Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag har så mycket panik igen 😭 Igår var lite bättre men nu är det lika illa igen. Kan inte tänka och jag vill bara sova men jag måste till fysioterapeuten med Pärla. Jag är så rädd! Jag tycker att hon verkar må mycket bättre men hon vill fortfarande inte gå. Och jag är så arg på mig själv att jag inte bad dem ultraljuda henne också när jag ändå var inne med Poppy! Hon har ju också blåsljud men hon blev ultraljudad i höstas och då sa veterinären att hon skulle komma in igen om ett år men det kan ju ha gått fortare för hjärtat att bli sämre än vad det verkade då. Så nu måste jag klara att ringa och sedan åka till Lund igen plus att det kommer att kosta typ 1000kr extra än om jag gjort det när Poppy var inne. Så korkad!

Pysslat lite nu på förmiddagen trots att jag har jättemycket annat som behöver göras. Nu när jag är klar är paniken tillbaka.
Jag har åter igen en massa PM att svara på också plus att jag lagt ut lite annonser. Vet att det är korkat för jag kommer att få så mycket ångest av kraven, men jag måste försöka få in lite pengar och allt ligger utspritt i extrarummet så om jag lägger ut annonser på det så får jag iallafall undan allt i en låda tills vidare.

Besöket hos fysioterapeuten gick bra tror jag. Pärla är inte bättre än förra gången vi var där för två veckor sedan, men inte heller sämre. Och med tanke på hur jättedålig hon var innan metacamen kickade in så känner jag att det ändå är en förbättring för om hon inte blivit så dålig så hade hon nog varit bättre än förra gången. Hon har heller inte kräkts på flera dagar, 5 tror jag.
Igår gick hon nog ca 350m och ville bara bli upplyft ett par gånger på promenaden innan fysiobesöket och det har hon bara gjort en gång sedan hon blev dålig. Jag frågade henne flera gånger om hon ville bli upplyft men det ville hon inte. Det går sannerligen inte fort då hon vill skritta mesta tiden, men skritt är ju bättre träning för musklerna än trav så det gör ingenting att vi förflyttar oss långsammare än en snigel för jag är bara så glad av att se henne glad igen! Hon har ju nästan ingen kondition eller muskler kvar och med tanke på hennes ålder så kommer det att ta tid att bygga upp henne igen så vi tar det långsamt och i hennes takt. Det största problemet just nu enligt fysioterapeuten är att hon krullar ihop sig till en ostbåge så fort allting inte är helt perfekt för henne så det är att få henne att sträcka på ryggen så mycket som möjligt som gäller. Hela Pärla är väldigt dåligt byggd. Bred och överrörlig så hon ser lite ut som en karpryggad groda när hon krullar ihop sig.
Jag är så tacksam att mamma kunde följa med mig igen! Jag känner att jag är ingen säker förare i det skicket jag är nu, plus ångesten som hela tiden sliter i mig. Och hennes bil kostade 90kr att köra med jämfört med min väns bensinslukare som kostar 200kr.

Jag tror också de bättre dagarna gått fortare för att ångesten inte varit lika extrem. Extrem Ångest gör att tiden inte alls rör på sig. Vad bra att melatonin fungerar, för utan att få sömn blir det ju ännu värre. Förstår hur du tänker att det är olika för de som sörjer en beroende på om man tar sitt liv eller är med om olycka. Jag kände att jag inte ville ha ansvar för att avsluta mitt liv hur gärna jag än ville (har numera tankar vill inte leva men inte heller dö).

Att inte känna något positivt på så många år :( jag tycker själv det är svårt att hitta något positivt men försöker hitta små saker som mina katter, att jag orkade åka på en utflykt idag, osv. Jag kan inte att önska för mycket för då går det aldrig ngt bra.

Det där med energi är svårt. Jag känner lite liknande att allt bara har energi. Att träffa vänner jag trivs med gör mig helt utslagen.

Vilken smart app! Jag är tokig i ett visst klädmärke och har alldeles för mycket kläder. Det kan lindra mitt mående ibland att kika även om jag inte köper. Synd du inte orkar ta bilder på outfits längre om du tyckte det var kul.

När man ständigt mår så dåligt så är det inte konstigt om det känns som det är inbakat i personligheten. Tillslut vet man ju inget annat och då blir man sån. Själv har jag ingen aning om vad lycka är, vad sjutton är det, hur känner man då?!
Men ditt mående och din personlighet är fortfarande olika saker. Även om det är svårt att se det.

Det blir omöjligt att kämpa när man inte får hjälp. Man orkar inte kriga med vården tillslut. Finns det någon som kan hjälpa dig kriga? För du är fortfarande värd hjälp!

Kram :heart
Ja, det gör den verkligen! Fy fan för ångest!

Vill inte leva, men vill heller inte dö är vad jag brukar känna. Så nu har det varit riktigt illa när jag verkligen velat dö. Just nu i denna stunden är jag tillbaka, men jag vet att det bara är för att jag fått ta två attentin för att kunna koncentrera mig på något alls så när de går ur kroppen kommer det inte att bli roligt 😓

Ja, det är skitjobbigt. Jag kommer ihåg 2018 de första gångerna jag var glad. Jag visste inte vad det var jag kände och det var så förvirrande innan jag insåg att jag var glad. Men nu minns jag inte längre hur det kändes 😞 Jag var glad för första gången sedan 2018 när jag fick ringen av min pojkvän, men jag minns inte hur det kändes heller trots att det inte är längesedan.

Samma här. Bara att vara med mamma i bilen igår och vara hos fysioterapeuten en halvtimme gör att min hjärna är potatismos idag trots att inget negativt hände. Jag har flera gånger fått ställa in med min bästa vän när hon har varit i stan (hon bor 10-15 mil bort) trots att jag inte velat göra annat än träffa henne för hon är här så sällan. Jag är så trött på det!! Jag vill inte vara fången i mig själv mer!

Appen heter Acloset om du vill prova 🙂
Ja, på sätt och vis lindrar det nog lite, tills jag kommer på att jag varken har råd eller kommer orka använda det jag vill ha.
Jag vill ta outfitbilder men jag orkar inte. Hur kan man inte orka att bara sätta telefonen på stativet, knäppa en bild och så är det klart?! Jag behöver ju inte ladda upp det på instagram i samma sekund utan det kan jag ju göra en vecka efter om det skulle vara så. Men nej, det funkar inte 😞

Jag vet inte. Jag har alltid mått dåligt och velat dö. Ända sedan jag visste vad döden var har jag velat dö, men jag började inte aktivt och medvetet tänka så förrän i åttan. Så det borde vara min personlighet att vara så.
Nej, lycka vet inte jag heller vad det är för något.

Jag vet inte. Mamma eller boendestödet kanske. Men jag vet inte vad jag ska kämpa för för läkarna har ju redan bestämt att jag är fysiskt frisk och psyk tycker inte att jag ska ha terapi

Tack 💖

• Hjärta
Reactions: kma
Jag hade velat ha en smartklocka för att mäta sömn och stress (hur de nu lyckas med det 🤔), men det är ju ingenting jag Behöver så det känns som onödiga pengar även om den kanske hade varit bra att ha. Sedan villhöver jag verkligen en ny hårdrockssweatshirtklänning för det har gått hål i min och jag använder den hela tiden, men den enda jag hittar går bara upp till XL och kostar 300kr i frakt 😞 Vilket är lika bra för annars hade jag nog misslyckats med att inte köpa något, men just nu villhöver jag den jättemycket för den har sorglig text på baksidan och det är ett band som jag iallafall lyssnar lite på. Den jag har nu har jag ingen aning om vad det är för band för jag fick den av pojkvännen och det är ju roligare att ha något man lyssnar på

Jag hade verkligen behövt äta för jag tror inte att jag har ätit idag. Kanske åt jag i morse utan att minnas det. Men jag har absolut inget hemma som jag vill ha och just nu klarar jag inte att gå och handla. Det är en så dum situation som uppkommer hela tiden eftersom jag inte kan ha god mat hemma så då blir det att jag blir för hungrig för att klara att gå och handla, men jag måste gå och handla för att kunna äta 😑
Och nu har Coop tagit in min cheesecake och en massa annat gott som de inte haft innan så nu kommer det att bli ännu svårare att försöka äta bättre och hålla budgeten för jag har brukat hålla mig till Coop mycket för att de inte har haft sådant inne. Jag har redan ätit cheesecake 2-3 gånger sista veckan för att allt har varit så jobbigt och jag har behövt något lätt och gott att äta och cheesecake är dyrt som fan 😓

Har fortfarande inte fått i mig något att äta. Det tar totalt tvärstopp på allt jag har hemma. Men jag kan ju inte leva på cheesecake heller bara för att min kropp vill det för då kommer jag både att gå upp för mycket i vikt och bli luspank. Jag har äntligen gått igenom alla kvittona som låg i börsen och trots att det inte ens har gått två veckor så är 2/3 av matbudgeten slut

Jag har sovit jättedåligt inatt. Somnade inte förrän nästan 2 för jag var så uppskruvad och har vaknat under natten och sedan jättetidigt på morgonen. Lyckades somna om en stund till men nu är jag seg i huvudet och har huvudvärk och panikkänslor.

Men en sak som är positivt är att jag tror inte att jag tog någon stesolid alls igår förrän kvällmedicinen! Jag kan iofs ha tagit och glömt att skriva ned, men även om jag gjort det så har det bara varit en halv tablett och med tanke på hur mycket jag har behövt ta sista tiden så är det jättelite. Nu har jag tagit tidigt i morse för att kunna somna om, men jag hoppas att det kommer att bli lika lite ångest idag som igår!
Och nu kom jag på att jag måste ta kontakt med apoteket för de har inte skickat mitt paket på två veckor trots att jag betalat. Vill inte stå utan medicin 😓

Jag har gjort rätt mycket idag, men det räcker aldrig! Jag ligger alltid tio steg efter 😭 Jag vill gå och sova men jag behöver städa till marsvinen och gå med hundarna. Måste fixa någon mat också för min kropp vill fortfarande inte ha något jag har hemma, men budgeten tillåter egentligen inte en massa ”fin” mat denna månaden. Det är så irriterande att behöva lägga en massa extra pengar på mat trots att jag har mat hemma, men jag kan inte gå utan mat heller för då mår jag skit

Sovrumsgolvet dammsugat och torkat och hundarna har fått en promenad. Det var några jävla idiotmotorcykelister som gasade så mycket att det baktände och Poppy blev livrädd 😭 Hon till och med kom och försökte klättra upp för mitt ben till famnen. Poppy brukar hata att sitta i famnen och hon skakade i hela kroppen 😭 Så det blev ingen lång runda för när hon hade lugnat sig och kommit ned på marken igen så ville hon bara kortaste vägen hem. Jag hatar dem!! Vi har två bilar och två eller tre a-traktorer som också gör så och Poppy blir mer och mer rädd för varje gång och sista veckan har hon även börjat bli rädd bara hon hör en bil som gasar 😭

Jag bara sitter och scrollar på Facebook trots att jag har massor kvar att göra, men det går inte för huvudet har slagit knut på sig själv igen och inte blir det bättre av att jag inte kan äta. Just nu vill jag inte ens ha cheesecake för det nästan vänder sig i magen av tanken på att äta trots att jag vet att jag kommer må bättre om jag äter. Det enda jag har fått i mig idag är två koppar te med honung

Jag bara sitter och scrollar på Facebook trots att jag har massor kvar att göra, men det går inte för huvudet har slagit knut på sig själv igen och inte blir det bättre av att jag inte kan äta. Just nu vill jag inte ens ha cheesecake för det nästan vänder sig i magen av tanken på att äta trots att jag vet att jag kommer må bättre om jag äter. Det enda jag har fått i mig idag är två koppar te med honung

Men du har ju redan gjort en bra insats i dag, kan det inte räcka? Det känns som att ditt konstant dåliga samvete för saker du INTE har gjort bara tappar dig för energi. ❤

Håller tummarna att du klarar äta lite. Brukar det vara lättare för dig att äta på kvällen eller på morgonen/dagen?

Men du har ju redan gjort en bra insats i dag, kan det inte räcka? Det känns som att ditt konstant dåliga samvete för saker du INTE har gjort bara tappar dig för energi. ❤

Håller tummarna att du klarar äta lite. Brukar det vara lättare för dig att äta på kvällen eller på morgonen/dagen?
Jag vill verkligen att det ska räcka! Men jag ligger hela tiden efter och kommer inte ikapp. Som idag när jag inte lyckades städa till marsvinen och köket är en riktig svinstia med damm, bananflugor och hö överallt. Hallen och extrarummet ser inte roliga ut heller. Och så har jag PM och en massa annat som tar energi

Det blev gorbys idag också så nu har jag äntligen fått i mig mat. Det beror jättemycket på vilken dag det är

Somnade nog nästan direkt efter jag skrev igår. Har vaknat ett par gånger men annars nog sovit rätt okej och huvudvärken är nästan borta tack och lov.
Jag misstänker att det blir Lund med Pärla idag för hon andas så snabbt och blir allt konstigare, men det är så svårt att veta vad som beror på vad. Hon har ju biverkningar av sin medicin mot inkontinensen som kommer behöva bytas också. Det står inget om snabb andning eller annan påverkan än löpbeteende och tunn päls, men kanske löpbeteendet stressar henne så hon andas fortare? Hursomhelst så är det bäst att kolla upp henne för det känns väldigt dumt att ha gått igenom allt vi har gjort bara för att snubbla på målsnöret och missa om hennes hjärta blivit sämre. Så där kommer resten av denna månadens pengar, och mer därtill, försvinna. Jag önskar att jag sluppit behövt oroa mig så mycket för pengar hela tiden 😞

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 494
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pälsvård! För dummies
  • Träffa hundfolk?
  • Uppdateringstråd 30