Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Tog en ångestdämpande, hörlurarna och hundarna och gick en promenad när det svalnat. Vi var ute i 40 minuter och jag var jättenöjd tills jag såg när vi kom hem att vi inte ens gått 3km 😞 Hundarna verkar iallafall nöjda så jag får försöka vara det jag också

Tog en ångestdämpande, hörlurarna och hundarna och gick en promenad när det svalnat. Vi var ute i 40 minuter och jag var jättenöjd tills jag såg när vi kom hem att vi inte ens gått 3km 😞 Hundarna verkar iallafall nöjda så jag får försöka vara det jag också

Det är jättebra att du kom ut och gick, 3 km på 40 min när man har med hundar låter som helt normalt gångtempo faktiskt. Jag räknade 4 km på en timme när jag gick till och från stallet med min hund för en del år sedan.

Hoppas du kollar upp knölen i bröstet! Jag opererade bort en ofarlig cysta för ett års tid sedan, var skönt att få det kollat och fixat så man inte behövde gå och fundera tyckte jag iaf. :heart

Det är jättebra att du kom ut och gick, 3 km på 40 min när man har med hundar låter som helt normalt gångtempo faktiskt. Jag räknade 4 km på en timme när jag gick till och från stallet med min hund för en del år sedan.

Hoppas du kollar upp knölen i bröstet! Jag opererade bort en ofarlig cysta för ett års tid sedan, var skönt att få det kollat och fixat så man inte behövde gå och fundera tyckte jag iaf. :heart
Ja, det är det! Men det kändes mycket längre så därför blev jag så besviken. Innan var vi ute och gick mycket mycket längre varje dag så allt under 3km känns jättedåligt 😞

Jag får se. Just nu orkar jag verkligen inte och om det nu skulle vara cancer så vet jag ändå inte vad jag kommer att göra. Jag vill inte leva, men just nu vill jag inte heller aktivt dö utan hoppas på att bli ihjälkörd eller någon annan olycka som går fort. Tyna bort i cancer är inte direkt lockande, men det är verkligen inte behandlingen heller

Var hos osteopaten i förmiddags och han måste ha släppt på mycket spänningar för fan vilken ångest jag har haft hela dagen efter en relativt ångestfri helg. Jag vet ju att ångesten kommer att minska igen efter ett par dagar, men om de dagarna ska vara som idag så blir det inte roligt 😓 Men jag lyckades iallafall tvinga mig bort till praktiken en stund. Jag brukar alltid stanna och prata med alla men idag ville jag bara hem för det kändes som att om bara en enda människa till tittade på mig så skulle jag explodera av ångest. Kom hem och tog en ångestdämpande och en attentin för att kunna samla ihop huvudet och lyckades till slut slappna av så pass att jag kunde somna några minuter. Mår fortfarande dåligt men inte riktigt lika dåligt. Har mycket jag behöver göra men det får vänta till senare

Lite mindre ångest men inte mycket. Kan inte ta fler tabletter för jag har tappat räkningen men jag står verkligen inte ut 😭

Hur är det nu? :heart
Mår jättedåligt men ångesten är åtminstone ”fångad” även om den gnager mycket ilsket för att försöka komma ut igen. Jag vill sova men jag kan inte sluta ögonen utan att få panik så det blir en sådan kväll där jag somnar med telefonen i ansiktet. Förhoppningsvis mycket snart.

Såhär illa har jag inte reagerat på osteopatbehandlingen på säkert ett år och nu är jag rädd för att gå dit igen 😞

Tack för att du frågar 💖

Mår jättedåligt men ångesten är åtminstone ”fångad” även om den gnager mycket ilsket för att försöka komma ut igen. Jag vill sova men jag kan inte sluta ögonen utan att få panik så det blir en sådan kväll där jag somnar med telefonen i ansiktet. Förhoppningsvis mycket snart.

Såhär illa har jag inte reagerat på osteopatbehandlingen på säkert ett år och nu är jag rädd för att gå dit igen 😞

Tack för att du frågar 💖
Hoppas att du får somna och sova gott, trots allt.
Jag tittar till på telefonen mellanåt och är nog uppe ett bra tag till, så kan du inte sova och behöver prata/förströ dig så får du gärna skriva till mig.

Hoppas att du får somna och sova gott, trots allt.
Jag tittar till på telefonen mellanåt och är nog uppe ett bra tag till, så kan du inte sova och behöver prata/förströ dig så får du gärna skriva till mig.
Tack 💖💖 Jag tror att jag somnade ganska snabbt. Satte igång ett avsnitt med historier från reddit och hade telefonen i handen för så fort jag la bort den så kom ångesten tillbaka. Jag var helt slut plus 15-20mg stesolid på det så kan inte minnas att jag vaknade något förrän i morse.

Har jättemycket ångest idag också men än så länge är det hanterbart. Jag har skickat för att ställa in boendestödet för jag klarar inte det men jag har inte fått någon bekräftelse så nu har jag jätteångest för att det inte blir inställt i tid så de kommer ändå. Jag klarar inte att ha boendestöd just nu. Det är alldeles för mycket ångest och jag skäms för att jag behöver ha det. Nu när det är sommarvikarier är det ännu värre

Och jag blir alltid ifrågasatt och pressad. Jag ställer bara in när det krockar med något eller när jag har så mycket ångest att det inte går och då klarar jag inte att hålla på och diskutera så ibland har jag fått ljuga om att det krockar för då blir jag inte lika ifrågasatt. Nu går det nästan inte alls och då får jag jättedåligt samvete för att jag förstör deras planering. Jag vill ställa in allt utom måndagar i några veckor för att slippa ångesten men jag vet inte hur och min kontaktperson har semester

Jag fixade med naglarna innan idag. Det blev inte bra så nu kämpar jag som fan med att inte börja gnaga bort allting. Jag har ju äntligen fått lite längd på dem och nagelbanden ser helt okej ut så jag vill verkligen inte förstöra det! Plus att jag inte vill förstöra mina tänder ännu mer heller. Det har redan gått stora flisor ur framtänderna pga gnagandet så jag kommer få skit av tandhygienisten när jag ska dit om två veckor. Skulle dit på torsdag egentligen men Poppy måste till veterinären och få sina sprutor mot allergin och artrosen och det är viktigare. Jag kommer få skit för att jag har bytt tandkräm också. Den jag har nu är den som min förra tandhygienist rekommenderade och jag tycker att den funkar bra (förutom att den är dyr). Nuvarande tandhygienist tycker inte alls om den men jag har provat den hon rekommenderar och jag får äcklig smak i munnen och dålig andedräkt efter ett par timmar när jag använder den trots att jag både skrapar tungan, sköljer munnen med sb12 och har munspray. Jag borde byta tandhygienist men jag orkar inte

Försöker ha en så slö dag som det bara går för att vila. Jag har en hel hög som jag hade behövt fixa idag men jag har bestämt att allt utom djuren får vänta till imorgon och försöker att inte må dåligt över att jag gör ”onödiga” grejer istället för sådant som jag egentligen hade behövt göra. Så nu har jag färgat ögonfransarna. ”Behöver” göra lash lift också men jag försöker tänka att det kommer knappast att springa ifrån mig. Likaså med dusch och hårfärgning. Det är bara marsvinen, hundarna och det jag känner för att göra utöver det som gills idag!
Det är både lätt och svårt. Lätt för att jag inte orkar, men svårt för att alla måsten hela tiden tränger in i huvudet

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska bada och föna Ailyn och Sirenia eller om jag ska snagga dem. Jag vill så gärna ha dem i päls, men jag ställer ju ändå inte ut så är det värt allt jobbet? Nu har det gått för lång tid igen så Ailyn har börjat tova sig. Förra gången var det Sirenia som hann börja tova. Det har aldrig blivit hårda tovor som gör ont av det, men det är ändå tovor :sorry:

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska bada och föna Ailyn och Sirenia eller om jag ska snagga dem. Jag vill så gärna ha dem i päls, men jag ställer ju ändå inte ut så är det värt allt jobbet? Nu har det gått för lång tid igen så Ailyn har börjat tova sig. Förra gången var det Sirenia som hann börja tova. Det har aldrig blivit hårda tovor som gör ont av det, men det är ändå tovor :sorry:

Jag hade absolut klippt ner, ett ångestmoment mindre ❤️

Jag hade absolut klippt ner, ett ångestmoment mindre ❤️
Ja, det blev så. Ailyn hade tuggat sig på sidan igen plus att jag hittade en tova som skulle ha gjort ont att reda ut även om den inte var jättetät och då tog jag Sirenia också. Det blir skönare för dem i värmen också! Jag är jätteledsen för det för det känns som ett stort misslyckande, men jag kan ju inte ha dem långhåriga om jag inte orkar sköta pälsen för det är inte rätt mot dem! De är dessutom bara 3,5 år och 2 år så pälsen har gott om tid på sig att växa om jag skulle vilja ställa dem igen

Ja, det blev så. Ailyn hade tuggat sig på sidan igen plus att jag hittade en tova som skulle ha gjort ont att reda ut även om den inte var jättetät och då tog jag Sirenia också. Det blir skönare för dem i värmen också! Jag är jätteledsen för det för det känns som ett stort misslyckande, men jag kan ju inte ha dem långhåriga om jag inte orkar sköta pälsen för det är inte rätt mot dem! De är dessutom bara 3,5 år och 2 år så pälsen har gott om tid på sig att växa om jag skulle vilja ställa dem igen
Men det måste väl - precis som du säger - vara HÄRLIGT för dem på sommaren att få slippa en massa varm päls... :) Jag tycker inte att det låter som ett misslyckande alls, snarare att du är väldigt snäll mot dina marsvin i sommarvärmen.

Men det måste väl - precis som du säger - vara HÄRLIGT för dem på sommaren att få slippa en massa varm päls... :) Jag tycker inte att det låter som ett misslyckande alls, snarare att du är väldigt snäll mot dina marsvin i sommarvärmen.
Ja, det känns nog absolut skönt för dem! Jag brukar alltid klippa hela underredet med maskin på sommaren för det spelar inte lika stor roll på utställningarna, men nu har jag ingen maskin som är tillräckligt stark så det har ju pga det blivit varmare än förra året för dem trots att de har en luftkylare precis bredvid buren. Yannis och Floor har inte alls lika tät päls så de är bara snaggade i rumpan.
Här syns hur tät pälsen är på Sirenia trots att hon är klippt och Ailyn har ännu tätare päls. Man kan knappt hitta ned till huden
IMG_2992.webp

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 488
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Galoppera