Jag tror också de bättre dagarna gått fortare för att ångesten inte varit lika extrem. Extrem Ångest gör att tiden inte alls rör på sig. Vad bra att melatonin fungerar, för utan att få sömn blir det ju ännu värre. Förstår hur du tänker att det är olika för de som sörjer en beroende på om man tar sitt liv eller är med om olycka. Jag kände att jag inte ville ha ansvar för att avsluta mitt liv hur gärna jag än ville (har numera tankar vill inte leva men inte heller dö).
Att inte känna något positivt på så många år
jag tycker själv det är svårt att hitta något positivt men försöker hitta små saker som mina katter, att jag orkade åka på en utflykt idag, osv. Jag kan inte att önska för mycket för då går det aldrig ngt bra.
Det där med energi är svårt. Jag känner lite liknande att allt bara har energi. Att träffa vänner jag trivs med gör mig helt utslagen.
Vilken smart app! Jag är tokig i ett visst klädmärke och har alldeles för mycket kläder. Det kan lindra mitt mående ibland att kika även om jag inte köper. Synd du inte orkar ta bilder på outfits längre om du tyckte det var kul.
När man ständigt mår så dåligt så är det inte konstigt om det känns som det är inbakat i personligheten. Tillslut vet man ju inget annat och då blir man sån. Själv har jag ingen aning om vad lycka är, vad sjutton är det, hur känner man då?!
Men ditt mående och din personlighet är fortfarande olika saker. Även om det är svårt att se det.
Det blir omöjligt att kämpa när man inte får hjälp. Man orkar inte kriga med vården tillslut. Finns det någon som kan hjälpa dig kriga? För du är fortfarande värd hjälp!
Kram