Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Åh jag tänker på dig och Pärla, håller tummar och hoppas.
Det är så mycket som händer just nu :(

Stor kram :heart

Somnade nog nästan direkt efter jag skrev igår. Har vaknat ett par gånger men annars nog sovit rätt okej och huvudvärken är nästan borta tack och lov.
Jag misstänker att det blir Lund med Pärla idag för hon andas så snabbt och blir allt konstigare, men det är så svårt att veta vad som beror på vad. Hon har ju biverkningar av sin medicin mot inkontinensen som kommer behöva bytas också. Det står inget om snabb andning eller annan påverkan än löpbeteende och tunn päls, men kanske löpbeteendet stressar henne så hon andas fortare? Hursomhelst så är det bäst att kolla upp henne för det känns väldigt dumt att ha gått igenom allt vi har gjort bara för att snubbla på målsnöret och missa om hennes hjärta blivit sämre. Så där kommer resten av denna månadens pengar, och mer därtill, försvinna. Jag önskar att jag sluppit behövt oroa mig så mycket för pengar hela tiden 😞
Angående pengarna så finns det väldigt få personer som har råd med så mycket veterinärvård som du betalar för. Hur elakt det än må låta, så tycker jag att du behöver ta dig en funderare på om du verkligen kan hålla på så här? Det är så lätt (jag vet från erfarenhet!) att hamna i ett ekorrhjul med ett sjukt djur, och tänka "bara lite till", eller "om jag har fortsatt så här långt, så kan jag likaväl fortsätta lite till". Men någonstans MÅSTE man säga stopp. För sin egen skull. Du behöver ju pengar till mat till dig själv och till egen vård (tänk vad mycket privatvård du skulle kunna köpa för alla pengar som du lägger hos veterinären!). Hoppas att du tar det här på rätt sätt, för det är verkligen inte illa menat...

Håller tummarna för er ❤️
Tack 💖
Åh jag tänker på dig och Pärla, håller tummar och hoppas.
Det är så mycket som händer just nu :(

Stor kram :heart
Hela tiden, hela tiden 😭
Tack 💖
Angående pengarna så finns det väldigt få personer som har råd med så mycket veterinärvård som du betalar för. Hur elakt det än må låta, så tycker jag att du behöver ta dig en funderare på om du verkligen kan hålla på så här? Det är så lätt (jag vet från erfarenhet!) att hamna i ett ekorrhjul med ett sjukt djur, och tänka "bara lite till", eller "om jag har fortsatt så här långt, så kan jag likaväl fortsätta lite till". Men någonstans MÅSTE man säga stopp. För sin egen skull. Du behöver ju pengar till mat till dig själv och till egen vård (tänk vad mycket privatvård du skulle kunna köpa för alla pengar som du lägger hos veterinären!). Hoppas att du tar det här på rätt sätt, för det är verkligen inte illa menat...
Jag förstår och jag vet. Jag ligger verkligen på gränsen och har gjort ett bra tag. Jag använder pengar som jag egentligen inte har. Jag vill göra det som är rätt mot Pärla och även det ligger väldigt nära gränsen, men jag har så svårt att ge upp när jag inte vet varför. Det hade varit så mycket lättare om jag haft en diagnos och prognos, men nu känns det som jag famlar i blindo. Jag får nog gå tillbaka till den där månaden med tre veckor kvar…

Och är det rätt mot mina andra djur? Jag känner att jag har så dålig koll på alla. Pärla också. Jag har inte hjärnkapacitet kvar att hålla reda på alla detaljer och minnas vilken som har gjort vad och när. Jag försöker skriva ned allt men jag glömmer det också. Innan kunde jag hålla koll på flera hundar, katter, fåglar, massa marsvin och andra smådjur, men nu klarar jag inte ens 7st

Jag försöker skriva ned allt men jag glömmer det också. Innan kunde jag hålla koll på flera hundar, katter, fåglar, massa marsvin och andra smådjur, men nu klarar jag inte ens 7st

Det fetade, alltså, jag tyckte det kunde vara svårt med ett djur när mitt mående var svajjigt. Hade behövt vara nån form av supermänniska för att hålla reda på 7 djur, tror inte ens jag klarat av det nu.
Så du har gjort det bra med tanke på hur du mår, slå inte ner på dig själv ❤️

Tänker på dig och Pärla idag! 💞
Och håller med @bettysmatte i hennes inlägg.

Jag vet inte om jag tog något beslut utan det mesta gick på autopilot. Hon kan bli frisk från detta, men alla andra problem kommer fortfarande att finnas kvar och måste tas itu med 😞
Jag vet att du känner att du vill göra rätt för hunden, men bara baserat på allt du skrivit i den här tråden om henne, så låter det som att det bästa för henne hade varit att avliva för länge sedan. Sen vet inte jag hela bilden men som sagt, baserat på vad du skriver.

Just nu känner jag att jag borde satt stopp. Jag skulle inte ha åkt iväg
Men vad får du för råd och stöd av veterinärerna? Rekommenderar de fortsatt behandling, med god prognos? Eller har de gett dig alternativet att avliva - att det skulle vara helt okej? Ibland kan det kännas mycket lättare att slippa stå där med eget ansvar för beslutet, tänker jag... :(

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 494
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama