Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Fixat en lite bättre ramp. Den är lite brantare än jag vill ha den, men nu slipper jag ramla över den.

Jag är orolig för Pärla. Jag tycker att hon kissar oftare än normalt och hon har kräkt upp sin mat trots att jag hade blötlagt den. Vet inte om det är smärttabletterna som gjort det värre, men hon har aldrig haft känslig mage innan. Måste kolla upp hennes inkontinensmedicin om den kanske gör att hon kissar oftare

Nu är det flera som har sagt att jag kanske borde ta bort Pärla 😭 Inte för att hon mår för dåligt utan för att jag gör det och för att hon kostar så mycket pengar, men jag kan ju inte döda henne för att det skulle vara bekvämare för mig! Jag har bestämt att jag kommer inte låta henne gå igenom operation och narkos igen men om hon kan hålla tätt med hjälp av medicinen och vi får ordning på ryggen så kommer hon inte att vara sjuk på något sätt. Om det inte blir bra så får jag ju ta ett beslut då, men jag tänker inte ta bort henne bara för att hon kostar pengar

Dessutom önskar jag att du kunde också lägga pengar på dig själv, speciellt en kinesisk akupunktör i Ängelholm. Hon är magisk. Sen vet jag inte om hon ”kan” behandla alla, det beror nog på vilka sjukdomar osv som finns för det kan ju utlösa mycket (känslor, spänningar osv).

Är det diskbråck? Min har som sagt haft det i 3 år, medicineras varje dag.
Sannolikt inte riktigt diskbråck, men eventuellt buktande disk eller någon form av åldersförändring i ryggraden. Vad får din för medicin? Pärla får onsior nu men jag tycker inte att jag märker någon större skillnad. Det är ju dock möjligt att det blir skillnad imorgon efter dagens besök hos fysioterapeuten
Dessutom önskar jag att du kunde också lägga pengar på dig själv, speciellt en kinesisk akupunktör i Ängelholm. Hon är magisk. Sen vet jag inte om hon ”kan” behandla alla, det beror nog på vilka sjukdomar osv som finns för det kan ju utlösa mycket (känslor, spänningar osv).
Jag har funderat på akupunktur men Ängelholm är alldeles för långt tyvärr. Jag går hos osteopat en gång i månaden och det brukar lätta på ångesten ett par veckor men inte denna gången och ångesten dagarna efter var så vidrig så jag vet inte om jag vågar gå tillbaka dit 😞

Sannolikt inte riktigt diskbråck, men eventuellt buktande disk eller någon form av åldersförändring i ryggraden. Vad får din för medicin? Pärla får onsior nu men jag tycker inte att jag märker någon större skillnad. Det är ju dock möjligt att det blir skillnad imorgon efter dagens besök hos fysioterapeuten

Jag har funderat på akupunktur men Ängelholm är alldeles för långt tyvärr. Jag går hos osteopat en gång i månaden och det brukar lätta på ångesten ett par veckor men inte denna gången och ångesten dagarna efter var så vidrig så jag vet inte om jag vågar gå tillbaka dit 😞
Min äter gabapentin. Vi tog det beslutet då hunden är gammal, operation är inget alternativ och hon har känsel osv i sin bakdel.

Fixat en lite bättre ramp. Den är lite brantare än jag vill ha den, men nu slipper jag ramla över den.

Jag är orolig för Pärla. Jag tycker att hon kissar oftare än normalt och hon har kräkt upp sin mat trots att jag hade blötlagt den. Vet inte om det är smärttabletterna som gjort det värre, men hon har aldrig haft känslig mage innan. Måste kolla upp hennes inkontinensmedicin om den kanske gör att hon kissar oftare

Smärtstillande brukar ju ofta krascha magen, på alla djur så jag gissar det är samma med hundar.

Låter iofs sannolikt att hon behöver kissa "ordentligt" oftare i fall hon gått och "läckt" innan... Sedan så är det ju inte ovanligt att gamla hundar (som folk) inte kan hålla sig lika länge.
Dricker hon mkt också? Kan det vara aktuellt att ta bort deras vatten på kvällen så hon inte ska dricka för mycket då och bli kissnödig på natten?

Inatt har jag sovit i 12 timmar. Somnade ifrån allt igår kväll och har så dåligt samvete nu för djuren 😭 De har fått mat och kissat när jag vaknade, men ändå 😭 och jag vill ändå inte vara vaken. Jag vill bara sova och sova och sova så jag slipper allt. Trots att jag har så dåligt samvete så känns det ändå så skönt att ha sluppit hela kvällen och natten

Det enda jag har gjort idag är att kissa hundarna och handla godis. Jag har så mycket jag måste göra innan jag går och lägger mig för natten men jag vet inte hur jag ska klara det. Vet inte hur jag ska kunna sova heller efter att ha varit totalt väck hela dagen. Jag är fortfarande väck och jag börjar gråta hela tiden trots att jag verkligen inte vill för jag mår ännu sämre då

Jag måste börja skriva ned allt jag gör för jag minns inte. Jag är tex rätt säker på att Pärla fick sina mediciner i förmiddags, men jag VET inte. Så antingen riskerar hon att bli utan, eller så riskerar jag att hon får dubbelt. Det är så lätt att skriva ned och ändå känns det helt oöverkomligt

Min äter gabapentin. Vi tog det beslutet då hunden är gammal, operation är inget alternativ och hon har känsel osv i sin bakdel.
Oki. Kanske kan det vara ett alternativ om hon inte slutar kräkas av onsior. Jag ska ringa till veterinären igen på måndag. Hur kom ni fram till att det var diskbråck? Röntgen? Veterinären trodde inte att det var så stor sannolikhet att hitta något på röntgen om det inte är väldigt uppenbart för Pärla är så liten och jag tror inte att jag har råd med MR eller CT. Men oavsett så är planeringen just nu att mycket långsamt öka gångsträckorna och försiktiga ha henne att sträcka ut ryggen flera gånger om dagen eftersom hon är överrörlig och skyddar ryggen genom att krulla ihop sig till en missbildad ostbåge. Så länge hon inte blir sämre så avvaktar vi med ytterligare undersökningar och har uppföljning hos fysioterapeuten om två veckor
Smärtstillande brukar ju ofta krascha magen, på alla djur så jag gissar det är samma med hundar.

Låter iofs sannolikt att hon behöver kissa "ordentligt" oftare i fall hon gått och "läckt" innan... Sedan så är det ju inte ovanligt att gamla hundar (som folk) inte kan hålla sig lika länge.
Dricker hon mkt också? Kan det vara aktuellt att ta bort deras vatten på kvällen så hon inte ska dricka för mycket då och bli kissnödig på natten?
Hon kräktes innan onsior också, men slutade när jag började blöta maten så jag tror att det kan ha varit att hon inte kan tugga som innan och magen blir retad av den otuggade maten. Men nu har hon kräkts trots blötad mat så håller uppe med onsior till på måndag och pratar med veterinären igen då. Men det är konstigt för hon brukar ha plåtmage.

Jag har inte märkt att hon har småläckt utan det har varit större pölar, men eftersom hon är så liten så är det mycket möjligt att hon har småläckt också men att det har torkat så fort att jag missat det. Hon äter ju urinstensmat som ökar urinmängden så det är normalt för henne att dricka och kissa typ hela tiden men igår blev det något nog mer märkbart eftersom det var på golvet. Idag har hon varit duktigare med lådan igen. Jag tycker fortfarande att hon nog har druckit mer än normalt, men jag har varit så väck så jag vet inte

Nu kan jag inte sova för jag har sovit för mycket och för att jag glömde ta min medicin vid rätt tid. Har lyckats gå en runda med hundarna och slapp fyllona ute på stan. Men nu vill inte Poppy heller gå 😭 ”Förhoppningsvis” är det bara pga alla jävla baktändande a-traktorer som hon är jätterädd för, men det hade inte förvånat mig om det är hennes höfter som gör ont igen 😞 Det tar verkligen aldrig slut 😭

Oki. Kanske kan det vara ett alternativ om hon inte slutar kräkas av onsior. Jag ska ringa till veterinären igen på måndag. Hur kom ni fram till att det var diskbråck? Röntgen? Veterinären trodde inte att det var så stor sannolikhet att hitta något på röntgen om det inte är väldigt uppenbart för Pärla är så liten och jag tror inte att jag har råd med MR eller CT. Men oavsett så är planeringen just nu att mycket långsamt öka gångsträckorna och försiktiga ha henne att sträcka ut ryggen flera gånger om dagen eftersom hon är överrörlig och skyddar ryggen genom att krulla ihop sig till en missbildad ostbåge. Så länge hon inte blir sämre så avvaktar vi med ytterligare undersökningar och har uppföljning hos fysioterapeuten om två veckor

Hon kräktes innan onsior också, men slutade när jag började blöta maten så jag tror att det kan ha varit att hon inte kan tugga som innan och magen blir retad av den otuggade maten. Men nu har hon kräkts trots blötad mat så håller uppe med onsior till på måndag och pratar med veterinären igen då. Men det är konstigt för hon brukar ha plåtmage.

Jag har inte märkt att hon har småläckt utan det har varit större pölar, men eftersom hon är så liten så är det mycket möjligt att hon har småläckt också men att det har torkat så fort att jag missat det. Hon äter ju urinstensmat som ökar urinmängden så det är normalt för henne att dricka och kissa typ hela tiden men igår blev det något nog mer märkbart eftersom det var på golvet. Idag har hon varit duktigare med lådan igen. Jag tycker fortfarande att hon nog har druckit mer än normalt, men jag har varit så väck så jag vet inte
Åkte in akut för hunden hade så ont när hon kom in från en promenad, ville gömma sig bara. Träffade en veterinär som kände igenom ryggen och sa troligen diskbråck. Hem med metacam och gabapentin. Sen nån vecka senare eller så kom vi till en neurolog som gjorde rörelsetester osv, och konstaterade diskbråck (ländryggen). Sen dess har hunden gått på gabapentin. Återbesök en gång om året för medicin och koll. Gick aldrig hos fysioterapeut eftersom jag bor så bra så jag har allt utanför dörren (utom vattenträning), backar, skog, stigar osv. Jag kör också pharmalight varje dag kväll på området. Det har hållt i 2-3 år nu.
Min hund har också bra grundkondition, hon är lite men (3.2 kg) har varit ute väldigt mycket i många år och gått i skog och backar dagligen (6 km-1 mil om dagen).

Jag vill göra något men jag vet inte vad för det finns för mycket jag måste göra men jag kan inte koncentrera mig så jag kommer ingenstans för kroppen lyder inte

Hetsätning? Eller genuin hunger?

Om man äter mycket kolhydrater så är det lätt att hamna i överätande pga det inte ger samma mättnadskänsla som fett och proteiner. Kan det vara något sådant?
Riktig hunger så det knorrar och gör ont i magen. Jag äter i princip bara kolhydrater så det spelar säkert in då. Jag önskar så himla mycket att jag kunde äta nyttigt!!! Men jag vet inte hur 😞 Jag har kollat upp att få hem mat genom hemtjänsten men det har jag inte råd med. Boendestödet kan hjälpa till med matlagning, men sedan måste jag ju ge fan i att äta allt på en gång också. Göra matlådor och frysa in har inte funkat innan för jag har så svårt att äta mycket mat som har varit fryst. Om det inte är färdigköpta frysrätter för det brukar funka, men de är både dyra och inte särskilt nyttiga de heller

Jävla mig 😭

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama