Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag vill ut och gå och jag behöver handla, men om jag handlar så kommer jag att köpa en massa skit jag inte bör äta och om jag går ut och går så kommer jag att handla. Så om jag stannar hemma så har jag ångest för att jag bara sitter hemma och livet försvinner och om jag går ut så kommer jag gå och ha ångest hela tiden jag går och när jag sedan handlar kommer jag att köpa på mig ännu mer ångest. Jag kan inte vinna 😭

Jag vill ut och gå och jag behöver handla, men om jag handlar så kommer jag att köpa en massa skit jag inte bör äta och om jag går ut och går så kommer jag att handla. Så om jag stannar hemma så har jag ångest för att jag bara sitter hemma och livet försvinner och om jag går ut så kommer jag gå och ha ångest hela tiden jag går och när jag sedan handlar kommer jag att köpa på mig ännu mer ångest. Jag kan inte vinna 😭

Det går inte att gå åt ett annat håll, så du inte är i närheten av affären? Lämna plånboken hemma? Ta med hundarna? 😊

Jag har gått ned lite i vikt, ca 2kg, så nu kan jag ha ett par shorts jag inte kunde ha för ett par veckor sedan! Och jag vill verkligen verkligen inte gå upp igen!! Jag behöver gå ned 3-4kg till, men nu har jag inte superduperjättepanikångest för vikten längre utan bara jätteångest. Men eftersom jag inte rör på mig tillräckligt så kommer jag ju att gå upp de där 2kg på en vecka om jag äter mer. Tanken idag var att äta frallor som jag köpte innan idag, men smöret tog slut så därför måste jag handla igen

Det går inte att gå åt ett annat håll, så du inte är i närheten av affären? Lämna plånboken hemma? Ta med hundarna? 😊
Jo, men problemet är att smöret är slut så jag måste handla om jag ska kunna äta något och jag behöver äta något för jag är jättehungrig 😕

Nu har jag iallafall skorna på. Ska bara koppla hundarna och så hoppas jag att vi ska kunna gå runt hamnen iallafall. Måste gå med dem först för om jag handlar först så kommer jag inte att ta mig ut igen

Och jag vill bara gå bananas och köpa allt möjligt för min budget är totalt kaputt redan så då känns det som att jag lika gärna kan skita i den helt och hållet, men jag vet ju att det bara kommer göra allting ännu värre. Dessutom orkar jag ju inte använda alla kläder och prylar som jag redan har så vad ska jag med ännu mer till? Och ändå vill jag det

Det låter som tröstshopping för att få en tillfällig endorfinkick... håller tummarna att du lyckas stå emot. ❤

Vi kom runt hamnen, jag fick en kasse flaskor pantade och jag köpte bara kolsyrat vatten, smör, salta kex och light hamburgerdressing de hade till extrapris. Jag har ångest för de salta kexen för de hade sjukt mycket mer kalorier än vad jag trodde för jag kollade på fel värde, men jag har ändå gått 2,9km idag så jag försöker tänka att det går på ett ut

Det låter som tröstshopping för att få en tillfällig endorfinkick... håller tummarna att du lyckas stå emot. ❤
Ja, det är det definitivt så jag hoppas också att jag kan stå emot för det kommer ju bara att förstöra budgeten för ännu längre tid. Mamma har nästan alla mina pengar, men jag har några hundralappar på paypal. Innan ha paypalpengar varit fria att leka upp för det är inte så ofta jag får pengar dit, men det jag köper för de pengarna syns ju fortfarande i budgeten

Ligger och glor på en massa kläder. Jag har både tyger till planerade kläder, halvfärdigsydda kläder, kläder som ska sys om och kläder som ska lagas. Jag har dessutom garderoberna proppfulla av kläder som jag antingen inte orkar använda eller inte kan använda för jag har gått upp för mycket i vikt. JAG BEHÖVER INTE KÖPA KLÄDER! Men jag orkar ju inte sy på projekten jag har trots att jag vill så jag kan få de kläderna färdiga. Hade jag kunnat det så hade jag nog inte haft lika stor känsla av villhöver.
Jag saknar verkligen när jag höll på med instagram också! Hitta på outfits, fota, lägga ut osv men jag orkar inte längre. Många dagar drar jag bara på mig en klänning för det är för jobbigt att hitta både byxor och tröja. Plus att jättemånga av mina shorts och byxor inte passar och jag vågar sällan prova för om de fortfarande är för små då mår jag jättedåligt. Häromdagen behövde jag ett par vita shorts så då vågade jag chansa och de shortsen passade (ish. De är superstretchiga och hade de inte varit det så hade jag inte fått dem över rumpan)

Jag vill så mycket men jag kan så lite 😭

Och här är så äckligt! Jag har inte ens klarat att felanmäla allt som är sönder för jag kan inte släppa in folk som det ser ut nu

Fixade sovrummet någorlunda för några dagar sedan men nu är det ännu värre än när jag började pga att Pärla har sin bur och låda i sängen för hon vill inte sova på golvet och jag kan inte låta henne hoppa upp och ned från sängen pga ryggen. Jag är så trött på kattsand överallt hela tiden! Men det är det bästa alternativet jag kan komma på för om hon inte har någonstans att kissa på natten så kissar hon på golvet. Att stiga upp och släppa ut henne funkar inte heller för då måste jag vakna och gå upp tre gånger varje natt och det klarar jag inte. Det hade nog blivit mindre sand överallt om jag rakat hennes tassar, men dels tycker hon att det är jätteläskigt och dels måste jag köpa en ny trimmer i så fall för hennes tassar är så pyttesmå

Imorgon måste Pärla till fysioterapeuten och jag har redan panik. Jag hoppas verkligen att mamma kan följa med denna gången också!

Om inte mamma kan följa med imorgon så gör pojkvännen det för han är ledig. Jag vill fortfarande inte men nu vet jag att ångesten dit och hem kommer att bli lite lättare att hantera

Kl.13 ska jag vara på psykiatrin och jag vill inte det heller. Inte träffa mamma efteråt heller. Jag vill ingenting. Bara gräva ned mig så långt det går och försöka lida mig igenom dagen. Jag tycker inte om hon på psykiatrin. Jag känner mig alltid dömd och kritiserad och då vill jag inte berätta hur jag mår

Och jag vet inte om jag ska ha långärmat för att dölja att jag klöst sönder halva armen eller om jag ska visa det. Bäst hade väl varit att visa det men då blir jag väl dömd och kritiserad för det också

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama