemycket klåda för att hon har lyckats äta Pärlas kräk. Pärla får metacam nu istället för onsior. Hon var utan smärtstillande några dagar men det går inte. Jag vet inte vad jag ska ta mig till för jag orkar inte och jag har snart inga pengar kvar på deras konto. Allting är bara som att famla i blindo och jag känner mig så fruktansvärt oduglig som inte kan hjälpa henne

Tack 💖

Jag vet inte. Jag orkar inte och jag vill bara dö. Inget kommer någonsin att bli bättre än nästan uthärdligt. Varje dag och varje minut handlar bara om att hålla näsan ovanför vattenytan och jag vill inget hellre än att ge upp och sjunka men min kropp är odödlig så jag vågar inte göra något för då kommer jag bara att få ett ännu värre liv som bestraffning. Jag vet inte vad som är värst, hopplösheten och meningslösheten eller ångesten. Allt ihop som idag är så fruktansvärt att jag kan inte beskriva det. Jag vill bara ge upp. Bara sluta andas och sluta finnas till. Jag orkar inte

Medicinen som inte funkar heter incurin. Hon beter sig som att hon löper och jag har ingen aning om hur många kisspölar jag har torkat upp och när jag la mig i sängen och la mig i en kisspöl så bara brast allt jag hållit undan. Hon äter redan lägsta dosen av den. Jag tror att hon har kräkts också för jag har hittat lite som ser ut som kräk men eftersom det är mat hon kräks upp så äter ju både hon och de andra upp det direkt så om jag inte ser henne så kan hon kräkas utan att jag märker det. Och Poppy har jättemycket klåda för att hon har lyckats äta Pärlas kräk. Pärla får metacam nu istället för onsior. Hon var utan smärtstillande några dagar men det går inte. Jag vet inte vad jag ska ta mig till för jag orkar inte och jag har snart inga pengar kvar på deras konto. Allting är bara som att famla i blindo och jag känner mig så fruktansvärt oduglig som inte kan hjälpa henne

Tack 💖
Fina du! Du gör allt för dina djur, du ger dem otroligt mycket både av din energi och kärlek och lägger dessutom massor med pengar på att försöka utreda och hjälpa. inte oduglig på ngt sätt. Inte tänka så. Det låter verkligen jobbigt med hur Pärla mår, och att städa kiss och kräk gör att man tillslut tappar det och brister totalt. Man vill inget annat än hjälpa dem men vet tillslut inte vad man ska göra. Och det hjälper inte när man behöver känna stress över det ekonomiska.

Det är knappt levbart när man räknar minuter. Jag har själv varit så dålig i omgångar att jag räknar minuter till läggdags, sover inte och räknar minuter tills jag får gå upp och så samma visa. Då tappar jag allt. Så jag kan till viss del förstå och ta in hur du lider :( Det är hemskt! Och det enda man vill är att få dö. Själv drömde jag om att någon annan ”fixade det åt mig”.
Har du tankar på att inte vilja leva dagligen? Finns det några stunder då du inte önskar du slapp leva? Kan du hitta något av det positiva när du har det såhär extremt?

När du tittade på kläder och tyger förut, kändes det som att det gav någon lite positiv och drömmande känsla? Menar går det att koppla bort den värsta meningslösheten när du gör det?

Jag lider så med dig och önskar verkligen vården skärpte till sig och lyssnar på hur dåligt du mår och ger någon sorts hjälp. Hur ska man själv orka leva och kämpa när sjukvården inte hjälper till.

:heart

Fina du! Du gör allt för dina djur, du ger dem otroligt mycket både av din energi och kärlek och lägger dessutom massor med pengar på att försöka utreda och hjälpa. inte oduglig på ngt sätt. Inte tänka så. Det låter verkligen jobbigt med hur Pärla mår, och att städa kiss och kräk gör att man tillslut tappar det och brister totalt. Man vill inget annat än hjälpa dem men vet tillslut inte vad man ska göra. Och det hjälper inte när man behöver känna stress över det ekonomiska.
Jag tycker inte det. Jag orkar aldrig tillräckligt för att ge dem allt de förtjänar. Jag bara hankar mig fram så gott jag kan för att ge dem vad jag klarar. Hade jag haft någon som hade kunnat ta dem så hade jag lämnat bort Poppy och Bella tills allt är löst med Pärla för jag orkar inte.
Jag vill lämna in Pärla och säga till dem att kolla ALLT! Men jag har inte råd. Jag har bestämt att jag ger det en månad och om hon inte är rejält bättre då så måste jag ta beslutet att avliva henne 😭 för så som hon har det nu är inget värdigt liv

Orkar inte svara mer nu

Allt är bara för mycket. Jag är så väck i huvudet. Det enda som existerar är ångest och sorg

• Hjärta
Reactions: kma
Det är knappt levbart när man räknar minuter. Jag har själv varit så dålig i omgångar att jag räknar minuter till läggdags, sover inte och räknar minuter tills jag får gå upp och så samma visa. Då tappar jag allt. Så jag kan till viss del förstå och ta in hur du lider :( Det är hemskt! Och det enda man vill är att få dö. Själv drömde jag om att någon annan ”fixade det åt mig”.
Har du tankar på att inte vilja leva dagligen? Finns det några stunder då du inte önskar du slapp leva? Kan du hitta något av det positiva när du har det såhär extremt?
Nej, det är det inte. Jag hade ett par dagar där jag mådde lite bättre och då var det bara *poff* kväll. Det var också jobbigt för då hade det gått en hel dag till utan att jag fått något gjort, men hellre det än ångesten! Jag tror att de dagarna fick så fort för att jag slapp räkna sekunder under ångestattackerna.
Jag har iallafall sådan tur att jag sover på nätterna. Jag är så tacksam för melatonin! Innan jag provade det så somnade jag aldrig före 3. Idag vaknade jag jättetidigt för jag hade ångest men annars brukar jag kunna somna om.
Jag känner också så! Om jag blir överkörd så känns det som att det kanske blir lite mindre sorg, eller iallafall en lite annorlunda sorg, än om jag tar livet av mig.
Jag har bättre dagar när jag bara känner att jag inte vill leva, men ofta känner jag aktivt att jag vill dö. Sista tiden mycket oftare. Jag mådde lite bättre ett tag efter att jag började med litium, men den slutade funka. Precis som allting annat.
Det finns inget positivt. Det finns aldrig något positivt och har inte gjort på många år. Jag hade en period 2018 när jag till och med kunde vara glad, men sedan dess har allt varit dåligt igen. En på boendestödet frågade vad jag har som ger mig energi, men det finns INGET. Det finns sådant som tar mindre energi än annat, men inget ger energi. Utom en massa tabletter, men det är ju fel sorts energi.

När du tittade på kläder och tyger förut, kändes det som att det gav någon lite positiv och drömmande känsla? Menar går det att koppla bort den värsta meningslösheten när du gör det?
Lite kanske. En stund. Sedan kommer jag på att jag redan har proppfullt av kläder som jag inte orkar använda, eller inte kan använda för jag har gått upp i vikt. Jag saknar när jag höll på med instagram och hittade på outfits och postade dem, men nu orkar jag inte ens ta en bild på vad jag redan har på mig. De få gångerna jag har annat än samma klänning eller slashaskläder.
Jag har en app där man lägger in sina kläder och sedan kan skapa olika outfits. Jag har lagt in mycket men jag har nog lika mycket kvar. Fördelen med den är att jag kan gå in och kolla vad jag redan har och inte köpa något som är för likt så den hjälper mot shoppandet. Men jag vill ju ha in allt, men jag orkar inte.
Tygerna är till en massa jag vill sy, men jag har redan massor av projekt som ligger och väntar som jag måste göra färdigt för jag får redan panik när jag ska göra något för att det är för mycket att välja mellan

Jag lider så med dig och önskar verkligen vården skärpte till sig och lyssnar på hur dåligt du mår och ger någon sorts hjälp. Hur ska man själv orka leva och kämpa när sjukvården inte hjälper till.
Jag vet inte om det går att hjälpa mig längre. Det är som att mitt dåliga mående har blivit inbakat i min personlighet. Jag har blivit som farmor, som alltid stod ihopsjunken med tom blick. Jag försöker sträcka på mig men jag orkar inte. Jag har fått ont i ryggen för jag är så ihopsjunken.
Järnet hade de ju kunnat hjälpa med men det vill de inte för det är bara ferritinet som är för högt. Det finns en liten chans att de kan hjälpa mig ändå nu när det har stigit så mycket igen, men jag orkar inte kämpa mer

• Hjärta
Reactions: kma
En reflektion bara...och jag hoppas att du inte tar illa upp för det är inte meningen :) . Men det verkar som om väldigt mycket av ditt liv har kretsat kring intressen som har med utseende att göra, både för dig själv och djuren? Kläder, hår, naglar, utställningar (skönhetstävlingar) för marsvinen... Tror du inte att det kan vara i alla fall en del av ditt dåliga mående, dvs att du hela tiden strävar efter någon slags perfektion/standard som du har satt upp?

En reflektion bara...och jag hoppas att du inte tar illa upp för det är inte meningen :) . Men det verkar som om väldigt mycket av ditt liv har kretsat kring intressen som har med utseende att göra, både för dig själv och djuren? Kläder, hår, naglar, utställningar (skönhetstävlingar) för marsvinen... Tror du inte att det kan vara i alla fall en del av ditt dåliga mående, dvs att du hela tiden strävar efter någon slags perfektion/standard som du har satt upp?
Jag förstår varför du tänker så men det tycker jag inte. Mitt utseende är viktigt för mig och jag mår lite bättre när jag känner mig fin, men jag lägger inte mycket energi på det förutom naglarna som tar lång tid att göra. Jag minns inte när jag borstade håret senast. Troligen när jag duschade, men det minns jag inte heller när jag gjorde. Vikten däremot lägger jag extremt mycket energi och dåligt mående på. Jag vill inte göra det men jag vet inte hur jag inte ska göra det 😞
Marsvinen ställer jag i petclass och där handlar det mer om skötsel än utseende. Ibland ställer jag i klippt långhår, men de jag har nu följer inte rasstandarden tillräckligt mycket för att det ska vara lönt att lägga en massa energi på det utan det hade varit bara för skojs skull i så fall

Däremot saknar jag min gamla instagram mycket och det mår jag ibland väldigt dåligt över, men det tror jag mest är att jag saknar att jag mådde mycket bättre under den perioden jag hade det och jag undermedvetet har kopplat ihop det bättre måendet med instagramkontot

Nu har jag varit ute och gått med boendestödet. Jag har ju två telefonsamtal i veckan istället för att träffas nu och idag var det en av mina favoriter som ringde och eftersom jag var så ledsen och hon hade tid över så frågade hon om jag ville gå en runda så vi har gått i skogen. Det var jättejobbigt ibland men nu känns det lite bättre faktiskt. Jag vill fixa hemma men jag är så trött så det går inte 😞

Jag måste äta något men jag vill inte för ju mer jag äter desto hungrigare blir jag. Jag har proteinpudding men jag får den inte i mig. Jag klarar heller inte att gå och handla, vilket iofs är lika bra för i så fall hade jag köpt cheesecake och det är för dyrt och för många kalorier eftersom jag inte kan sluta äta förrän den är slut.

Och jag är så ledsen för jag vet inte om det är jag som skriver helt åt helvete galet eller om folk missförstår med flit men det blev bråk i en annan tråd och jag hatar verkligen bråk för det är både obehagligt och tar alldeles för mycket energi 😭 Jag fattar inte varför jag aldrig lär mig att hålla käften och aldrig skriva någon annanstans än här!

Jag har pratat en del med hon jag fick Pärla av också för att försöka reda ut vad som har hänt innan hon kom till mig men det enda jag fick ut av det är ett överansträngt huvud och irritation och ilska

Jag ska prata med veterinären om gabapentin, men jag vet inte om jag ska göra det före eller efter vi ska till fysioterapeuten på fredag. Jag har bestämt nu att om hon inte är markant bättre på fredag så vill jag prova gabapentin, eller om det finns något annat smärtstillande som kanske är mer lämpligt för Pärla, och om inte det hjälper så får hon somna in 😭

det blev bråk i en annan tråd och jag hatar verkligen bråk för det är både obehagligt och tar alldeles för mycket energi

Gissningsvis påverkar ditt allmänna mående din upplevelse av att det pågår bråk där, vilket är olyckligt för något bråk förekommer faktiskt inte.

Gissningsvis påverkar ditt allmänna mående din upplevelse av att det pågår bråk där, vilket är olyckligt för något bråk förekommer faktiskt inte.
Vad det än är så är det verkligen inte trevligt iallafall eftersom alla vränger på allting jag säger

Vad det än är så är det verkligen inte trevligt iallafall eftersom alla vränger på allting jag säger
Att folk blir förvånade och därmed ifrågasätter hur 2 motsatser är kompatibla i resonemanget, är ändock rätt normalt och ingen har ju varit otrevlig.

Jag tror du (omedvetet kanske) tolkar det folk skriver på värsta möjliga vis pga ditt mående. Detta baserat på reaktion och de egentillmälen du använder dig av.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama