Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag plockar och plockar men det händer ju nästan inget! Jag har fått upp acn på ett bord och dammsugat och torkat golvet där men förutom det är det lika kaos fortfarande 😞

Varit ute och gått med boendestödet och skrivit några inlägg här och med en vän och till och med det lilla är för mycket för mitt huvud 😭

Imorgon är det marknad här i stan men jag kommer nog inte att kunna gå för jag kommer troligen inte att vara tillräckligt vaken på förmiddagen och efter fysioterapeuten kommer jag att vara trött och knallarna brukar börja packa ihop tidigt. Jag brukar tycka om att gå på marknad, men just nu känns det helt meningslöst samtidigt som jag vill gå. Allt bara blir för mycket hela tiden

Det går inte alls bra nu. Har redan tagit hela dagens dos av stesolid så det kommer att bli för mycket eftersom jag tar en halv tablett innan jag går och lägger mig också men ändå har jag ångest och ändå är jag rastlös men jag kan inte göra något annat än vagga fram och tillbaka för att försöka minska rastlösheten för jag orkar inget annat. Jag hatar mitt huvud och min kropp!!

Jag kan inte sova. Vaknade för drygt en timme sedan med huvudvärk. Det var ganska längesedan jag hade huvudvärk tror jag. Bara hoppas att det inte blir migrän av det 😓 Eller den där vidriga huvudvärken jag hade i våras där inget hjälpte

Poppy kom och la sig hos mig. Eller ja, det är Poppy så hon kommer och sedan bara slänger hon sig ned, gärna i ansiktet 😅 Sedan kom Pärla och hon ligger under täcket vid min mage. Innan låg hon alltid i min famn, men det har hon nog inte gjort på ett tag. Hur kan jag ha missat att hon slutat med det?! Jag är så väck. Jag minns nästan ingenting längre. Allt är bara ett dimmigt töcken. På sätt och vis är det bra att jag aldrig orkar plocka undan efter mig för annars hade jag inte haft en aning om vad jag har gjort

Jag har så mycket att göra men jag kan inte tänka så jag kan inte göra något vettigt på telefonen och jag kan knappt stå så jag kan inte göra något vettigt hemma heller. Fast det hade jag nog inte kunnat göra även om jag varit pigg eftersom huvudet inte funkar. Skriva här funkar för då skriver jag bara vad jag känner för känna kan jag. Jag vet inte om det hade varit bättre att inte kunna känna. Det hade nog blivit väldigt tomt och deppigt, men jag hade sluppit ångesten och hopplösheten. Kanske hade jag sluppit det deppiga också för det är ju också en känsla. Men just nu känner jag faktiskt inte så mycket meningslöshet, tror att hopplösheten är så stark att den har trängt bort den.

Om en timme kommer boendestödet. Det är en ny tjej och det är så jobbigt när det är nytt folk! Vi ska bara träffas snabbt på gården men det är jobbigt ändå. Jag hoppas att hon ska fastna hos hundarna för jag orkar inte låtsas som att allt är bra. Det är fördelen med söta hundar för det finns nästan alltid något att lägga över uppmärksamheten på. Men jag saknar Ping så mycket 😭 Hon var min trygghet i allt och hon var MIN hund. Det är ju de andra också, men inte på samma sätt. Ping ville nästan alltid bara vara hos mig medans de andra är glada i alla som kommer fram. Nu har Pärla lite tagit över Pings roll, men ändå inte. Pärla är världens mest illojala hund. Hon älskar vara hos mig, men hon älskar att vara hos alla andra nästan lika mycket. Jag skulle kunna ge hennes koppel till vem som helst och hon hade glatt följt med. De andra två hade inte velat följa med, men de vill heller inte vara någon trygghet för mig för de tycker inte att de tjänar tillräckligt på det. För Ping var min närhet nästan lika stor belöning som godis och leksaker. Ping var aldrig rädd, men det blir Pärla ibland så jag måste vara hennes trygghet istället för att hon är min

Nu har jag fått svar från läkaren. Allt förklaras av det som redan är förklarat men som ingen kan förklara 😑

Tagit alldeles för mycket stesolid men har fortfarande ångest och huvudvärk. Jag vill bara få sova och slippa allt!

Varför försvinner inte ångesten och varför somnar jag inte?!

Det låter som att du är alldeles för uppe i varv för att kunna somna, tyvärr. :heart Har du några övningar som kan lugna dig lite, andas i fyrkant eller göra sån där stretching-yoga som du pratat om?

Har boendestödet varit hos dig?

Nu har jag fått svar från läkaren. Allt förklaras av det som redan är förklarat men som ingen kan förklara 😑

Dvs dina psykiska sjukdomar? Du får gärna skriva ut läkarens svar om du vill och orkar.

Förstår att det känns hopplöst och att du bara vill gråta. :cry:

Det låter som att du är alldeles för uppe i varv för att kunna somna, tyvärr. :heart Har du några övningar som kan lugna dig lite, andas i fyrkant eller göra sån där stretching-yoga som du pratat om?

Har boendestödet varit hos dig?
Somnade till en liten stund när huvudvärken släppte men nu har jag lika mycket ångest igen som innan trots att jag har tagit tre stesolid, kanske mer? Jag brukar aldrig ta så mycket. Dels för att jag inte ska ta så mycket men mest för att det oftast räcker med en halv tablett. Var också tvungen att ta migränmedicin och det får jag inte heller ta egentligen. Försökte med avslappningsövningar men det gick inte pga huvudvärken. Jag kunde inte lyssna eller titta på något heller.

Ja, hon var här. Det gick rätt bra men var fortfarande jättejobbigt. Jag orkar inte alls med att träffa folk just nu. Imorgon firar jag och pojkvännen sex år sedan vi träffades första gången och jag vill knappt ens träffa honom för jag mår så dåligt 😭

Dvs dina psykiska sjukdomar? Du får gärna skriva ut läkarens svar om du vill och orkar.

Förstår att det känns hopplöst och att du bara vill gråta. :cry:
IMG_3533.webp

Det han kallar ”något högt” är mer än fyra gånger högre än högsta referensvärdet och nio gånger högre än rekommenderat värde för folk med hemokromatos. Varför ens ha referensvärden om man ändå skiter i dem? Njurvärdena är mycket sämre än när min psykläkare ville sätta ut litium för de var för dåliga så det verkar också vara subjektivt vad läkarna tycker. Jag hade också blod och (tror jag. Minns inte nu) vita blodkroppar i urinen enligt journalen. Visserligen lite men även mycket lätt uvi har påverkat mig massor tidigare. Tror jag tog upp det men jag minns inte. Han hade en stor jävla fläkt igång så vartannat ord från båda var ”VA?” så det gick ju knappt att få fram något.

Jag hatar att gråta! Allt blir bara värre då 😭

Somnade till en liten stund när huvudvärken släppte men nu har jag lika mycket ångest igen som innan trots att jag har tagit tre stesolid, kanske mer? Jag brukar aldrig ta så mycket. Dels för att jag inte ska ta så mycket men mest för att det oftast räcker med en halv tablett. Var också tvungen att ta migränmedicin och det får jag inte heller ta egentligen. Försökte med avslappningsövningar men det gick inte pga huvudvärken. Jag kunde inte lyssna eller titta på något heller.

Ja, hon var här. Det gick rätt bra men var fortfarande jättejobbigt. Jag orkar inte alls med att träffa folk just nu. Imorgon firar jag och pojkvännen sex år sedan vi träffades första gången och jag vill knappt ens träffa honom för jag mår så dåligt 😭

Visa bifogad fil 122862
Det han kallar ”något högt” är mer än fyra gånger högre än högsta referensvärdet och nio gånger högre än rekommenderat värde för folk med hemokromatos. Varför ens ha referensvärden om man ändå skiter i dem? Njurvärdena är mycket sämre än när min psykläkare ville sätta ut litium för de var för dåliga så det verkar också vara subjektivt vad läkarna tycker. Jag hade också blod och (tror jag. Minns inte nu) vita blodkroppar i urinen enligt journalen. Visserligen lite men även mycket lätt uvi har påverkat mig massor tidigare. Tror jag tog upp det men jag minns inte. Han hade en stor jävla fläkt igång så vartannat ord från båda var ”VA?” så det gick ju knappt att få fram något.

Jag hatar att gråta! Allt blir bara värre då 😭

Men jisses vilken tråkig och lite hjälpsam läkare! Typ "testa att äta lite mera bananer"....

Tyvärr är det ju ofta så att man måste kämpa sig till att få hjälp från sjukvården, om man inte lider av något helt öppenbart akut som ett brutet ben t.ex... Om du orkar så skulle jag fortsätta tjata om det med ferritinen tills att de gör någonting med det så du får se om det blir någon skilnad. Och det med blod i urinen låter ju inte bra alls...

Känner verkligen med dig.. Har också fått tillbaka helknasiga blodprov och läkare som ryckt på axlarna åt värden som låg långt ifrån referens. Sen dess har jag försökt läsa på själv, men riktigt trist att det ska vara så.

Håll koll på kaliumet, jag fick rejäla kramper en gång pga lågt kalium, sjukt otäckt.
Lågt kalium är inte bra alls eftersom det kan påverka hjärtat. Men brist är åtminstone enkelt att åtgärda med hjälp av tillskott.

Har ni någon gång utrett din sköldkörtel ordentligt?

Saxat från livsmedelsverket

Kaliumbrist

Brist på kalium är mycket ovanligt men kan uppstå till exempel vid långvariga diarréer eller användande av vätskedrivande läkemedel. Kaliumbrist leder till trötthet, muskelsvaghet och rubbningar av hjärtrytmen. Kaliumbrist kan även leda till depression och förvirring.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23