Jag fick låna en ängel

Sv: Jag fick låna en ängel

Usch.. Det påminner om felix. Han luktade och kändes som en liten nallebjörn. Har hans nallar i en låda, brukar ta upp och lukta på dom. Dom luktar precis som honom.

I morse vaknade jag av att jag själv skrek "FEEELIIIIX!". Jag drömde att han levde. Vi hade tänkt ta bort honom eftersom han var väldigt dålig. Han fick komma hem från djursjukhuset en sväng för att ta farväl av alla, men då blev han helt plötsligt jättepigg så vi bestämde oss för att avvakta ett tag. Sen kommer jag inte ihåg något mer...

Vad oträttvist livet kan vara...
Sitter här och tittar på min älskade vän som somnade in i min famn för snart ett år sedan, efter 14 härliga år tillsammans. Brevid bilden står det.

If tears could build a starway,
and mamories a lane,
I would walk up to heaven,
and bring you home again.

Ett härligt bildspel som gör mig glad även om jag gråter massor när jag ser det...
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Massor av kramar till dig!

när jag kollade runt på hundforumet och såg att det stog ''jag fick låna en ängel'' och sen kollade jag vem som startat tråden och såg att det var du, så fick jag en klump i magen..

började läsa hela tråden och tyckte det var hemskt. men när jag såg filmerna kunde ja inte hålla borta tårarna. så sorgligt.
Du är en av dom få som jag vetat vad du har för hund, och allting, minns tråden då du visade bilder på din lilla valp, han var ju så söt:love: Att något så orrättvist ska få hända :(

styrkekramar!
trösta dig med att ni gjorde allt ni kunde och att ni fick en kort, men underbar tid tillsammans!

gud vad fin film! det kändes verkligen som om man lärde känna felix! han var så full av glädje och bus under hela filmen!

jag vet hur det känns,som en stor,tung sten i magen,en klump i halsen av gråt och ilska som bränner,helt maktlös,och allt känns bara mörkt,och alla grejer som dom lämnat efter sig går man och tar på,luktar på,känner på,för att sen få lov att sätta sig ner och gråta...gråter tills det inte finns tårar kvar,drömmer drömmar om att dom fortfarande lever,och dom första hundradels sekunder när man vaknar är man så lycklig,för att sedan påminnas om verkligheten...huvudet värket,och kroppen skakar och fryser av chock,man äter inte,och vill inte prata med nån...förlorade min 11 månaders gamla valp i november -04,och det är tungt fortfarande när man tänker tillbaka,men jag har överlevt,fasst det kändes som om jag inte skulle göra det,så har jag gjort det..

jag träffade en annan hund efteråt som tog mitt hjärta med storm,fast jag aldrig mer skulle ha hund,så har jag hafft den här krabaten i 2 år nu snart,och han är/var den bästa medicinen mot smärtan,och iochmed att han inte hade varken matte eller husse,eller ett riktigt hem,så kände jag att vi kunde hjälpa varandra,och jag är glad att jag vågade ta chansen!

även om det är tufft nu,så kommer den bli bättre... det sägs att tiden läker alla sår,men det tror jag inte på,men däremot så VET jag att med tiden så kan man iallafall lära sig att leva med smärtan,men att den ska försvinna helt kan jag tyvär inte lova..

skickar massa styrkekramar,och du vet vart du kan skriva i fall du vill prata av dig!

R.I.P underbara FELIX,och även min lilla skrutt,HOTSHOT,sov gott underbara små valpar! hoppas vi ses igen nån dag.....

Åh, vad dina ord värmde. Jag saknar min lilla vän nå så otroligt. Jag önskar bara jag i alla fall hade fått ta farväl av honom. Allt gick så himla fort på slutet.
Jag kommer verkligen aldrig glömma killens sms. "Dåliga nyheter, men han vaknar inte nå mera!"
Egentligen kommer jag inte ihåg vad som hände, bara att jag läste SMSet och att min mamma sen tröck ner mig i sängen och kramade mig och försökte lugna mig. Jag fick panik tror jag.

Satt och kollade på valpar på internet i dag för skojs skull och då gick det upp för mig att jag aldrig kommer att finna en hund som Felix igen. Han var egentligen för bra för att vara sann. :(

Nu gråter jag igen :cry:

Tack.. Han var alltid positiv till allt. Vad man än gjorde med, mot eller för honom så viftade han på svansen och var jätteglad. Jag tror jag aldrig har sett den hunden arg om jag ska vara helt ärlig, förutom en gång när han morrade när jag skulle ta hans ben. Det gjorde han en gång, aldrig mer.

Guuud, det låter som det är jag själv som kunde ha skrivit det där. Precis så känner jag det, det är otroligt jobbigt.
Usch, vad jobbigt. Vad hände med din lilla valp? :(
Vad skönt att du hittade en till att älska och ägna lite tankar år. Jag tror det är bra, även fast det känns som ett svek mot "den förra".
Jag får en klump i magen när jag tänker på att skaffa en ny liten valpis. Felix måste känna sig sviken då, men samtidigt tror jag att han önskar sig en liten lillebror :)

Återigen, TACK för omtanken!

jag vet också hur det känns. tog bort våran 10 års gammla hund för snart ett år sen.. våran första hund, hade haft honom sen jag var 5 år. han var udda, kunde inte riktigt lita på honom , men han var så otroligt underbar endå.
trodde aldrig att vi skulle kunna hitta en sån underbar liten hund som han igen. Men i september fick vi hem våran nya lilla pärla. och det är underbart, man hade så mkt annat att tänka på!
Jag vart livrädd när Bella (nya hunden) satt ett ben i halsen och mamma fick först inte ut det, jag trodde hon skulle kvävas

Kan tänka mig hur det känns att läsa det sms'et, men du trodde ju att han skulle vakna, det är ju därför du aldrig han säga förväl, men han vet nog hur mkt du älskar och saknar honom, men inte vill han att du ska minnas han med sorg, även om man inte kan annat än göra det just nu. Men du kommer klara det, Felix vill att du ska vara glad.

Det var hon till för att han bara skulle leva ett så kort liv för att han var en sån underbar hund som är svår att hitta.

(oj vad mycket det råkade bli)

ja,det var det som var det värsta,att det kändes som om jag svek min lilla bäbis,men sen tänkte jag,att OM han tittade ner på oss där uppe,OM han såg mig,och vakade över mig,Om han kunde se mina känslor,så VET jag att han skulle veta,att jag aldrig nånsin svikit han...för om han kunde se mig så skulle han se hur ledsen jag var..

i bland undrar jag till och med om det var han som skickade hit min "nya" hund,bara för att trösta och hjälpa,för att det BARA var slumpen,att jag fick hem en avlivningshotad hund,som dessutom bodde över 50 mil ifrån mig,dagen före julaffton,vet jag inte riktigt,tror nog nästan att hotshot var med lite i leken där han oxå! :)
det roliga är att jag ser mycket i alfonz som fanns i hotshot..

vad som hände är inte 100% fastställt,men nån slags förgifftning..
åkte in med han på kvällen akut eftersom han fick plötsliga krampanfall,när vi väl kom in så fick vi svaret att det kunde vara epilepsi,och vi skulle avakta och se om det vart mer,så dom skickade hem oss,utan att ta det minsta lilla provet,efter att vi kört ca 5-6 mil,så fick han kramper igen,och igen,och igen,vände,och åkte ilfart in,han krampade,krampade och krampade,väll inne så somnade han i mitt knä för han var helt slut,veterinären tog prover på lever och blod,men inget var konstigt,men det bestämdes att han fick stanna över natten..

när dom gick iväg med han var det värsta jag nånsin varit med om,veterinären bar iväg han,gick ifrån oss,och hotten kollade över hennes axel mot oss,han visste inte vad som hände...ute i bilen bröt jag ihop,det var som att jag visste då att det var sista gången jag skulle få se han...

hur som helst så kom vi hem,somnade efter många timmar,ringde till veterinären direkt på morgonen,och han hade hafft en tuff natt med många kramper,han hade satts på avgifftning,och hade inte krampat på några timmar,och han åt och drack normalt,men det var lite blod i bajset,men dom trodde bara att det hade spruckit nått litet i kroppen eftersom han hade krampat så mycket..

dagen gick,och jag kontaktade dom på eftermiddagen,och allt var bra,dom han mådde mycket bättre och hade inte krampat nått mer alls,och att han skulle få komma hem dagen efter! jag som hade tänkt att åka och hälsa på han struntade i det,eftersom jag inte ville komma dit,och sen åka igen och göra han ledsen,om han endå skulle få komma hem dagen efter.. glad i hågen åkte jag och köpte en pipleksak till han,diskade rent hans skålar skinande rena tills han skulle komma hem,tvättade hans fillt,köpte godis,och gick och pysslade,går och lägger mig vid 10 kanske,glad över att han får komma hem,och jättetrött efter gårdagen,somnar jag på en gång.. 23.07 ringer telefonen,jag vaknar av ett ryck,och vet att nu är det kört..

svarar:

Ja,hej,det var från djursjukhuset,ursäkta att vi ringer så här sent,men hotshot mår inge bra..
"vad är det för fel?" halvskriker jag..
"jo,hans blod har slutat att koagulera,det flyter ut,överallt,ur näsan,tandköttet,urinröret,anus,ja,överallt där det kan komma ut.. vi har försökt att stoppa det,att återkoagulera det i 20 minuter nu,vanligtvis så slutar det rinna ut efter 5 -20 sekunder,vi har hållt på i 20 minuter,och det är knappt märkbar förbättring,vad vill du att vi ska göra? om du skyndar dig så kanske du hinner komma in innan han... innan han dör...?"

jag blir iskall,börjar skaka,när det har gått in i mitt huvud att nu är det slut,det går inte att göra mer,så säger jag bara "ta bort han,nu,han ska inte lida mer"
hon fågar snabbt om jag vill ha tillbaka kroppen,jag säger ja,hon ursäktar sig,och säger att dom gjorde allt dom kunde,sen lägger vi på,hon avslutar med "vi går och ger han sprutan nu"..

sekunderna efter samtalet räknar jag,5 sekunder,10 sekunder,en minut, det är över nu,nu sover han för gott...

det kom aldrig fram var det var som han förgiftades av,men vi hade varit i skogen kvällen innan,och han måste ha ätit nått där,att ta prover och allt nu var omöjligt sa veterinären,finns 1000 saker att söka efter,och ett test kostar ca 300:-...

det får vara ostört,skulle nog aldrig få reda på det iallafall...

blir bara så frustrerad när man tänker tillbaka,att tänk om han satts på avgiftning försa gången vi kom in,om vi inte blivit hemskickade,det kanske hade räddat hans liv,om ha fick avgiftningen 2 timmar innan,när vi var in första gången,så kanske han hade levt i dag..

vart visst jättelångt,men det är min (våran) historia iallafall..

Otroligt fin film. :cry: :love:

Skickar er tusen kramar till!

Har fått avliva 2st katter under åren. Så vet hur det känns. Den ena lyckades peta upp ett spärrat fönster o hoppa ut från 3dje våningen. Satt nedanför i källartrappen o var het förstörd när vi hittade henne.

Så jag vet hur det känns att förlora djur. Inget man gärna upplever om man slipper.

R.I.P Felix.

Styrkekramar till dig!

Usch.. kan tänka mig att det är väldigt jobbigt när man haft hunden så pass länge. Jag hittade faktiskt några jättefina valpar när jag kollade i dag. Mamma som satt bredvid mig sa att det där hade lika gärna kunnat vara Felix. Dom små söta ögonen som kollade på mig genom skärmen var så himla lika Felix smö ögon.

Jag trodde aldrig att det skulle vara SÅ farligt med en öroninflammation. Killen ringde från Luleå på fredagkväll (just efter dom kommit in på djursjukhuset) och sa att dom hade testat allt som gick att testa ungefär, röntgat osv. Allt såg bra ut. Då släppte stenen från mitt hjärta och jag var inte orolig längre.. Men ack så fel jag hade :(

Han sitter nog där och tittar ner på oss tillsammans med din förra hund :)

Jag ska tänka på dina ord när jag känner så, dom var riktigt kloka.
Jag har suttit och funderat lite på våran nästa hund som vi förhoppningsvis ska skaffa när all smärta börjar släppa. Jag känner på mig att den lilla valpisen kommer vara en gåva från Felix. Ser i min fantasi hur Felix hittar Molly där uppe i hundhimlen (Killens förra goldentik) och att dom får små valpisar som föds i våran Findus. Det är ganska löjligt, men man måste bearbeta sorgen på något sätt och det känns bättre när jag tänker så.

Jag tror att Hotshot också var med och förde din nuvarande voffa till dig. Det vore nästan konstigt om han INTE var det. Han förde nog Alfonz till dig för att han visste att han skulle få det bra hos dig.

Angående det som hände Hotshot så lät det inte alls roligt. Mitt första intryck på veterinärer är inte alls speciellt bra. Vi var i kontakt med 4 olika veterinärer när Felix var sjuk och alla sa att det inte var någon fara, att vi skulle avvakta. Tänk om det kostade honom livet? Tänk om vi hade åkt in direkt han började bli dålig? Tänk om han fått medicin och vård direkt?
Det är så många "tänk om"tankar som snurrar runt runt i huvudet :(

Jag är glad att du har hittat dig en ny pärla att älska, fast din Hotshot finns ju fortfarande kvar hos dig på ett eller annat sätt :)

Nu grinar jag. :cry:

Jag vet hur det känns, i mina värsta stunder av sorg kände jag (och känner fortfarande) att livet är slut, det är verkligen slut, jag vill bara att hon ska komma tillbaka, komma rusande, gnälla av glädje och pussa mig i ansiktet när jag öppnar dörren.. men det kommer aldrig mer ske. :(
När hon dog dog en del av mig.. har aldrig känt det så förut, inget spelade nån roll, min travare skadade sig illa i samma veva (det hade att göra med vovvans död) men jag brydde mig inte ens om honom då. Inget spelade nån roll alls, jag kunde inte äta på 2 veckor, jag sov inte ordentligt på 2 månader tills jag en natt drömde om henne, hon sprang emot mig på en stor grön äng full med blommor och så kom hon så nära och hennes ögon var fyllda av lugn. Efter det kan jag sova.

Vi fick 11 år tillsammans, du fick inte ens ett med Felix :cry:
Fy fan vad livet är orättvist. :mad: :confused: :crazy: :cry:
Sorgen är som ett svart hål som aldrig fylls igen.. ingen hund kan nånsin ta Devons plats, aldrig.
Jag vet inte hur jag har orkat men sen den 22/7 2006 är mitt liv förändrat för alltid.. finns ingenting värre som kan ske nu, det är läskigt men det känns så, det värsta har hänt. Hon tog med sig en del av mitt hjärta när hon dog, jag fattar bara inte hur sånt kan få hända, varför världen är så grym att hon skulle behöva dö på det sätt hon gjorde, att din Felix inte fick leva heller.

Jag minns fortfarande känslan när jag lade ner henne i graven och såg jorden skyfflas över hennes fina öron som aldrig mer skulle spetsas igen.. jag undrar fortfarande varför, kommer undra det resten av livet. Jag har förlorat många släktingar som jag har älskat, jag har varit ledsen, saknat dom och gråtit, men innan Devon dog visste jag inte vad sorg var. Nu vet jag och jag skulle göra vad som helst för att få henne tillbaka.

Jag tittade på filmen, gud så fin han var :love:

They say memories are golden
Well, maybe that is true
I never wanted memories
I only wanted you
A million times I needed you
A million times I cried
If love alone could have saved you
You never would have died
In life I loved you dearly
In death I love you still
In my heart you hold a place
That no one could ever fill
If tears could build a stairway
And heartache make a lane
I would walk the path to heaven
And bring you back again

Nu grinar jag också..... igen :cry:

Åh, stackars dig. Jag lider med dig!
Jag har börjar inbilla mig att veterinärerna på djursjukhuset har blandat ihop vårat telefonnummer med någon annans, så att dom ringt till fel människa med dödsbudet. Jag sitter på helspänn varje gång telefonen ringer. :(
Tänk vad drömmar kan förändra.. Vilken vacker dröm du måste ha haft. Jag drömde som jag skrev lite högre upp i tråden, om Felix i natt. Vaknade av att jag skrek "FEELIIX!".

Jag fick bara 6½ månad tillsammans med min älskling. Det känns hemskt när jag tänker på det. YNKA sex och en halv månad, det är slöseri med en sån fin hund.
Jag ska försöka fundera ut vars vi ska strö ut Felix aska. I Pultviken ute i havet hade varit en bra plats. Där älskade Felix att vara. Men det är så långt, drygt 20mil härifrån.
Älven kanske också vore en ide, den känns så fridfull och lugn. Den ligger också nära ifall man vill sörja vid hans minnesplats.

Vet precis hur du har det. Fick avliva vår flatte-valp, han blev sex månader.

Dock snart två år sedan, men den känslan sitter i länge.
Lille Jack. Precis den låten tillägnade vi honom också..

Det är väl så att de helt enkelt är för fina för detta livet, de kommer till en bättre plats.

Styrke-kramar till dig, tänker på dig...

Usch :(
Felix hann bara bli 9 månader. Han hann inte ens fira sin första födelsedag. Jag vill inte förstå att han är död, jag sitter bara och väntar på att dom ska ringa från sjukhuset och säga att han visst överlevde..... men det är ju omöjligt :(
Dom skulle obucera (stavning?) honom nu, sen ska vi nog göra aska av honom.

Fina lilla hund :(

Vilken fin liten hund! Så ledsen för din skull. Min älskade Greyhoundvalp dog i början av januari i år. Han förolyckades i en olyckshändelse och blev bara 9 månader han också. Man blir så fruktansvärt ledsen och saknaden är enorm.:cry: Saknar min lille kille något så enormt!

sofiero027.jpg

Sänder massor av tröstkramar till dig!
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka