Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Att folk blir förvånade och därmed ifrågasätter hur 2 motsatser är kompatibla i resonemanget, är ändock rätt normalt och ingen har ju varit otrevlig.

Jag tror du (omedvetet kanske) tolkar det folk skriver på värsta möjliga vis pga ditt mående. Detta baserat på reaktion och de egentillmälen du använder dig av.
Jo, det är flera som har varit otrevliga, eller iallafall på en väldigt fin gräns, och flera som vägrar läsa vad jag skriver utan bara tar ”gottigheterna” ur sitt sammanhang och missförstår med flit

Jag tycker inte det. Jag orkar aldrig tillräckligt för att ge dem allt de förtjänar. Jag bara hankar mig fram så gott jag kan för att ge dem vad jag klarar. Hade jag haft någon som hade kunnat ta dem så hade jag lämnat bort Poppy och Bella tills allt är löst med Pärla för jag orkar inte.
Jag vill lämna in Pärla och säga till dem att kolla ALLT! Men jag har inte råd. Jag har bestämt att jag ger det en månad och om hon inte är rejält bättre då så måste jag ta beslutet att avliva henne 😭 för så som hon har det nu är inget värdigt liv

Orkar inte svara mer nu
Förstår att du vill lämna in henne för en fullständig koll på allt och det är oerhört tufft när ekonomin ställer till det.

Att ta ett sådant beslut är jättetufft men redan nu tänker du på hennes bästa och hjälper henne efter din förmåga/det du har möjlighet att göra och det är jättebra! När det är dags kommer du känna att det är rätt beslut.
:heart

Nej, det är det inte. Jag hade ett par dagar där jag mådde lite bättre och då var det bara *poff* kväll. Det var också jobbigt för då hade det gått en hel dag till utan att jag fått något gjort, men hellre det än ångesten! Jag tror att de dagarna fick så fort för att jag slapp räkna sekunder under ångestattackerna.
Jag har iallafall sådan tur att jag sover på nätterna. Jag är så tacksam för melatonin! Innan jag provade det så somnade jag aldrig före 3. Idag vaknade jag jättetidigt för jag hade ångest men annars brukar jag kunna somna om.
Jag känner också så! Om jag blir överkörd så känns det som att det kanske blir lite mindre sorg, eller iallafall en lite annorlunda sorg, än om jag tar livet av mig.
Jag har bättre dagar när jag bara känner att jag inte vill leva, men ofta känner jag aktivt att jag vill dö. Sista tiden mycket oftare. Jag mådde lite bättre ett tag efter att jag började med litium, men den slutade funka. Precis som allting annat.
Det finns inget positivt. Det finns aldrig något positivt och har inte gjort på många år. Jag hade en period 2018 när jag till och med kunde vara glad, men sedan dess har allt varit dåligt igen. En är på boendestödet frågade vad jag har som ger mig energi, men det finns INGET. Det finns sådant som tar mindre energi än annat, men inget ger energi. Utom en massa tabletter, men det är ju fel sorts energi.

Jag tror också de bättre dagarna gått fortare för att ångesten inte varit lika extrem. Extrem Ångest gör att tiden inte alls rör på sig. Vad bra att melatonin fungerar, för utan att få sömn blir det ju ännu värre. Förstår hur du tänker att det är olika för de som sörjer en beroende på om man tar sitt liv eller är med om olycka. Jag kände att jag inte ville ha ansvar för att avsluta mitt liv hur gärna jag än ville (har numera tankar vill inte leva men inte heller dö).

Att inte känna något positivt på så många år :( jag tycker själv det är svårt att hitta något positivt men försöker hitta små saker som mina katter, att jag orkade åka på en utflykt idag, osv. Jag kan inte att önska för mycket för då går det aldrig ngt bra.

Det där med energi är svårt. Jag känner lite liknande att allt bara har energi. Att träffa vänner jag trivs med gör mig helt utslagen.
Lite kanske. En stund. Sedan kommer jag på att jag redan har proppfullt av kläder som jag inte orkar använda, eller inte kan använda för jag har gått upp i vikt. Jag saknar när jag höll på med instagram och hittade på outfits och postade dem, men nu orkar jag inte ens ta en bild på vad jag redan har på mig. De få gångerna jag har annat än samma klänning eller slashaskläder.
Jag har en app där man lägger in sina kläder och sedan kan skapa olika outfits. Jag har lagt in mycket men jag har nog lika mycket kvar. Fördelen med den är att jag kan gå in och kolla vad jag redan har och inte köpa något som är för likt så den hjälper mot shoppandet. Men jag vill ju ha in allt, men jag orkar inte.
Tygerna är till en massa jag vill sy, men jag har redan massor av projekt som ligger och väntar som jag måste göra färdigt för jag får redan panik när jag ska göra något för att det är för mycket att välja mellan
Vilken smart app! Jag är tokig i ett visst klädmärke och har alldeles för mycket kläder. Det kan lindra mitt mående ibland att kika även om jag inte köper. Synd du inte orkar ta bilder på outfits längre om du tyckte det var kul.

Jag vet inte om det går att hjälpa mig längre. Det är som att mitt dåliga mående har blivit inbakat i min personlighet. Jag har blivit som farmor, som alltid stod ihopsjunken med tom blick. Jag försöker sträcka på mig men jag orkar inte. Jag har fått ont i ryggen för jag är så ihopsjunken.
Järnet hade de ju kunnat hjälpa med men det vill de inte för det är bara ferritinet som är för högt. Det finns en liten chans att de kan hjälpa mig ändå nu när det har stigit så mycket igen, men jag orkar inte kämpa mer

När man ständigt mår så dåligt så är det inte konstigt om det känns som det är inbakat i personligheten. Tillslut vet man ju inget annat och då blir man sån. Själv har jag ingen aning om vad lycka är, vad sjutton är det, hur känner man då?!
Men ditt mående och din personlighet är fortfarande olika saker. Även om det är svårt att se det.

Det blir omöjligt att kämpa när man inte får hjälp. Man orkar inte kriga med vården tillslut. Finns det någon som kan hjälpa dig kriga? För du är fortfarande värd hjälp!

Kram :heart

Golvet ser ut som ett stall men det får vara så nu för jag orkar inte ta tag i det. Marsvinen har äntligen fått städat! Trots att det bara var en dag över tiden så hade det hunnit mögla under höet pga värmen 😞 Tur att jag vräker på med hö så de inte har kommit åt det! Jag har också slängt in den sista disken i diskmaskinen och plockat undan nagelgrejerna
Yannis är lika trött som jag är
IMG_4022.webp

Golvet ser ut som ett stall men det får vara så nu för jag orkar inte ta tag i det. Marsvinen har äntligen fått städat! Trots att det bara var en dag över tiden så hade det hunnit mögla under höet pga värmen 😞 Tur att jag vräker på med hö så de inte har kommit åt det! Jag har också slängt in den sista disken i diskmaskinen och plockat undan nagelgrejerna
Yannis är lika trött som jag är
Visa bifogad fil 124314
Bra jobbat! Och vilken sötnos :heart

Fler tankar om mitt utseende. Innan brydde jag mig inte ett dugg. Varken om vikt, kläder, utställningar, hår, naglar osv. Jag såg ut som en slashas och vägde mycket mer än vad jag gör nu, och jag mådde ändå lika dåligt och försökte ta livet av mig två gånger. Sedan började jag bry mig lite om utseendet och försökte ta livet av mig igen, och sedan en gång till innan jag långsamt började treva mig fram till stilen jag har nu. Det som är mitt absolut största problem när det kommer till utseende är vikten för den påverkar extremt mycket

Jag måste göra mig i ordning för åka till veterinären för Poppys sprutor. Jag hade verkligen behövt duscha för jag är så äcklig men vet inte om jag hinner det, och jag vill inte för jag hatar det

Jag kom iväg och jag har lyckats duscha. Jag är så trött men jag kan inte slappna av. Spänningshuvudvärk och halvt nackspärr. Jag vill bara sova

Jag ska prata med veterinären om gabapentin, men jag vet inte om jag ska göra det före eller efter vi ska till fysioterapeuten på fredag. Jag har bestämt nu att om hon inte är markant bättre på fredag så vill jag prova gabapentin, eller om det finns något annat smärtstillande som kanske är mer lämpligt för Pärla, och om inte det hjälper så får hon somna in 😭
Gabapentin funkar bra för min hund. Man ska dock veta att det är beroendeframkallande och inget man sätter in och tar bort hursomhelst.

Jag tror också de bättre dagarna gått fortare för att ångesten inte varit lika extrem. Extrem Ångest gör att tiden inte alls rör på sig. Vad bra att melatonin fungerar, för utan att få sömn blir det ju ännu värre. Förstår hur du tänker att det är olika för de som sörjer en beroende på om man tar sitt liv eller är med om olycka. Jag kände att jag inte ville ha ansvar för att avsluta mitt liv hur gärna jag än ville (har numera tankar vill inte leva men inte heller dö).

Att inte känna något positivt på så många år :( jag tycker själv det är svårt att hitta något positivt men försöker hitta små saker som mina katter, att jag orkade åka på en utflykt idag, osv. Jag kan inte att önska för mycket för då går det aldrig ngt bra.

Det där med energi är svårt. Jag känner lite liknande att allt bara har energi. Att träffa vänner jag trivs med gör mig helt utslagen.

Vilken smart app! Jag är tokig i ett visst klädmärke och har alldeles för mycket kläder. Det kan lindra mitt mående ibland att kika även om jag inte köper. Synd du inte orkar ta bilder på outfits längre om du tyckte det var kul.

När man ständigt mår så dåligt så är det inte konstigt om det känns som det är inbakat i personligheten. Tillslut vet man ju inget annat och då blir man sån. Själv har jag ingen aning om vad lycka är, vad sjutton är det, hur känner man då?!
Men ditt mående och din personlighet är fortfarande olika saker. Även om det är svårt att se det.

Det blir omöjligt att kämpa när man inte får hjälp. Man orkar inte kriga med vården tillslut. Finns det någon som kan hjälpa dig kriga? För du är fortfarande värd hjälp!

Tack 💖 Jag ska svara dig så fort jag kan

Gabapentin funkar bra för min hund. Man ska dock veta att det är beroendeframkallande och inget man sätter in och tar bort hursomhelst.
Ja, jag läste det. Men Pärla är 11år och om det hjälper så tycker jag inte att det gör något om hon blir beroende, och det inte hjälper så behövs det inte sättas ut eftersom det troligen blir det sista vi provar 😭 Jag är mer orolig för biverkningarna i så fall för om man bortser från metacam så lyckas hon dra på sig biverkningar på allt 😕 Jag själv blev tokdålig av lyrica

• Hjärta
Reactions: kma
Sitter och väntar på att veterinären ska ringa upp. Eventuellt måste Poppy in redan idag för att kolla sitt hjärta för hon blev jätteandfådd igår trots att det var svalt och vi gick i långsam takt 😭

Ja, jag läste det. Men Pärla är 11år och om det hjälper så tycker jag inte att det gör något om hon blir beroende, och det inte hjälper så behövs det inte sättas ut eftersom det troligen blir det sista vi provar 😭 Jag är mer orolig för biverkningarna i så fall för om man bortser från metacam så lyckas hon dra på sig biverkningar på allt 😕 Jag själv blev tokdålig av lyrica
Nä så sa jag med. Och det har gått bra. Fördelen är att den inte tar på magen som Metacam gör. Min hunds biverkningar var att hon blev lite gnällig osv. Men vi justerade lite. Trött blev hon också men så är det. När hon fått medicinen går hon gärna och sover.

Sitter på tåget och är redan åksjuk och jag har två timmar kvar. Kommer att må så dåligt hela dagen. Och jag är så orolig för Poppy 😭 Jag trodde inte att det riskerade att vara så allvarligt 😭

Sitter på tåget och är redan åksjuk och jag har två timmar kvar. Kommer att må så dåligt hela dagen. Och jag är så orolig för Poppy 😭 Jag trodde inte att det riskerade att vara så allvarligt 😭
Fina du! Jag tänker på dig och Poppy och hoppas det kommer gå bra.
:heart

Tack 💖 Vi sitter på tåget hem nu. Baklänges och överfullt :down:
Poppys hjärta hade börjat bli förstorat så nu ska hon få medicin två gånger om dagen 😞 men det kunde varit mycket värre
Fy vad jobbigt med fullt tåg.

Skönt ändå att det inte var ännu värre. Alltid jobbigt med medicinerna, är det sån som ska ges helst med rätt exakta intervall?

Nu måste du få lite vila och ladda. För idag har du verkligen behövt använda energi.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama