Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag brukar tvångsgosa med katterna. De är vana och vet att om de bara uthärdar så går det över. Hästen får också en hel del kramar, men jag vet att det inte är detsamma. Jag minns alla de gånger någon vidrört mig frivilligt sedan jag blev vuxen.

Har i9nga husdjur heller. Hunden jag hade förut fick nog utstå en hel del... ;)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Alltså att få ligga eller hitta nån att kramas med för tillfället, det är inte alls svårt, om man kan få till den rätta mentala inställningen (dvs att man är ok med något tillfälligt/att man inte klickar helt). Men att hitta någon som man verkligen VILL kramas med, i längden, det är det svåra tycker jag. Det jättejättesvåra. Det gäller att man träffar mkt folk, för att man ska hitta rätt :).
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Alltså att få ligga eller hitta nån att kramas med för tillfället, det är inte alls svårt, om man kan få till den rätta mentala inställningen (dvs att man är ok med något tillfälligt/att man inte klickar helt). Men att hitta någon som man verkligen VILL kramas med, i längden, det är det svåra tycker jag. Det jättejättesvåra. Det gäller att man träffar mkt folk, för att man ska hitta rätt :).

Håller med. Vill man bara ligga så är det inte så svårt...men inte ens det är lätt sådär en vanlig vardagskväll :crazy:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Håller med. Vill man bara ligga så är det inte så svårt...men inte ens det är lätt sådär en vanlig vardagskväll :crazy:

Jag tycker inte det är så lätt alls att hitta någon relativt hyfsad ens att bara ligga med. Alla man träffar har ju redan fru eller flickvän! Så de senaste gångerna jag fått ligga har jag fått ta en sådan helt enkelt, annars blir det inget alls...
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Okej jag ska försöka så gott jag kan, jag är pedagogisk som en tegelsten säger mina vänner så förklaringen är nog därefter också tyvärr.

Men iaf du verkar tycka att det är skitsvårt att hitta någon, vilket det visserligen kan vara.
Det är bara det att just det för mig utstrålar något negativt som inte är positivt när man försöker hitta någon att bonda med oavsett om det är en partner, polare, arbete eller ja vad som.
Du har liksom gjort det till ett problem som då också blir ett problem.
Men om du är pigg, glad och öppen och inte ser det som ett problem att det är svårt att hitta någon är jag övertygad om att du gör det också.
Liksom ta den du vill ha, det är inte svårare än så.
Jag har ju alltid kunnat det, så då kan du med :)

Vilket struntprat!

Det där måste bland de sämsta "relationstipsen" i bukes historia.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Som sagt, om man sänker sina krav och letar på rätt ställen så är det inte svårt, alls.

Men sen är ju frågan om man vill göra det ^^. Det lämnar en ganska bitter eftersmak och tomhetskänsla, så det är nog inte alls vad TS är ute efter.

Jag skrev mina kommentarer som en påpekning att de som tidigare skrivit att det är "lätt om man bara vill", kanske inte tagit med i beräkningen VAD det är man vill ;).

Hud mot hud är en sak, men är det med fel person kan man lika gärna vara utan. Tycker jag :).
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vilket struntprat!

Det där måste bland de sämsta "relationstipsen" i bukes historia.

Tycker inte jag ..för det funkar ju så faktiskt, en del r
är så desperata så man blir rädd för dom , slappna av o så kommer dom karlarna/brudarna...
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vilken extremt tråkig människosyn. Alla som är ofrivilliga singlar är alltså desperata och tillknäppta människor? Det var bland det vidrigare jag läst.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Alla som är ofrivilliga singlar är alltså desperata och tillknäppta människor?

Håller med dig, jag är ofrivilligt singel och jag tror att tillknäppt är det sista ordet någon som känner mig skulle använda för att beskriva mig, jag är snarare väldigt verbal. Men tidigare kunde jag nog vara lite försiktig om någon visade intresse för mig.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Håller med dig, jag är ofrivilligt singel och jag tror att tillknäppt är det sista ordet någon som känner mig skulle använda för att beskriva mig, jag är snarare väldigt verbal. Men tidigare kunde jag nog vara lite försiktig om någon visade intresse för mig.

Förr kanske du var för försiktig? Om jag träffar ngn jag är intresserad av som är för försiktig så tappar jag intresset och letar upp någon annan som förhoppningsvis passar bättre.
Det är liksom inge kul om man inte får något tillbaka.
Sen vet jag ju inte hur du är nu, nu kanske du uppfattas som desperat istället?
Det brukar ju inte heller vara något man faller för...
Svenskt mittemellan lagom brukar funka fint ;)

Sen är det ju klokt att leta i kretsar där det finns någon som man passar ihop med.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Tycker inte jag ..för det funkar ju så faktiskt, en del r
är så desperata så man blir rädd för dom , slappna av o så kommer dom karlarna/brudarna...

En del...kanske inte jag. Kärlekskrank är väl inte per automatik samma som desperat??

Alla människor behöver väl kärlek och jag har dessutom ett stort behov av smekningar, kramar och kroppskontakt - oberoende om jag är i ett förhållande eller inte. Nu är jag inte i ett förhållande och det betyder ju att hålet efter närhet blir mycket större...ja, enormt faktiskt :crazy:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Sen vet jag ju inte hur du är nu, nu kanske du uppfattas som desperat istället?
Det brukar ju inte heller vara något man faller för...
Svenskt mittemellan lagom brukar funka fint ;)

Sen är det ju klokt att leta i kretsar där det finns någon som man passar ihop med.

Jamen, lagom är väl alltid bäst?!?

Du får det att låta så enkelt "Sen är det ju klokt att leta i kretsar där det finns någon som man passar ihop med." Jamen hallå! Har du alls varit med i verkliga livet??
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp