Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Pärla verkar pigg och glad och hon är väldig trött på sin bur, men jag vågar inte riskera att hon hoppar ned från sängen. Vi ska till fysioterapeuten på fredag så fram tills dess är det strikt vila med bara lite snabbt mat, kiss och bajs. Hon ska få första tabletten mot inkontinensen idag och jag hoppas att den verkar fort så hon får sova under täcket igen 💖

Jag har inte fått jättepanik ännu idag iallafall. Ångesten ligger och gnager men lättnaden över Pärla verkar vinna än så länge. Det var väldigt jobbigt på apoteket så då var jag glad att jag hade boendestödet som väntade utanför med hundarna för annars hade jag inte klarat det. Ska försöka vila trots att jag har massor jag behöver och vill göra. Jag somnade redan vid 20 igår, vaknade av larmet för Pärlas ögondroppar 22 och gick upp och matade och kissade hundarna och sedan somnade jag nog direkt igen.

Imorgon är det marknad och jag vill så gärna åka, men pojkvännen jobbar så vi kommer inte att vara där förrän kanske 19, sedan gå där och sedan ca 1 timme hem så det kommer att bli jättesent. Tror att jag klarar det då, men straffet som i så fall kommer på torsdag skrämmer livet ur mig 😭 Är det värt det? Jag vet inte!

Jag hade verkligen velat fixa naglarna också men det tar så lång tid att jag kommer bli helt slut av det 😞 Kanske kan jag bara fila ned färgen så jag kan fylla på vid nagelbanden och sätta på ny färg 🤔 men om inte det funkar blir det bara extra jobb 😕 Det låter jättefånigt men fina naglar och ögonfransar gör att jag mår lite bättre för jag känner att jag har något som är fint som inte är beroende av vikten. Jag hade velat fixa det på salong så jag slipper allt jobb med att få det bra men det har jag inte råd med. Tror inte att jag hade klarat det med ångesten heller

Så länge jag inte totalkraschar imorgon så blir det marknad! Det är nog inte så smart egentligen men jag vill så gärna åka. Dessutom ska jag till psykiatrin på torsdag så då kanske det till och med är bra att vara så dålig som möjligt

Och jag får panik på min ekonomi. Jag försöker att snåla och snåla och ändå kan jag aldrig hålla budgeten 😞 Och för att komma ikapp med veterinärbufferten behöver jag spara 30 000 fram till årsskiftet men det är fullkomligt omöjligt även om jag skulle leva på vatten och bröd och djuren håller sig friska 😞

Senast ändrad:
Och jag får panik på min ekonomi. Jag försöker att snåla och snåla och ändå kan jag aldrig hålla budgeten 😞 Och för att komma ikapp med veterinärbufferten behöver jag spara 30 000 fram till årsskiftet men det är fullkomligt omöjligt även om jag skulle leva på vatten och bröd och djuren håller sig friska 😞

Oj! Det är ju jättemycket pengar.... Hur stor veterinärbuffert brukar du ha? Är det pga det är så mycket som försäkringen inte täcker?

Förstår den ekonomiska paniken, för det är mycket pengar att spara ihop på ett halvår.
Fy vad jobbigt att även känna den pressen. Du har nog med ångest ändå :(

Nu vet jag inte vad som sades på veterinärkliniken men jag har en mindre hund med diskbråck. Hon är inte opererad utan går på smärtstillande och så får hon både ljusbehandling och lite annat.

Oj! Det är ju jättemycket pengar.... Hur stor veterinärbuffert brukar du ha? Är det pga det är så mycket som försäkringen inte täcker?
Ja 😞 Jag vill ha iallafall 40 000 där. Nu hade jag tack och lov lite mer. Vet inte exakt summa som finns kvar för mamma har det kontot så jag inte ska råka köpa en massa onödigt men kanske 15 000kr kvar. Ja, tänderna kostade nästan 40 000kr 😓 och Pärla är inte försäkrad
Förstår den ekonomiska paniken, för det är mycket pengar att spara ihop på ett halvår.
Fy vad jobbigt att även känna den pressen. Du har nog med ångest ändå :(
Ja, det är skitjobbigt för det finns inte en chans att lyckas spara ihop så mycket pengar på så kort tid på min inkomst 😓 så jag får hoppas på att djuren håller sig friska men det är nog att hoppas på för mycket 😞

Nu vet jag inte vad som sades på veterinärkliniken men jag har en mindre hund med diskbråck. Hon är inte opererad utan går på smärtstillande och så får hon både ljusbehandling och lite annat.
Pärla får smärtstillande nu och ska vila helt tills på fredag när vi ska till fysioterapeuten. Där finns både laser, stötvågsbehandling och vibrationsmatta. Hur vi ska lägga upp det framåt i tiden beror på hur det går på fredag. Vad skönt att det funkar för din hund 💖

Det blir ingen marknad idag iallafall. Jag har för mycket ångest, det är jättedåligt väder och jag har en massa annat jag måste göra denna veckan

Ja 😞 Jag vill ha iallafall 40 000 där. Nu hade jag tack och lov lite mer. Vet inte exakt summa som finns kvar för mamma har det kontot så jag inte ska råka köpa en massa onödigt men kanske 15 000kr kvar. Ja, tänderna kostade nästan 40 000kr 😓 och Pärla är inte försäkrad

Ja, det är skitjobbigt för det finns inte en chans att lyckas spara ihop så mycket pengar på så kort tid på min inkomst 😓 så jag får hoppas på att djuren håller sig friska men det är nog att hoppas på för mycket 😞

Förstår dilemmat!

Lite generell fundering kring temat: Jag känner lite att när man har djur så måste man någonstans göra en värdering av hur mycket en faktiskt kan (och vill) spendera av pengar på deras välmående, för i dag finns det SÅ mycket veterinärer och fysioterapeauter och specialtiskott som skulle kunna göra deras liv bättre, och man vill ju alltid det absolut bästa för sina djur, men det riskerar att bli ett bottenlöst hål som tar alla ens pengar...

För att ge lite perspektiv på det - tror du behandling hos privat läkare för din hemakromatos skulle komma på 40.000,-? Eller några timmar hos en privat psykolog...? Det är så typiskt oss djurägare att tänka att djurens välmående kommer före vårat, men i realiteten så måste man se till att ha pengar så man kan ta hand om sig själv, för det gynnar alla inkl djuren om man själv mår bättre. :heart

Hoppas du inte tar illa upp, jag vet som sagt hur svårt det är att tänka så!

Förstår dilemmat!

Lite generell fundering kring temat: Jag känner lite att när man har djur så måste man någonstans göra en värdering av hur mycket en faktiskt kan (och vill) spendera av pengar på deras välmående, för i dag finns det SÅ mycket veterinärer och fysioterapeauter och specialtiskott som skulle kunna göra deras liv bättre, och man vill ju alltid det absolut bästa för sina djur, men det riskerar att bli ett bottenlöst hål som tar alla ens pengar...

För att ge lite perspektiv på det - tror du behandling hos privat läkare för din hemakromatos skulle komma på 40.000,-? Eller några timmar hos en privat psykolog...? Det är så typiskt oss djurägare att tänka att djurens välmående kommer före vårat, men i realiteten så måste man se till att ha pengar så man kan ta hand om sig själv, för det gynnar alla inkl djuren om man själv mår bättre. :heart

Hoppas du inte tar illa upp, jag vet som sagt hur svårt det är att tänka så!
Jag tar inte illa upp

Hade jag vetat det jag vet nu så är jag inte säker på att jag hade lagt så mycket pengar på att fixa hennes tänder, men då hade jag fått avliva henne för hon hade ju inte kunnat gå med trasiga tänder heller. Mamma undrade var gränsen gick efter hon brutit sin svans och då sa jag att jag trodde 15 000kr. Jag vet inte hur mycket mer hon har kostat sedan dess men minst 20 000. Jag känner att så länge hon har en bra prognos och är glad så kan jag inte ha ihjäl henne pga pengar. Skulle hon däremot råka ut för något med dålig prognos så har jag redan bestämt med mig själv att då är det stopp. Men när jag väl sitter där och ska bestämma att hon ska dö så kommer det inte vara lätt att hålla fast vid det beslutet…

Ibland känner jag att jag hade bara velat ha Bella för hon är frisk. Eller Bella och Pärla. Och jag får så fruktansvärt dåligt samvete för Poppys skull 😭 Jag älskar henne massor, men jag tycker inte om henne oftare än jag tycker om henne. Samtidigt så vet jag ju att hon har varit så sur för att hon har haft ont och haft klåda. Nu kommer hon och slänger sig i ansiktet på mig och ska kela och hon får busryck igen, men jag minns fortfarande den tråkiga och sura Poppy. Samtidigt så klarar jag inte att omplacera henne för jag vill ju få uppleva den glada Poppyn också. Och vem vill ha en sur hund som behöver sprutor varje månad, fysioterapi med jämna mellanrum, som inte får äta en enda smula utanför sin diet osv. Enda fördelen är väl att hon är nästan tandlös nu så hon kan inte bitas lika hårt.

Hade jag vetat att någon hade kunnat hjälpa mig så hade jag sett till att skaffa de pengarna, men jag kan inte ens hitta en enda psykolog i närheten som inte bara kör med kbt. För hemokromatos är det närmaste jag har hittat Göteborg eller Stockholm. Tror det är ca 50 mil till båda så alldeles för långt 😞

Hade jag vetat att någon hade kunnat hjälpa mig så hade jag sett till att skaffa de pengarna, men jag kan inte ens hitta en enda psykolog i närheten som inte bara kör med kbt. För hemokromatos är det närmaste jag har hittat Göteborg eller Stockholm. Tror det är ca 50 mil till båda så alldeles för långt 😞
Men bor inte du någonstans i Blekinge (eller har jag förväxlat dig med någon annan?)? I sådana fall har du väl mer som ca 30 mil till Göteborg, och det är väl en sträcka att i alla fall fundera på om det innebär att man kan få hjälp med många förfärliga symtom??

Men bor inte du någonstans i Blekinge (eller har jag förväxlat dig med någon annan?)? I sådana fall har du väl mer som ca 30 mil till Göteborg, och det är väl en sträcka att i alla fall fundera på om det innebär att man kan få hjälp med många förfärliga symtom??
Jag bor i Blekinge ja. Jag vet inte hur långt det är så det är möjligt att det inte är längre än så. Jag gick efter att jag har ca 55mil till Stockholm och 50mil till Eskilstuna och Örebro och tänkte att eftersom Göteborg ligger på andra sidan så måste det vara lika långt 😅
Jag har försökt hitta den kliniken i Göteborg igen nu men har inte lyckats 😞
Sedan är ju ett ”problem” också att jag har bara en defekt gen så jag har inte den riktiga formen av hemokromatos. Det positiva är att jag inte kommer att få leverskador, men det negativa är att eftersom jag inte kommer att bli sjuk ”på riktigt” så viftas jag bort

Och jag vill bara gå bananas och köpa allt möjligt för min budget är totalt kaputt redan så då känns det som att jag lika gärna kan skita i den helt och hållet, men jag vet ju att det bara kommer göra allting ännu värre. Dessutom orkar jag ju inte använda alla kläder och prylar som jag redan har så vad ska jag med ännu mer till? Och ändå vill jag det

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 851
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23