Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Sitter i väntrummet på vårdcentralen och här är fullt med folk så jag kan inte sätta mig och halvsova. Tagit blodprov och EKG. Ska ta urinprov också men min kropp vägrar kissa 😑

Skönt att de verkar kolla upp en del iaf! Är det här den nya vårdcentralen?
Mm. Får se vad det visar. Ja, det är den nya. Han trodde på lågt blodtryck och medicinerna, men blodtrycket är ju lågt pga ett av de uppiggande kosttillskotten och det sa jag till honom men det verkade inte gå in. Medicinerna höll han med om att det verkar långsökt, men om proverna inte visar något hade han inget svar. Och eftersom jag inte kunde kissa så måste jag dit igen och jag orkar inte. Jag vill bara gräva ned mig under täcket och aldrig mer komma ut. Jag vill inte leva såhär!

blodtrycket är ju lågt pga ett av de uppiggande kosttillskotten och det sa jag till honom men det verkade inte gå in.

Såvida du inte är läkare, så kanske du ska överlåta åt den som utbildat sig i x antal år att ta reda på varför blodtrycket är lågt.

Kanske spelar kosttillskottet in, kanske inte och det vore imo tjänstefel av läkaren att bara köpa din förklaring.

Såvida du inte är läkare, så kanske du ska överlåta åt den som utbildat sig i x antal år att ta reda på varför blodtrycket är lågt.

Kanske spelar kosttillskottet in, kanske inte och det vore imo tjänstefel av läkaren att bara köpa din förklaring.
När jag tar kosttillskottet blir blodtrycket lågt. Tar jag det i flera dagar kan jag inte stå upp. När jag inte tar det ligger blodtrycket på ca 110/80. Absolut ska det utredas, men det är också fel om läkaren bara viftar bort det

Men varför tar du det, om det påverkar dig så negativt :confused: ?
För att det ger mig tillräckligt med energi för att det ska vara värt blodtrycksfallen. Jag höll uppe med det under lång tid pga blodtrycket men nu är det i princip det enda som finns kvar som ger mer energi än att bara hålla mig vaken så jag tar det några gånger i veckan när jag verkligen behöver mer energi och jag inte har något viktigt jag måste göra dagen efter. Jag vet att det är helt knäppt att ta sådant jag blir dålig av, men så desperat är jag 😞

För att det ger mig tillräckligt med energi för att det ska vara värt blodtrycksfallen. Jag höll uppe med det under lång tid pga blodtrycket men nu är det i princip det enda som finns kvar som ger mer energi än att bara hålla mig vaken så jag tar det några gånger i veckan när jag verkligen behöver mer energi och jag inte har något viktigt jag måste göra dagen efter. Jag vet att det är helt knäppt att ta sådant jag blir dålig av, men så desperat är jag 😞
Jag vet att du har det jobbigt Lyan, men ibland gör du det inte lätt för dig själv, det är knappast gynnsamt för dig i längden att du mixtrar med både läkemedel, kosttillskott och koffein. Måste också bli svårt för sjukvården att göra något med de förutsättningarna.

Jag vet att du har det jobbigt Lyan, men ibland gör du det inte lätt för dig själv, det är knappast gynnsamt för dig i längden att du mixtrar med både läkemedel, kosttillskott och koffein. Måste också bli svårt för sjukvården att göra något med de förutsättningarna.
Jag vet, men om jag inte gör det så måste jag göra mig av med djuren och skaffa hemtjänst för jag kommer inte orka något annat än att ligga i sängen. Och sjukvården bryr sig ändå inte. De bara säger att det är normalt att vara så trött. Då förstör jag hellre alla organ i kroppen med en massa skit så jag kan ha iallafall något som kan påminna lite om ett liv under tiden

Jag vet, men om jag inte gör det så måste jag göra mig av med djuren och skaffa hemtjänst för jag kommer inte orka något annat än att ligga i sängen. Och sjukvården bryr sig ändå inte. De bara säger att det är normalt att vara så trött. Då förstör jag hellre alla organ i kroppen med en massa skit så jag kan ha iallafall något som kan påminna lite om ett liv under tiden
Jag tror faktiskt att du skulle kunna må i alla fall lite bättre och du inte trixade så mycket, jag vet att det kan kännas omöjligt och hopplöst, men det finns vägar framåt. Sen är det inte lätt, men det verkar ju inte som det du gör just nu är särskilt bra ens i stunden. Att ta massa koffein och annat uppiggande när man redan har en hög ångestnivå är knappast optimalt. Men det låter som du ändå känner att det här är det du tror är bästa vägen för dig, så jag ska inte tjata.

Med så som blodproverna ser ut så lär jag inte få fortsätta med litium iallafall. Det finns ingen lösning för mig

Jag tror faktiskt att du skulle kunna må i alla fall lite bättre och du inte trixade så mycket, jag vet att det kan kännas omöjligt och hopplöst, men det finns vägar framåt. Sen är det inte lätt, men det verkar ju inte som det du gör just nu är särskilt bra ens i stunden. Att ta massa koffein och annat uppiggande när man redan har en hög ångestnivå är knappast optimalt. Men det låter som du ändå känner att det här är det du tror är bästa vägen för dig, så jag ska inte tjata.
äveb om det fortfarande är jätteskit så är det bättre än i vintras

Hade det inte varit för ATG jag är så jävla feg så hade jag försökt ta livet av mig igen för jag orkar inte

Jag är så arg! Så förbannat jävla arg på mig själv för att jag misslyckades! Och jag är lika arg på de som ”räddade” mig

@Lyan hur är det med dig nu? Har precis läst ikapp och blev lite orolig för dig ❤
Tack för att du skriver 💖
Det är inte så bra 😞 Jag är så trött och ledsen och det kryper i hela kroppen av ångest. Men pojkvännen är här så jag är inte ensam. Jag hade nog inte klarat att vara ensam. Bara grät och grät och grät. Ska ge djuren mat och kvällskiss nu och sedan hoppas på att jag kan sova

Tack för att du skriver 💖
Det är inte så bra 😞 Jag är så trött och ledsen och det kryper i hela kroppen av ångest. Men pojkvännen är här så jag är inte ensam. Jag hade nog inte klarat att vara ensam. Bara grät och grät och grät. Ska ge djuren mat och kvällskiss nu och sedan hoppas på att jag kan sova
Fy, så jobbigt du har det. :heart

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama