Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag saknar när jag höll på med instagram. Visst, det var meningslöst, men det var roligt meningslöst

Vad har hänt med Pärla? ❤️
Hon har varit dämpad så vi var hos fysioterapeuten i onsdags och hon hade ont i hela ryggen och ned mot låren. Innan korset gjorde det jätteont 😭 Rekommenderad vila och gå litegrann så länge det var på hennes villkor, vilket är ungefär vad jag har gjort innan vi var iväg också. Vi kom även fram till att röntgen av ryggen troligen behövs för att utesluta skelettskador. Jag har inte lyckats med det så får sätta mig och ringa runt imorgon. Någon hund har även kissat i sängen flera gånger sista tiden. Alla är kastrerade vilket ju ger ökad risk för inkontinens så jag har inte kunnat lista ut vem det har varit förrän inatt när Pärla kom och var alldeles kissig i pälsen och det var en pöl på täcket igen. Hon har sin kattlåda som hon är jätteduktig att gå på i vanliga fall så antingen kan hon inte hålla tätt i sömnen eller så gör det ont att hoppa ned från sängen för att kissa så hon håller sig tills det inte går längre. Så nu när jag vet att det är hon som kissar så behandlar jag henne som att det är diskbråck tills vi har en diagnos så nu har jag varit vaken sedan 4 och byggt bur i sängen för Pärla kommer inte att acceptera en bur på golvet utan att jag också sover där.

Jag bara orkar inte 😭 Kan inte den stackars hunden någonsin få vara frisk?!

Ånej :cry: Håller tummarna att ni inte hittar några skador på skelettet!

Hon har varit dämpad så vi var hos fysioterapeuten i onsdags och hon hade ont i hela ryggen och ned mot låren. Innan korset gjorde det jätteont 😭 Rekommenderad vila och gå litegrann så länge det var på hennes villkor, vilket är ungefär vad jag har gjort innan vi var iväg också. Vi kom även fram till att röntgen av ryggen troligen behövs för att utesluta skelettskador. Jag har inte lyckats med det så får sätta mig och ringa runt imorgon. Någon hund har även kissat i sängen flera gånger sista tiden. Alla är kastrerade vilket ju ger ökad risk för inkontinens så jag har inte kunnat lista ut vem det har varit förrän inatt när Pärla kom och var alldeles kissig i pälsen och det var en pöl på täcket igen. Hon har sin kattlåda som hon är jätteduktig att gå på i vanliga fall så antingen kan hon inte hålla tätt i sömnen eller så gör det ont att hoppa ned från sängen för att kissa så hon håller sig tills det inte går längre. Så nu när jag vet att det är hon som kissar så behandlar jag henne som att det är diskbråck tills vi har en diagnos så nu har jag varit vaken sedan 4 och byggt bur i sängen för Pärla kommer inte att acceptera en bur på golvet utan att jag också sover där.

Förlåt om det här känns tufft att höra, men är det inte dags att låta henne somna in? Jag kanske blandar ihop dem men är det inte hon som har flera problem? Att ta hand om multisjuka djur kräver enorma resurser både i tid och ork och pengar..och du behöver verkligen sätta ditt eget mående först 💔❤️ förlåt

Ånej :cry: Håller tummarna att ni inte hittar några skador på skelettet!
Ja 😭 Tack! Jag vet inte vad jag hoppas på. Vad som helst som går att behandla!
Förlåt om det här känns tufft att höra, men är det inte dags att låta henne somna in? Jag kanske blandar ihop dem men är det inte hon som har flera problem? Att ta hand om multisjuka djur kräver enorma resurser både i tid och ork och pengar..och du behöver verkligen sätta ditt eget mående först 💔❤️ förlåt
Jag vet inte 😭 Hon har haft extrem otur med mycket men det enda hon har kvarstående men av är glaukomet, som hålls i schack med ögondroppar. Tanken har definitivt funnits/finns, men så länge det är något med bra prognos så vill jag inte ge upp på henne. Skulle detta, vad det nu är, ha dålig prognos så kommer jag att sätta stopp, men jag vill veta vad det är först. Samtidigt minskar veterinärbufferten alldeles för snabbt 😓
Hur gammal är hon?
Hon är 11år så hon är ju inte gammal för en pudel/chihuahua

Poppy är den som har mest kroniska problem, men så länge hon får librela och cytopoint och underhållsbehandlingar hos fysioterapeuten håller hon sig fräsch, men även på henne dyker det upp mer och mer. Nu senast ett blåsljud på hjärtat som jag måste boka tid för ultraljud, men jag har inte klarat det för det är ett heldagsprojekt att ta mig iväg

Ibland hade det varit skönt att inte ha djuren att oroa mig för hela tiden, men det är inte ett alternativ om jag inte avlivar dem

Mitt liv bara försvinner. Varför ska man ens kämpa när det inte finns något kvar att kämpa för?! Vad jag har nu är inte ett liv

Det är 44 minuter sedan jag skrev mitt förra inlägg men det känns som 44 timmar. Ångesten gör att varje sekund känns som en evighet. Åter igen tagit för mycket stesolid men vad fan ska jag göra?! Nu är jag mest jätteledsen och hopplös men bara för att jag började tänka på ångesten igen nu så försöker den komma igenom stesoliddimman. Jag slits i stycken men ingen finns och ingen kan göra något för att hjälpa för det finns ingen hjälp. Jag bara förstör för alla andra genom att finnas till

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23