Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Hur går det för dig @Lyan ?
Inte bra. Bara suttit och glott planlöst på Facebook för jag klarar inget annat. Hundarna behöver ut och marsvinen få rent men jag vet inte hur jag ska klara det. Hela kroppen kryper samtidigt som det känns som jag väger 300kg. Har iallafall tagit mig från hallgolvet till en stol

Inte bra. Bara suttit och glott planlöst på Facebook för jag klarar inget annat. Hundarna behöver ut och marsvinen få rent men jag vet inte hur jag ska klara det. Hela kroppen kryper samtidigt som det känns som jag väger 300kg. Har iallafall tagit mig från hallgolvet till en stol
Hur har du ätit och sovit idag?
Var det igår du gjorde mycket?

Hur har du ätit och sovit idag?
Var det igår du gjorde mycket?
Ätit för mycket. Somnade några minuter i eftermiddags. Jag vet inte. Jag minns inte. Pojkvännen kom sent på kvällen men jag minns inte resten av dagen. Jag försöker minnas men det går inte. I onsdags var jag hos fysioterapeuten med Pärla iallafall. Jag skulle ringt veterinären idag men det gick inte

Marsvinen glada iallafall. Det har bara gått en dag över tiden för städning men det var ändå jätteäckligt pga värmen. Alla är superframåt och glada nu så de har nog inte haft det så trevligt i buren sista dagarna 😭
IMG_3556.webp

Nu måste jag bara klara att gå ut med hundarna också. Det är både fredag och festival 😓

Köket ser ut som en svinstia med spån och hö överallt men just nu orkar jag inte bry mig

Nu har vi varit ute en liten runda och slapp fylleäckel. Så nu blir det sängen igen

Nu kom jag på en sak jag gjorde igår. ”Lagade” datorn. Så nu är den ordentligt tejpad istället för bara byggklämmor och plåster
IMG_3548.webp

Marsvinen glada iallafall. Det har bara gått en dag över tiden för städning men det var ändå jätteäckligt pga värmen. Alla är superframåt och glada nu så de har nog inte haft det så trevligt i buren sista dagarna 😭
Visa bifogad fil 122958
Nu måste jag bara klara att gå ut med hundarna också. Det är både fredag och festival 😓
Jag tror inte att marsvinen bryr sig om det går en dag extra mellan städningarna. Mina djur har alltid blivit glada vid förändringar, nyheter, nya dofter osv, vilket städning också innebär förutom att det blir rent, så jag tror inte att dina marsvin blev glada nu för att de haft det dåligt innan.

Du slår verkligen på dig själv, det är som att inget, absolut inget, är bra.
Du har städat åt marsvinen och de blev glada, Det är inte något dåligt du ska vara ledsen över, det är ju bra ! :)

Jag tror inte att marsvinen bryr sig om det går en dag extra mellan städningarna. Mina djur har alltid blivit glada vid förändringar, nyheter, nya dofter osv, vilket städning också innebär förutom att det blir rent, så jag tror inte att dina marsvin blev glada nu för att de haft det dåligt innan.

Du slår verkligen på dig själv, det är som att inget, absolut inget, är bra.
Du har städat åt marsvinen och de blev glada, Det är inte något dåligt du ska vara ledsen över, det är ju bra ! :)
Jag tror att de bryr sig för det blir ju smutsigt och nu när det är så varmt så räcker det med att jag inte orkar plocka ut gammalt hö bara några dagar för att det ska börja mögla mellan höet och spånet och det är inte alls bra. De kommer inte i direktkontakt med det iom att det ligger tjockt med hö ovanpå, men jag märker att de äter sämre och rör sig mindre när det börjar samlas för mycket hö. Mögelprocessen bidrar ju dessutom till extra värmebildning och marsvin är väldigt känsliga för värme.
Sedan blir de såklart alltid glada när det är nystädat, men igår var det verkligen jättestor skillnad så det var därför jag var ledsen trots att det var bra gjort att städa buren och trots att marsvinen blev glada.

Alltså, jag gör ju bra saker, men det är aldrig tillräckligt bra. Eftersom jag antingen inte orkar eller har för mycket ångest så blir det hela tiden halvdant eller för sent och pga det känner jag mig stressad hela tiden vilket leder till ännu mer ångest och spänningar. Jag vill ha ett schema med allting, men jag klarar inte att följa scheman 😞
Bra jobbat av dig @Lyan, som både städat hos marsvinen och kämpat dig ut med hundarna trots att det var så tufft i dag. 💕
Jag försöker tänka så, men det är som att det aldrig räcker. Men igår var det ingen hund som var pigg på att gå så då kändes det skönt att bara behöva gå en liten runda
Hur är det med dig idag @Lyan ?
Jag vet inte. Jag vaknade vid 6 och lyckades somna om. Jag brukar alltid vakna vid 9 sedan men idag vaknade jag inte förrän över halv 11. På sätt och vis skönt för då slapp jag några timmar men ju senare jag vaknar desto längre tid tar det ju att komma igång 😕 Det är först nu som jag börjar sluta vara groggy. Boendestödet kommer 13 och sedan kanske jag ska till pojkvännen, men jag vet inte ännu

Kände mig så pass pigg att jag ville åka till pojkvännen så nu sitter jag på tåget med panik för jag kom på att även om jag är tillräckligt pigg nu så kommer det rasa fullkomligt när jag kommer hem och imorgon 😓😓

Kände mig så pass pigg att jag ville åka till pojkvännen så nu sitter jag på tåget med panik för jag kom på att även om jag är tillräckligt pigg nu så kommer det rasa fullkomligt när jag kommer hem och imorgon 😓😓
Eftersom du vet att du kommer övertrassera ditt energikonto idag så kan du redan nu göra upp en plan för hur du ska göra imorgon när det inte finns någon energi kvar.
Avboka allt du tänkt och planerat göra. Absolut minimum på allt, dvs se till att det finns en plan för att du och djuren får i er mat, och att hundarna får kissa. Thats it. Resten av tiden behöver du återhämta dig.

Eftersom du vet att du kommer övertrassera ditt energikonto idag så kan du redan nu göra upp en plan för hur du ska göra imorgon när det inte finns någon energi kvar.
Avboka allt du tänkt och planerat göra. Absolut minimum på allt, dvs se till att det finns en plan för att du och djuren får i er mat, och att hundarna får kissa. Thats it. Resten av tiden behöver du återhämta dig.
Ja, jag får verkligen försöka göra det! Men jag hade verkligen behövt städa köket för det är så vidrigt med alla småflugor som kommit från soppåsen. Trots att den är slängd så är flugorna kvar. Det är jättedammigt efter burstädningen också

Jag är på väg hem nu. Jag skulle stannat till nästa tåg men jag blev så rädd för ångesten att jag fick ångest av det 😞 Jag hade en stund när jag var helt väck och allting kändes som att det lutade. Vet inte om det var värmen eller ångesten. Innan dess så gick vi iallafall runt lite i stan, köpte milkshake och sedan åt vi mackor på brorsans pizzeria. Försöker att tänka att jag har rört mig tillräckligt för alla kalorier. Så länge jag inte går upp mer i vikt så kan jag hantera det

Köpte godis när jag gick hem från tåget för jag var tvungen att köpa kolsyrat vatten 😑 Jag måste verkligen fylla på kolsyrepatronen så jag slipper sådana onödiga turer till affären!

Jag har kollat runt efter dietist för att försöka få hjälp med maten men det finns ingen här 😞

Nu är jag så slut att jag bara ska lägga mig och lyssna på reddit till hundarna behöver kvällskissas

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur