Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag VET att jag INTE är värdelös!! Jag vet att jag är bra :)
...men lika f_n är jag väldigt kärlekskrank och ensam ibland.

Jag tycker att det nästan gör det mer frustrerande. Jag vet också att jag är bra och att jag skulle kunna bli en väldigt bra partner till rätt kvinna och ändå är jag ensam. Det vore nästan lättare att acceptera ensamheten om jag visste att jag var fullkomligt värdelös, eftersom det då skulle finnas en orsak.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

"va?"

Precis.. så tänkte jag åxå du ;)
Men försöker man inte så har man ju inte försökt iallafall- jag gjorde mitt bästa men tydligen inte ändå hehe
/s
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Fast nu missuppfattade du det jag skrev, rejält. Jag har aldrig skrivit att du är värdelös, eller att du känner dig värdelös. Det jag menade var att om man fastnar i ett negativt beteende/tänkesätt (som det ändå är att vilja ha något man just för tillfället inte kan få), så är det jäkligt svårt att sluta tänka på det. Jag har också varit missnöjd för att jag var ensam och alla andra hade någon (men till skillnad mot dig skyllde jag verkligen allt det på mig själv), och att då få höra att det bara är att sluta tänka på det så dyker Mr Right upp, det var lättare sagt än gjort.

Ett exempel, för att försöka visa vad jag menar. När jag var liten fick jag höra att jag inte kunde sjunga, av vuxna. Jag slutade sjunga efter det. Jag har mimat mig igenom skolavslutningar, födelsedagar och luciatåg i 20 år, bara för att någon talade om för mig som liten att jag inte kunde sjunga. Och det är ett beteende som är svårt att jobba bort.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det jag menade var att om man fastnar i ett negativt beteende/tänkesätt (som det ändå är att vilja ha något man just för tillfället inte kan få), så är det jäkligt svårt att sluta tänka på det. Jag har också varit missnöjd för att jag var ensam och alla andra hade någon (men till skillnad mot dig skyllde jag verkligen allt det på mig själv), och att då få höra att det bara är att sluta tänka på det så dyker Mr Right upp, det var lättare sagt än gjort.

Håller inte med...eller håller med att det är lätt att fastna i ett negativt beteende, men jag har inte gjort det. Som jag skrev här tidigare, så är det från dag till dag. Ibland är allt bra och ibland är allt botten och ibland är jag kärlekskrank och ibland inte.

Förstår vad du menar, men jag har inte fastnat i nåt. Har gjort det för många år sedan, men inte nu.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

vet inte om nån skrivit det redan, har inte orkat läsa igenom allt.
men. Get laid.
ett hederligt, klassiskt one night stand. Inte med drömkillen, inte för att det är fantastiskt utan för att stilla dina behov. Tillfredsställ kroppen.

ger en massa trevliga känslor och voila, så är man både mer öppen och mer sugen på att orka traska ett varv till i dejtingträsket.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vet du vad? Jag tycker inte att det är speciellt konstigt att ingen vill, citat, 'vardagskramas med dig på Harrys'.
Inte för att du är för vanlig, inte sticker ut, är för normal, inte är rockstjärna, är en snäll kille från landet som inte duger eller något av de andra konstiga påståenden du kommit med hittills här på Buke. Helt enkelt för att du har en så extremt skum inställning till kvinnor.
undrar vad kvinnorna hade för kriterier igår egentligen
"Ni är för dumma för att inse att ni borde nöja er med mig."
Jag kan inte föreställa mig något mer oattraktivt, faktiskt. Av det du skrivit hittills verkar det som om du lärt dig det du tror dig veta om den homogena gruppen kvinnor genom att läsa Dassboken.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Vet du vad? Jag tycker inte att det är speciellt konstigt att ingen vill, citat, 'vardagskramas med dig på Harrys'.
Inte för att du är för vanlig, inte sticker ut, är för normal, inte är rockstjärna, är en snäll kille från landet som inte duger eller något av de andra konstiga påståenden du kommit med hittills här på Buke. Helt enkelt för att du har en så extremt skum inställning till kvinnor.

"Ni är för dumma för att inse att ni borde nöja er med mig."
Jag kan inte föreställa mig något mer oattraktivt, faktiskt. Av det du skrivit hittills verkar det som om du lärt dig det du tror dig veta om den homogena gruppen kvinnor genom att läsa Dassboken.

Läst i tystnad men :bow: Huvudet på spiken. Kvinnosynen är så otroligt oattraktiv.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

vet inte om nån skrivit det redan, har inte orkat läsa igenom allt.
men. Get laid.
ett hederligt, klassiskt one night stand. Inte med drömkillen, inte för att det är fantastiskt utan för att stilla dina behov. Tillfredsställ kroppen.

ger en massa trevliga känslor och voila, så är man både mer öppen och mer sugen på att orka traska ett varv till i dejtingträsket.

Typ så brukar jag göra, praktiskt och brukar emellanåt vara riktigt fantastiskt.

Numera, sen jag flyttat, så ligger jag med en gammal kompis till mig, plus att jag får mitt behov av kramar och mys tillfredsställt. Jag får somna i armarna på en man och vakna upp och känna närheten, helt kravlöst. Just nu känns det som en bra lösning, för oss båda :)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det är inte alltid lättare att hitta en KK än att hitta kärlek, jag tror att fysisk attraktion är viktigare när det gäller KK än i ett vanligt förhållande.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nu är denna tråden lång så jag har inte läst. Men kanske du och Runa kunde träffas och kramas lite :)
Säkert flera som skrivit det redan, men jag vill ändå skriva för jag vill läsa svaret :D
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Även om jag kan längta efter kramar och fysisk närhet ibland så vill jag helst uppleva det med någon som jag känner väl. ;) Jag tror inte att jag får ut så mycket av det med en helt okänd person.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Fast sa jag KK? Det är busenkelt att hitta ONS, tycker jag iallafall, om man vill det.

Ibland händer det att ONS:en leder till en KK-relation och det behöver inte bero på fysisk attraktion, utan sexlust..
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Andra delen av ditt inlägg handlade om KK i och för sig, men min kommentar om fysisk attraktion är ännu mer relevant när det gäller ONS än kk. När det gäller lättheten att hitta ONS så är det väldigt individuellt.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Så du menar att KK/ONS bara är till för de som ser bra ut, eller hur menar du?

Min tanke är att utseendet spelar större roll vid tillfälliga möten som t.ex. ONS än vid längre förhållanden, men jag har aldrig ägnat mig åt varken ONS eller KK så jag kan ha helt fel.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

ett hederligt, klassiskt one night stand. Inte med drömkillen, inte för att det är fantastiskt utan för att stilla dina behov. Tillfredsställ kroppen.

Ehh...och var hittar jag ett" hederligt, klassiskt" ons en vanlig tisdag i september??

Har haft en del ons, men inte ens där duger "vem som helst". Måste känna något slags attraktion för att det skall vara någon idé.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Bor du i en storstad är det nemas problemas. Bor du i en mindre stad är du förvisad till online-sidor. Risken för en nitlott är högre men ja, vad gör man :)?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp