Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Är så trött men jag kommer inte kunna sova. Och jag är för seg i skallen för att kunna göra något så vet inte om jag ska ta en elvanse och hoppas på att den får ordning på huvudet eller om jag ska försöka lida mig igenom dagen utan en massa tabletter. Har minskat på koffein och synefrin några dagar så kanske kan det vara en del av den djävulska ångesten sista dagarna, men samtidigt så får jag ångest om jag tar dem också för då blir jag rastlös men är fortfarande för trött för att göra något. Jag behöver göra en medicindagbok också
Jag var tvungen att googla synefrin, för jag visste inte vad det var. Låter som en rätt läskig sak att stoppa i sig, tycker jag!

Jag var tvungen att googla synefrin, för jag visste inte vad det var. Låter som en rätt läskig sak att stoppa i sig, tycker jag!
Ja, det tycker jag också egentligen, men jag är så desperat efter energi att jag provar allt som sägs kunna ge energi. Och det gör den tillräckligt för att det ska vara värt riskerna med den som det ser ut nu

Jag tog en elvanse och en attentin och nu har jag legat och sorterat i datorn och plockat undan lite och ångesten har lättat en del. Varför kan inte medicinerna funka likadant varje gång?! Jag får leka oledoledoff varje gång för jag vet aldrig om jag får mer ångest, mindre ångest, mer energi eller totaldäckar. Jag kan inte hitta någon röd tråd med mat, sömn, annan medicin och sådant heller utan det är bara att ta ett piller och hålla tummarna att det funkar som jag hoppas på

Jag kollade mina kaosiga anteckningar och enligt dem så har jag inte tagit extra synefrin, koffein eller forskolin sedan i lördags. Anteckningarna är dock inte 100% att lita på då jag ibland glömmer att skriva ned vad jag har tagit men för det mesta stämmer det. Men ångesten var sådär extra överdjävlig redan innan dess, det var mycket därför jag slutade ta dem för jag hoppades att det skulle hjälpa, men jag trodde inte att det hade gått så många dagar redan

Ja, det tycker jag också egentligen, men jag är så desperat efter energi att jag provar allt som sägs kunna ge energi. Och det gör den tillräckligt för att det ska vara värt riskerna med den som det ser ut nu
Ett problem med att ta kosttillskott, som du förmodligen redan känner till, är att man aldrig vet exakt hur mycket av något som ett piller innehåller. Det är inte som med "riktiga" läkemedel. Så det är egentligen inte konstigt om ditt mående skulle åka berg-och-dal-bana...

Ett problem med att ta kosttillskott, som du förmodligen redan känner till, är att man aldrig vet exakt hur mycket av något som ett piller innehåller. Det är inte som med "riktiga" läkemedel. Så det är egentligen inte konstigt om ditt mående skulle åka berg-och-dal-bana...
Jo, jag vet. Risken finns ju också att de påverkar en del mediciner. Men som det ser ut nu så är det omöjligt för mig att helt ta bort alla uppiggande tillskott för då klarar jag inte att ta hand om varken mig själv eller djuren 😞
Och jag skulle nog uppskatta bergochdalbana mer än så som jag mår nu för med bergochdalbana så har jag iallafall uppåtperioder. Iofs är det väl bergochdalbana nu också bara det att den svänger mellan dödstrött och panik/ångest istället för uppåt och nedåt.

Jag har iallafall målet att få bort alla tillskott, men för att det ska lyckas måste mitt mående bli bättre och jag kan inte se hur det ska kunna bli det när sjukvården bara viftar bort mig med att allt är normalt 😞

Klockan är redan snart åtta?! Var fan har hela dagen tagit vägen?! Har inte haft sådan jätteextrem ångest idag så det är kanske därför dagen bara har försvunnit? Men jag har ju inte gjort något heller mer än fipplat med datorn och försökt plocka lite, vilket bara resulterat i ännu mer kaos som vanligt. Datorn kan iofs ha tagit rätt lång tid, jag vet inte.
Jag vill ha godis men jag måste verkligen verkligen försöka hålla igen för jag har ätit godis nästan varje dag i nog snart två veckor och idag var vågen över 67kg igen och jag vill absolut inte tillbaka upp till 69 för nu passar ett par shorts! De sitter visserligen som ålaskinn, men jag får dem över rumpan och kan knäppa dem igen och jag hade dem bara under en lång tröja så det störde inte. Men jag går fortfarande helst i klänningarna som jag vet passar för jag vågar inte prova något mer än shortsen för jag kommer att må superdåligt om det inte passar.

Pärla har iallafall inte kräkts idag. Jag tror inte att hon har fått i sig tillräckligt med mat, men hon vill inte äta mer så jag vill inte tvinga henne heller för magen måste ju hinna jobba med det hon åt innan idag. Så länge hon inte går mer än 12 timmar utan mat så ska jag försöka att inte oroa mig för ibland tar det så lång tid mellan de får mat i vanliga fall. Det känns som att hon har tappat i vikt när jag håller i henne men vågen visar bara 25g ned från i morse och det är ju bara en kisspöls skillnad så det måste vara inbillning för att jag är orolig.

Jag ska försöka gå en promenad om en stund. Vi har inte varit ute mer än kissat på gården så de måste bajsa. Jag hade behövt städa till marsvinen också, men det är inte akut att göra idag. Jag borde plocka undan det värsta i hallen innan jag går ut, men nu har jag fastnat på golvet igen

Vi var ute i 40 minuter igår! Vi kom iofs inte långt på den tiden, men tillräckligt så jag kunde slänga en påse återvinning.

Kunde inte somna och har sovit jättedåligt för jag är så orolig för Pärla. Såklart har hon fått biverkningar av inkontinensmedicinen också 😭 När ska den stackars hunden slippa alla problem?! Jag kanske borde avliva henne? Jag vet inte 😭😭😭

Jag ska fika med mamma om en halvtimme men jag vill inte för jag är så ledsen och har så ont i huvudet, men jag kommer bli ledsen om jag stannar hemma också

Fy, vad kämpigt du har det! Kom du iväg på fika med din mamma?

Är det Pärla som det mesta av ångesten beror på nu?
Ja, sista tiden har inte alls varit rolig 😭 Nej, det gjorde jag inte för huvudet gjorde för ont 😭

Jag vet inte. Ångesten tror jag bara är där oavsett, men paniken och hopplösheten är mycket för Pärlas skull. Jag vet varken ut eller in för problemen avlöser och går in i varandra så det inte går att behandla henne på något bra sätt. Och att jag är så oduglig och glömmer en massa hjälper inte heller. Idag har jag glömt hennes sjukgymnastik och eftersom jag har sovit så gott som hela dagen glömde jag hennes lunch så ikväll kräktes hon för att hon var hungrig istället för att ha ätit för mycket 😭

Ja, sista tiden har inte alls varit rolig 😭 Nej, det gjorde jag inte för huvudet gjorde för ont 😭

Jag vet inte. Ångesten tror jag bara är där oavsett, men paniken och hopplösheten är mycket för Pärlas skull. Jag vet varken ut eller in för problemen avlöser och går in i varandra så det inte går att behandla henne på något bra sätt. Och att jag är så oduglig och glömmer en massa hjälper inte heller. Idag har jag glömt hennes sjukgymnastik och eftersom jag har sovit så gott som hela dagen glömde jag hennes lunch så ikväll kräktes hon för att hon var hungrig istället för att ha ätit för mycket 😭

Usch, jag förstår att det är jobbigt och svårt att veta vad du ska göra.

Är det okej om jag pm'ar dig?

Får inte ihop en lista, men har äntligen fixat hundarnas böcker. Nu ska jag bara komma ihåg att skriva ned allt också 🙄 Jag ska fixa till marsvinen också.

Nu försöker jag städa i badrummet. Där är inte äckligt men jag har hittat flera silverfiskar :down::wtf: Sedan måste jag städa marsvinsburen och bada eller klippa Yannis för han har kissat ned släpet trots att det är kort. Fattar inte hur han lyckas

Glömde bilden
IMG_3966.webp

Rejäl bergochdalbana idag. Har iallafall varit ute och gått med min vän och nu är jag med pojkvännen och han har fått stå ut med hela skalan från pigg till asbölande till trött till ångest osv. Jag fattar inte hur han orkar med mig alls, men jag är jävligt glad att han gör det!

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama