Det är knappt levbart när man räknar minuter. Jag har själv varit så dålig i omgångar att jag räknar minuter till läggdags, sover inte och räknar minuter tills jag får gå upp och så samma visa. Då tappar jag allt. Så jag kan till viss del förstå och ta in hur du lider
Det är hemskt! Och det enda man vill är att få dö. Själv drömde jag om att någon annan ”fixade det åt mig”.
Har du tankar på att inte vilja leva dagligen? Finns det några stunder då du inte önskar du slapp leva? Kan du hitta något av det positiva när du har det såhär extremt?
Nej, det är det inte. Jag hade ett par dagar där jag mådde lite bättre och då var det bara *poff* kväll. Det var också jobbigt för då hade det gått en hel dag till utan att jag fått något gjort, men hellre det än ångesten! Jag tror att de dagarna fick så fort för att jag slapp räkna sekunder under ångestattackerna.
Jag har iallafall sådan tur att jag sover på nätterna. Jag är så tacksam för melatonin! Innan jag provade det så somnade jag aldrig före 3. Idag vaknade jag jättetidigt för jag hade ångest men annars brukar jag kunna somna om.
Jag känner också så! Om jag blir överkörd så känns det som att det kanske blir lite mindre sorg, eller iallafall en lite annorlunda sorg, än om jag tar livet av mig.
Jag har bättre dagar när jag bara känner att jag inte vill leva, men ofta känner jag aktivt att jag vill dö. Sista tiden mycket oftare. Jag mådde lite bättre ett tag efter att jag började med litium, men den slutade funka. Precis som allting annat.
Det finns inget positivt. Det finns aldrig något positivt och har inte gjort på många år. Jag hade en period 2018 när jag till och med kunde vara glad, men sedan dess har allt varit dåligt igen. En på boendestödet frågade vad jag har som ger mig energi, men det finns INGET. Det finns sådant som tar mindre energi än annat, men inget ger energi. Utom en massa tabletter, men det är ju fel sorts energi.
När du tittade på kläder och tyger förut, kändes det som att det gav någon lite positiv och drömmande känsla? Menar går det att koppla bort den värsta meningslösheten när du gör det?
Lite kanske. En stund. Sedan kommer jag på att jag redan har proppfullt av kläder som jag inte orkar använda, eller inte kan använda för jag har gått upp i vikt. Jag saknar när jag höll på med instagram och hittade på outfits och postade dem, men nu orkar jag inte ens ta en bild på vad jag redan har på mig. De få gångerna jag har annat än samma klänning eller slashaskläder.
Jag har en app där man lägger in sina kläder och sedan kan skapa olika outfits. Jag har lagt in mycket men jag har nog lika mycket kvar. Fördelen med den är att jag kan gå in och kolla vad jag redan har och inte köpa något som är för likt så den hjälper mot shoppandet. Men jag vill ju ha in allt, men jag orkar inte.
Tygerna är till en massa jag vill sy, men jag har redan massor av projekt som ligger och väntar som jag måste göra färdigt för jag får redan panik när jag ska göra något för att det är för mycket att välja mellan
Jag lider så med dig och önskar verkligen vården skärpte till sig och lyssnar på hur dåligt du mår och ger någon sorts hjälp. Hur ska man själv orka leva och kämpa när sjukvården inte hjälper till.
Jag vet inte om det går att hjälpa mig längre. Det är som att mitt dåliga mående har blivit inbakat i min personlighet. Jag har blivit som farmor, som alltid stod ihopsjunken med tom blick. Jag försöker sträcka på mig men jag orkar inte. Jag har fått ont i ryggen för jag är så ihopsjunken.
Järnet hade de ju kunnat hjälpa med men det vill de inte för det är bara ferritinet som är för högt. Det finns en liten chans att de kan hjälpa mig ändå nu när det har stigit så mycket igen, men jag orkar inte kämpa mer