Jag fick låna en ängel

Sv: Jag fick låna en ängel

Uscha stackars dig! *kram*

Gråt och minns allt fint! Jag vet hur det känns men försök glädjas över att du verkligen fick låna en ängel!
Jag är så glad över den tid jag fick tillsammans med honom och jag önskar över allt annat att jag kunde ha fått behålla honom. Han hade i alla fall det bra under den tid han var hos oss. Jag är glad att han dog på sjukhuset och inte hemma, för nu har vi i alla fall gjort allt vad som kunde göras även fast veterinärerna sa att det inte var någon fara med honom innan.. :cry:

Fan vad allt är jobbigt. Jag har aldrig gråtit såhär mycket i hela mitt liv. Tårarna har runnit konstant sedan halv 12 i morse. Just nu känns allting bara svart. Jag går mot ett svart hål som leder till ingenstans.

Denna lilla gulvita varelse stormade in i mitt hjärta för lite mer än ett halvår sedan. Han blev fort en underbar kompis som betydde väldigt mycket för både mig och många andra. Det jobbigaste är att jag aldrig mer kommer få ta del av honom, att jag aldrig kommer få borra in min näsa i hans mjuka päls, att jag aldrig kommer få bli tröstad av en blöt, rosa felixnos när jag är ledsen, att jag aldrig kommer få visa någon fler vilken underbar hund vi hade.

Allt gör så ont. Vart jag än kollar finns det minnen efter honom, vad jag än gör så påminner det om honom. Jag har till och med börjat inbilla mig att han finns här runt i kring mig, att hans nallar flyttas och att någon lägger sitt huvud på mitt lår.

Han har tagit en viktig del av mig, en del jag kommer ha väldigt svårt att leva utan- en bit av mitt hjärta.

Godnatt:cry:

Nej men gud vad hemskt!!:cry: :cry: :(
Har svårt att hålla emot tårarna nu,Lider verkligen med dig!!:cry:

EN massa tröstkramar till dig!

Jag lyssnar på låten som nån länkade till här och tårarna rinner, allt blev bara helt jobbigt. Jag vet hur jobbigt det är att mista ett husdjur som betytt så otroligt mycket för en. Nu är det iofs över 8 år sedan vi tog bort våran älskade golden-tik, men minnena kommer tillbaka emellanåt.

Jag kommer ihåg hur glad du var då du fått hem denna underbara varelse.

Gråt så länge du behöver, sörj så mycket du vill!

Kram återigen!

Usch vad hemskt, massa tröstkramar till dig!

Sitter också nästan med tårar i ögonen- deppig redan innan och börjar sakna min fd grannes hund (hjälpte till med henne i 5½ år innan jag flyttade...), inte träffat henne på ett halvår. Men i helgen ska jag försöka få med henne ut på en promenad :)

Men du, jag satt och tänkte på dig idag och funderade över hur det går.

Så fruktansvärt trist att det skulle sluta såhär. :cry:

Tårarna rinner här också. Jag har sovit max en timme i natt. Har spytt också. Får inte ner nå mat förutom kolsyrat vatten. Pojkvännen for just bort med jobbet och blir nog borta kanske två veckor. Ensamheten är den värsta, då blir jag rädd.. jag vet inte varför.

Hittade tråden jag skrev när vi just hämtat honom. Aldrig trodde jag då att han skulle finnas hos oss så kort tid. :( http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=683530

Tack för stödet!

Jenka: Tack :cry:

Annielee: Jag trodde han skulle klara det. När killen ringde i fredagskväll (då dom just hade kommit till djursjukhuset) och sa att dom inte hittade något annat fel än örat blev jag så lättad. Han var i säkra händer och det var inget allvarligt fel på honom. Jag var inte ens orolig längre.... Och så dog han, :cry:

Blir så ledsen för er skull när jag läser vad som hänt :(

Så söt han var.

Gud ville ha tillbaka sin ängel :cry:

stackars dig, det är alltid lika jobbigt när någon man tycker om rycks ifrån en. min katt somnade i november efter 16 år tillsammans, jag kan fortfarande se hans skugga röra sig genom huset, ibland tycks jag höra klor mot parketten..små trippande steg, men han är borta. det tar tid att acceptera och gå vidare, sörj och gråt hur mycket du vill. min katt vet jag kikar ner på mig från himlen då och då, dem stunder han inte njuter av en smärtfri tillvaro och friheten. detta vet jag att din fina kompis också gör och kommer göra! skickar stykekramar!

Han ville nog det.. :cry: Men nu har vi i alla fall den finaste skyddsängeln som vakar över oss :(

Sänder ännu fler kramar till dig!
Känns som igår min golden somnade in i min famn. Det är verkligen att förlora sin bästa vän. :(

Tack så mycket. :cry:

Passar på att lägga in en liten film på Felix. Jag, han och killen var ute en höstdag och Felix var jätteglad och sprang omkring hela tiden:

Skickar en *tröstkram* till dig. Jag har en goldentjej på 11 månader och vet hur otroligt fäst man blir....det gör ont i mitt hjärta att du inte fick behålla din Felix!

Sitter på jobbet med en klump i halsen. Vet att det inte finns något att säga som gör sorgen mindre.

Bara tanken på den dagen jag måste ta det beslutet att låta min vovve somna in gör mig gråtfärdig, förstår inte hur jag ska överleva att mista en vän som betydigt så otroligt mycket. :cry:

Finns det ingen som kan bo hos dig nu när killen är borta? kanske någons hund som du kan låna. Oftast är ensamheten värst då man har för mycket tid att tänka. :(

Det är väldigt jobbigt. Har kollat igenom alla bilder jag har på honom och skrattar o gråtit om vartannat.
Man överlever. Det allra ondaste går över (i alla fall för mig) efter någon dag. Men ont, det gör det än och lär göra det ett bra tag till.

Jag bor hemma. Nätterna är värst, då blir jag rädd och ligger och gråter hela tiden.. I natt var jag tvungen att sova med mamma, kände mig som ett litet barn men det hjälpte. Bara att känna värmen av någon annan gjorde mig lugn. Då blev jag medveten om att jag inte var helt ensam.

Skickar många varma kramar och massor av styrka till dig. Förstår precis vad du går igenom och önskar att ingen behövde göra det.

Tänker på dig!

Åh nej vad hemskt :( :cry: Vår lille gubbe lämnade oss i somras (han var 10 år gammal, orsaken var Erlichios mm.) jag vet fortfarande hur han luktade, hur pälsen kändes och hur han såg ut. Precis, jag kan nästan ta på det så verkligt är det. Han luktade precis som en liten plyschnalle :love:
Jag vet precis hur det känns, det är fruktansvärt och man kan inte tro det. Det är en sådan obeskrivlig saknad!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 123
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka