Jag fick låna en ängel

Sv: Jag fick låna en ängel

Förlåt om jag frågar men fick du/ni se kroppen?
Det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan, när min vovva dog så ville jag se henne, att hon verkligen var död, att dom som hittade henne inte skojade. Jag såg henne, hennes ögon hade slocknat, hon var inte där. Då kunde jag bryta ihop totalt och slippa hoppas.
Måste vara skitjobbigt att bli på helspänn varje gång telefonen ringer. :(

Och med drömmen, jag undrar så om det är min hjärna som vill att det ska vara så eller om det är vovvan som sände drömmen uppifrån, vill gärna tro det..
Kändes så verkligt.

Strö askan tycker jag är det finaste man kan göra, önskar jag kunde gjort det med min. Vi gjorde det efter morfar, i sjön vid hans och mormors sommarställe där jag och min bror tillbringade vår barndoms somrar. Blir på ett annat sätt än med en grav, en grav känns väldigt tungt, strör man askan så är det som själen finns runt en på nåt sätt när man är på det stället. Gud vad jag svamlar...

Det här är svårt jag vet, men försök att tänka på Felix med ett leende, varje gång jag gråter så försöker jag ändå tänka på allt kul jag och vovvan hade tillsammans, minnas. Vi vet ju att dom har det bra där dom är nu, synd bara att dom inte kan vara här hos oss. :(

Det måste vara så. Det är sorgligt, men sant :(
Vad hände med honom?

Han hade ett medfött, ärftligt (stavning?) fel på sina bakben, tillslut gick han precis som om han var helt kobent. Det var inget att göra åt det, och det var inget man såg när han var liten heller, eller ja yngre än när vi fick ta bort honom...

Det kändes verkligen grymt. Har varit med och tagit bort min bästa vän, en gammal tik vi hade för några år sedan, vilket var fruktansvärt, men att behöva ta bort något så ungt gör ännu mer ont. Det kändes verkligen som en kniv i hjärtat....

Vet precis hur du känner dig och jag lider med dig något så fruktansvärt....

Jag fick inte se kroppen. Djursjukhuset ligger ungefär 13-14 mil härifrån så det är en bit att åka. Inte för att jag hade tvekat om jag hade haft bil och körkort själv, tänkte bara inte på det då utan grät bara och nu lär det väl vara försent.
Det känns som ögonen har slocknat på Felix också när jag kollar på alla kort på honom. Det känns inte som bilderna är desamma som förut.

Jag är en sån som tror att de som dött ger något till oss här "nere", grejer i form av drömmar, nya kompisar, lycka, tur osv. Det känns konstigt om dom skulle försvinna helt och hållet bara för att dom dör.

Jag vet fortfarande inte riktigt vars vi ska strö ut askan. Det lutar i alla fall åt Pultis, även fast det är långt härifrån. Det känns som dom blir friare om man strör ut den.
I dag frågade några av tjejerna i stallet vad som hänt med honom, jag bröt ihop total. Jag känner mig så löjlig som börjar gråta, jag är jordens nervvrak just nu.
Våra små pärlor har det bra, dom kanske hittar varandra också. vem vet :)

Huga:cry: Skickar tröstkramar här från andra sidan av metropolen. Tänkte på det har nog aldrig blivit så impad som när Felix helt sonika fixade sig en egen toalett i Kiruna. Han var speciell och så otroligt fin hund men vet du ibland när allt har lagt sig och man har läkt lite så är det ganska trevligt att hitta en ny liten varelse att älska och ta hand om. Vi ses.

Tack :cry:
Jajuste, det hade jag nästan glömt bort. Jag vart nog lika impad själv, undra hur han egentligen kom på att kissa rätt ned i avloppet. Undra om han har gjort så fler gånger hemma i lägenheten!? Ibland fick han vara själv hemma ganska länge och han kissade aldrig inomhus och dörren till duschen står alltid öppen.
Det känns redan lite bättre, även fast det är tugnt. Jag har accepterat att han inte finns här, men jag saknar honom fortfarande nå så otroligt.. Nåja, detta är en del av livet de också :(

Jag tror dom har hittat varandra! Dom busar säkert runt däruppe. Kan tänka mig det, haha. :love:

Jag vill tro att dom ger eller sänder nåt till oss som är kvar här, för jag tror inte heller på att dom bara försvinner, själen försvinner inte.

Precis. Felix är ett riktigt busfrö :)

Exakt vad jag ville ha fram. Om inte annat blir dom nog våra små skyddsänglar!

Hittade några bilder på Felix när han var liten. Vi var i stallet och då kom grannhunden och hälsade på, en Setter. Gud, vilken fin hund det är. Hon och Felix kom jättebra överens.

IMG_3019.jpg

IMG_3027.jpg

IMG_3029.jpg

IMG_3035.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/IMG_3012.jpg

:cry: :( Tycker så hemskt syn dom er alla. Eller vet inte vad jag ska säga, blev bara så ledsen när jag läste tråden. Började nästan gråta flera gånger, men höll tillbaks det... Han är så himla söt på alla bilderna också!! Måste nästan gå ner och se till så att min hund mår bra nu!!

Tack!
Jag saknar honom, men den värsta sorgen har släppt. Jag är otroligt ledsen, men jag klarar av att tänka på honom utan att tårarna sprutar.

Ännu mer bilder...

Hittade en ganska passande bild jag tog någon vecka innan han försvann:

7089697.jpg

Tack! :)
Den var ganska passande i sammanhanget tycker jag. Ett tänt ljus och en Felix..

Uuuusch vad jag saknar honom!

Nu har det gått lite mer än en månad. Allt är väldigt jobbigt, men det går ändå. I går hade jag en rejäl svacka. Jag låg och skakade av gråt hela kvällen. I dag känns det bättre.
Lilla kloka Felix. Han var så smart.
Vet ni? Han lärde sig att plocka hallon från hallonbuskarna, och då var han bara 3 månader gammal.

Vet ni? Han lärde sig att plocka hallon från hallonbuskarna, och då var han bara 3 månader gammal.

Min brukade gå och plocka blåbär från riset i skogen :) Lingon gick ned om man plockade själv och erbjöd :D

Har också hamnat lite i en svacka. Inte så mycket hysteriskt gråtande längre när man är hemma, men allt är så hemskt förbannat tråkigt utan vovven. Blir alltid lite tårögd när jag går ut på promenad. Det är så ensamt, även om sambon följer med ut :cry: :(

Blåbär åt Felix också!! Och lingonen tog han om man erbjöd, precis som din, men då joggade han iväg något steg och spottade ut dom. :)

Usch.. jag förstår verkligen hur du känner dig. Jag har slutat promenera helt. Har du funderat på att skaffa dig en annan hund? (känns fel att säga ny)

Blåbär åt Felix också!! Och lingonen tog han om man erbjöd, precis som din, men då joggade han iväg något steg och spottade ut dom. :)
Haha, det där sista påminde mig om de gånger jag försökte blanda ned lite grönsaker i hans mat. Han käkade upp allt, men då och då åkte alla grönsaker ut från sidan av munnen och ned på golvet. Ungefär som att han stoppade grönsakerna under läppen för att sedan spotta ut dem. Svårt att förklara, men det såg väldigt komiskt ut. Som ett avancerat sätt att skilja grönsakerna från den riktiga maten :)
Usch.. jag förstår verkligen hur du känner dig. Jag har slutat promenera helt. Har du funderat på att skaffa dig en annan hund? (känns fel att säga ny)
Jag försöker gå ut på promenad en gång om dagen, men ibland orkar man inte :( Försökte gå ut och springa igår. Tror det var en vecka sedan jag tränade sist. Men jag fick nästan ångest. Var så trist och ensamt :(
Det känns inte som en ny hund är aktuellt alls. Pappa berättade om när de avlivade sin hund, när han var ung. Farmor och farfar sa "aldrig mer hund", men det tog inte mer än ett halvår förrän de skaffade en ny.
Så man ska aldrig säga aldrig, men just nu är det ju inte en hund jag saknar, utan min bästa vän. Usch vad jag saknar honom.
Har du funderat på att skaffa hund?

Nu måste jag hämta snyftnäsdukarna igen :smirk: (smirk åt mig själv)

Senast ändrad:

Jag försöker gå ut på promenad en gång om dagen, men ibland orkar man inte :( Försökte gå ut och springa igår. Tror det var en vecka sedan jag tränade sist. Men jag fick nästan ångest. Var så trist och ensamt :(
Det känns inte som en ny hund är aktuellt alls. Pappa berättade om när de avlivade sin hund, när han var ung. Farmor och farfar sa "aldrig mer hund", men det tog inte mer än ett halvår förrän de skaffade en ny.
Så man ska aldrig säga aldrig, men just nu är det ju inte en hund jag saknar, utan min bästa vän. Usch vad jag saknar honom.
Har du funderat på att skaffa hund?

Nu måste jag hämta snyftnäsdukarna igen :smirk: (smirk åt mig själv)

Jag är likadan. Går jag ut och går får jag ångest över ensamheten och sitter jag bara hemma får jag ångest över att jag inte rör på mig. Det är som svårt att hitta något att göra utan att få ångest.
En sak kan jag dock göra utan att förknippa det med Felix och det är att köra skoter. Han hann aldrig följa med på någon skotertur eftersom han bara var hos oss så kort tid.

Jag tänker lite som dig. Efter en hel del funderande har jag kommit fram till att det är min kompis jag saknar och inte en hund, fast egentligen är det ingenting som säger att en annan hund INTE kan bli min kompis. Samtidigt känns det som jag sviker Felix genom att skaffa en annan hund, fast jag vet att han aldrig skulle ha något emot det.
Hm, lite luddigt. Det jag vill komma fram till är nog att när vi (jag och killen) känner oss "mogna" så ska vi skaffa oss en till goldenkille. Det är vi båda överens om :)

Kl.

Var ett tag sedan nu. För er som inte redan vet så hade Felix en hjärntumör. Så hur vi än hade bärt oss åt så hade han vandrat vidare..
Saknar honom nå så otroligt. :(

Kl.

Var ett tag sedan nu. För er som inte redan vet så hade Felix en hjärntumör. Så hur vi än hade bärt oss åt så hade han vandrat vidare..
Saknar honom nå så otroligt. :(
Förstår att du saknar din Felix! Själv så saknar jag min Älskade Morritz som gick bort i en olyckshändelse efter nyår i år. Har ni funderat på att skaffa en ny hund? Själv väntar jag på en tik från Italien. Hon kommer aldrig att kunna ta Morritz plats bara hjälpa till att fylla tomrummet.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar