Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Ja, det känns nog absolut skönt för dem! Jag brukar alltid klippa hela underredet med maskin på sommaren för det spelar inte lika stor roll på utställningarna, men nu har jag ingen maskin som är tillräckligt stark så det har ju pga det blivit varmare än förra året för dem trots att de har en luftkylare precis bredvid buren. Yannis och Floor har inte alls lika tät päls så de är bara snaggade i rumpan.
Här syns hur tät pälsen är på Sirenia trots att hon är klippt och Ailyn har ännu tätare päls. Man kan knappt hitta ned till huden
Visa bifogad fil 122258
Jag tycker också att det var helt rätt beslut att klippa ner marsvinen! De långhår jag har haft har jag alltid hållt kortklippta, och de har blivit otroligt mycket piggare och mer energiska varenda gång de blivit av med pälsen.

Speciellt märkbart var det på den Lunkarya jag hade. Så fort pälsen ens blev det minsta lång så blev han varm, trött och nästan lite apatisk. Med jättekort päls var han lika pigg som vem som helst.

Jag tycker också att det var helt rätt beslut att klippa ner marsvinen! De långhår jag har haft har jag alltid hållt kortklippta, och de har blivit otroligt mycket piggare och mer energiska varenda gång de blivit av med pälsen.

Speciellt märkbart var det på den Lunkarya jag hade. Så fort pälsen ens blev det minsta lång så blev han varm, trött och nästan lite apatisk. Med jättekort päls var han lika pigg som vem som helst.
Jag har aldrig märkt skillnad på Ailyn och Sirenia, men så har jag aldrig totalsnaggat dem utan de har haft ca 2cm de gångerna jag har klippt ned dem. Jag brukar märka skillnad när jag trimmar magen, men nu har jag som sagt ingen bra trimmer 😕 Den jag har funkar för det mesta, men rätt vad det är så bestämmer den sig för att inte alls vara med och då luggas den rejält så jag vågar inte klippa runt ben, spenar och kön. Jag ska fråga pojkvännen om jag kan låna hans

Jag kan inte vakna. Eller ja, jag är ju vaken, men samtidigt inte. Huvudet känns som det är proppat med bomull och kroppen väger bly. Jag behöver upp och fixa djuren. Hundarna har bara fått kissa och marsvinen fått hö. Hundarna ligger alla bredvid mig, Poppy och Pärla sover men Bella ligger på spänn för hon vill ha frukost. Hon får speciell bantarmat men hon är ändå alltid hungrig och det känns så taskigt att inte ge henne mer mat, men jag tror inte att det hade spelat någon roll hur mycket mat hon hade fått för jag tror att hon hade varit hungrig ändå. Jag har provat mer mat innan men enda skillnaden var att hon gick upp en massa i vikt. Nu är hon äntligen perfekt igen, förutom att jag hade velat ha mer muskler

Jag har aldrig märkt skillnad på Ailyn och Sirenia, men så har jag aldrig totalsnaggat dem utan de har haft ca 2cm de gångerna jag har klippt ned dem. Jag brukar märka skillnad när jag trimmar magen, men nu har jag som sagt ingen bra trimmer 😕 Den jag har funkar för det mesta, men rätt vad det är så bestämmer den sig för att inte alls vara med och då luggas den rejält så jag vågar inte klippa runt ben, spenar och kön. Jag ska fråga pojkvännen om jag kan låna hans
2 cm är ganska långt i min värld. När jag klipper ner brukar jag köra med 6 mm. Tillräckligt kort för att vara svalt, men inte alldeles naket.

2 cm är ganska långt i min värld. När jag klipper ner brukar jag köra med 6 mm. Tillräckligt kort för att vara svalt, men inte alldeles naket.
Så kort är det väldigt sällan jag har klippt. Bara när det har varit extremt varmt eller när jag har saxklippt så himla fult att enda räddningen varit maskinklippning 😅 Men magarna ska jag fixa så fort jag får tag i en säker trimmer!

Fått lite städat men sååååå långt ifrån vad som behövs 😞 Det känns som att jag bara kör brandsläckning hela tiden och aldrig får det helt rent

Huvudet funkar inte alls. Jag hade behövt byta plats på vinterkläder och sommarkläder för det är fortfarande inte gjort men jag kan inte. Det kräver för mycket koncentration

Kan inte göra något, men kan inte vila heller för hjärnan är överallt där den inte ska vara och jag kan inte tänka. Jag kan inte ens färglägga eller någonting annat på telefonen. Detta är nästan lika illa som rejäl ångest, vilket jag troligen kommer att få också snart för jag blir så frustrerad av att inte kunna göra något

Sitter på instagram och är avundsjuk. Gå och ta ditt feta arsle och träna istället! Hur jävla svårt ska det vara?!

Är ångest verkligt? Egentligen är det ju bara överdrivet hittepå från hjärnan så då borde det inte vara verkligt? Men känslor ska ju vara verkligt så då måste ångest också vara verkligt? Eller? Jag är så jävla väck i skallen just nu

Jag har varit väck hela jävla dagen och nu när jag ska sova, nej dåååååå vill min idiotkropp hitta på en massa 😑

Nu har jag pratat med boendestödet och vi har ställt in alla längre besök i två veckor utom två möten med min kontaktperson. Det känns bra att inte behöva ha den pressen

Nu hat jag varit iväg till veterinären för Poppys sprutor. Det tog bara lite drygt en timme men jag är fullkomligt slut och ångesten gör sitt bästa för att övermanna mig. På bara det lilla 😞

Det är rätt sällan Poppy verkligen vill gosa men såhär låg vi länge och det är faktiskt första gången på jag minns inte när som jag faktiskt har känt att något har gett mig energi och inte bara tagit! Självklart är det mysigt att gosa med hundarna men många gånger kräver det för mycket energi bara av att klappa på dem även om det är mysigt
IMG_3075.webp

Ångestångestångest 😭 Fixade ögonfransarna och det tog för lång tid så nu är jag alldeles för trött för att göra något mer men jag är för pigg för att bara ligga ned och för trött i huvudet för att göra något med telefonen så nu är jag jättefrustrerad vilket ger jättemycket ångest. Fan vad jag är trött på mig själv!

MEN! Jag tycker nog ändå att det är lite bättre än tidigare i veckan. Åtminstone tiden utan ångest. Ångesten är ungefär lika vidrig som vanligt, men bättre än i måndags. Måndags var ett riktigt helvete!

Jag vet dock inte om det beror på att jag har haft lite mindre krav på mig, på osteopatbesöket, mer vila eller för att jag överdoserar uppiggande kosttillskott. Eller en kombination av allt är kanske mest troligt.

Imorgon bitti ska jag till vårdcentralen. Får se hur det går. Jag hade behövt skriva en lista men jag är alldeles för trött i huvudet

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama