Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag gjorde det. Och bölade och snorade trots att jag inte ville. Jag vet inte hur det gick. Just nu vill jag bara gå och lägga mig för jag är så trött och tung i huvudet av allt gråtande men mamma kommer för vi ska slänga skräp
Jättebra ❤ håller tummarna att det sätter lite fart på dom och att dom tar tag i det här ordentligt.

Såg nu att det är en som bygger utställningsplattor till NM. Det borde vara jag som gör det! Jag minns inte när jag började bygga utställningsplattor men det är många år sedan. Husen började jag med 2008 tror jag. Inte senare än 2009 iallafall. Plattorna var något år senare så kanske har jag gjort dem i 10 år.

NM är i Eskilstuna och jag ställer alltid i Eskilstuna! Mitt första mästerskap var NM i Eskilstuna 2010. Jag har varit där så många gånger och har så många minnen. Det kommer gråtas massor den helgen 😭

Denna bilden är från SM. Gröna pilar är mina plattor och orangea pilar är jag inte säker men det ser ut som mina plattor med vaddering på
IMG_3712.webp

Vad duktig du är! Kan du planera in en vilodag till dig själv i helgen? Det har varit mycket för dig den här veckan.
Tack! Jag bara önskar att det hade varit så oftare! Nu är jag hemma från promenaden och ångesten slog till som en slägga 😭 Men hundarna och marsvinen är nöjda och det är det viktigaste!
På söndag har jag inget annat än en snabbträff med boendestödet så jag hoppas att kroppen och hjärnan vill samarbeta till att slappna av då. Jag tror att ganska mycket hade blivit lite lättare om jag hade kunnat sova ett par timmar mitt på dagen men det är väldigt sällan jag kan det. Som idag så hade jag verkligen behövt sova en stund men jag kunde inte ens blunda för tankarna snurrade hela tiden

Kollade min journal nu och hon har skrivit

Psykiskt status​

God formell kontakt. Ger ingen ögonkontakt alls. Något sänkt stämningsläge. Bejakar tankar om döden samtidigt som hon vill må bättre.

Jag grät nästan hela tiden, berättade att om att jag inte redan misslyckats med att ta livet av mig innan så skulle jag tagit alla tabletter jag har, visade såren, berättade att minnet inte funkar alls, att jag känner mig väck och frånvarande ibland på gränsen till dissociation, att ångesten blivit extrem, tröttheten osv. Jag berättade allt jag kunde komma på trots att jag egentligen inte ville bara för att få fram hur illa det är

Det är inte lönt att försöka. Den enda hjälpen jag har fått nu är ät mer bananer och du får inte ta så mycket koffein. No shit Sherlock?! För jag lägger verkligen en massa pengar på en massa onyttigt uppiggande skit för att det är roligt och för att jag vill ta det 😑 Men nu sist så beställde jag någon extra stark b-vitaminhistoria också så nu ska jag överdosera b-vitamin så inihelvete och hoppas på att jag ska märka någon skillnad

Psykiskt status​

God formell kontakt. Ger ingen ögonkontakt alls. Något sänkt stämningsläge. Bejakar tankar om döden samtidigt som hon vill må bättre.

Jag grät nästan hela tiden, berättade att om att jag inte redan misslyckats med att ta livet av mig innan så skulle jag tagit alla tabletter jag har, visade såren, berättade att minnet inte funkar alls, att jag känner mig väck och frånvarande ibland på gränsen till dissociation, att ångesten blivit extrem, tröttheten osv. Jag berättade allt jag kunde komma på trots att jag egentligen inte ville bara för att få fram hur illa det är

Det är inte lönt att försöka. Den enda hjälpen jag har fått nu är ät mer bananer och du får inte ta så mycket koffein. No shit Sherlock?! För jag lägger verkligen en massa pengar på en massa onyttigt uppiggande skit för att det är roligt och för att jag vill ta det 😑 Men nu sist så beställde jag någon extra stark b-vitaminhistoria också så nu ska jag överdosera b-vitamin så inihelvete och hoppas på att jag ska märka någon skillnad
Håller med om att hon inte tagit in hur du faktiskt mår. Jag tycker det är självklart att du mår sämre ”än ngt sänkt stämningsläge”. Vad ska man behöva göra för att de ska lyssna?
:(

Håller med om att hon inte tagit in hur du faktiskt mår. Jag tycker det är självklart att du mår sämre ”än ngt sänkt stämningsläge”. Vad ska man behöva göra för att de ska lyssna?
:(
Förra gången jag träffade läkaren, ihop med henne, så skrev han ungefär ”djup depression med psykotiska inslag” och då mådde jag bättre än nu. Vet inte riktigt vad han fick det psykotiska ifrån dock. Jag får se vad läkaren som ska titta på njurproverna säger. Jag har aldrig träffat henne

• Hjärta
Reactions: kma

Psykiskt status​

❤️💔❤️

Men nu sist så beställde jag någon extra stark b-vitaminhistoria också så nu ska jag överdosera b-vitamin så inihelvete och hoppas på att jag ska märka någon skillnad

Kanske inte är så bra.
Överintag av B-vitamin beror oftast på grund av kosttillskott. Överintaget åker ut med urinet men kan ge rastlöshet, sömnproblem och illamående som biverkning.

Riktigt höga doser av B-vitamin kan dock vara skadligt. B2 kan öka risker för magcancer, B3 har gett rapporter om hjärtrytmrubbningar och lågt blodtryck och B6 kan ge nervskador och stickningar i fötter och händer

Nu har jag varit iväg till fysioterapeuten med Pärla och byggt en ramp upp till sängen för hon får inte gå i trappan och jag gillar verkligen inte alls på något sätt hur det blev. Det är fult och klumpigt och i ivägen och hundar tycker inte heller om den. Och så har jag pratat med min kontaktperson på boendestödet så nu är alla besök inställda så länge hon är på semester och de kommer istället ringa mig två gånger i veckan för att stämma av. Jag klarar inte ens att träffa dem de där få minutrarna på gården. Jag vill inte att hon ska på semester, jag känner mig trygg med henne

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 491
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama