Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Schemaändring till 2-2-3 i stället för soppan vi har nu.
Hon ska nu sova natten mellan fre och lör helgen som han har dem, dvs varannan vecka och sen i jan/februari sova en natt per vecka (så även mellan ons-tors = dagislämning för pappan). När det ska trappas upp mer är inte bestämt. Sonen kan sova båda nätterna på helgen hos pappa.
Lämning lade jag fram att jag vill ha hem dem 17.30.
Det var han tvungen att åka hem och fundera över.
Jag bad honom också att skärpa sig när det gäller att dyka upp i tid och att höra av sig osv. Där erkände han faktiskt att han är dålig på
Får se om han skärper sig.
Nu blir det en period av massivt nej-sägande för mig.
Sen sa han att han hade förhoppningar om att samarbetet var på väg att lösa sig, för han upplevde att det inte hade varit lika knastrigt på sistone. Jaha tänkte jag, ja lyckas jag lura honom
OK om jag förstår saken rätt så vann du inte särskilt mycket på din taktik.
Han erkände att han haft svårt att passa tider, det är allt.
Umgänget blir då 2-2-3 med nätter på pappas helg, en natt för dottern och två för sonen. Är det rätt uppfattat?
Hur länge ska pappa då fundera över vilken tid barnen ska lämnas?
Och hur tas beslut om det?
Jag har fått ur mig allt jag ville få ur mig och det känns bra, men sorgligt att han inte tar till sig något.
Ja, minst sagt.
Han gnällde lite om att han inte visste om han hade något inplanerat nästa söndag när han egentligen inte skulle haft barnen, men där och då började jag mitt nej-sägande genom att förklara att han då får välja bort det och välja till barnen. Eftersom han vill ha mer tid med dem så är det ett utmärkt tillfälle att börja.
Bra!!!
Så nej, jag kom inte långt, så nu får jag väl börja med att säga nej till alla byten (ok inte begravningar eller stora krissituationer), trots att jag vill ha barnen hos mig.
Jag tror det är väldigt viktigt att hålla på det överenskomna faktiskt. Både tider och dagar och principer. Hittills har han kunnat hålla på utan att det blir några konsekvenser egentligen. Ja, du gnäller och klagar men löser det i slutänden eftersom du inte vill sätta barnen emellan. Men jag tror att barnen i längden vinner på att du sätter gränser, det blir tryggare för dem att veta att pappa verkligen kommer den tiden som ni bestämt även om du måste sätta hårt mot hårt i början och kanske "inte vara hemma" om han kommer fel tid.
Hur länge han ska fundera och hur beslut fattas - ja, det var enligt FR upp till oss att lösa. De vill inte vara med längre, det är uppenbart
Det där är ju väldigt konstigt egentligen. Vad har FR för existensberättigande då? När föräldrarna KAN komma överens behövs inte deras tjänster och när föräldrarna inte kan komma överens VILL de inte vara med?! Man kan undra varför en kommunal förvaltning ska behövas i så fall?
Jag har satt deadline till söndag, eftersom det nya börjar på måndag, men jag sa att jag hade velat veta idag eftersom det handlar om jobbplanering också samt ansökan om FL. Jag misstänker att det inte kommer att besvaras, men har han inte hört av sig på söndag så får jag väl testa med "konsekvens" igen. Inte för att det brukar fungera.
Vad är det för konsekvenser du testat med som inte fungerar?
Kan du prova andra konsekvenser? Vad har du att ta till? Det viktiga är inte att han svarar, utan att det klockslag ni har kommit överens om respekteras. Kan du hämta barnen hos pappa istället för att han kommer till dig, så styr du ju tiden? Du behöver också äta när du kommer från jobbet så kanske klockslaget är viktigare än att de har ätit?
Sen så tror jag också att väveriet är värre ju yngre barnen är och desto sämre anknytningen är till den andra föräldern.
Jag tror det är väldigt viktigt att hålla på det överenskomna faktiskt. Både tider och dagar och principer. Hittills har han kunnat hålla på utan att det blir några konsekvenser egentligen. Ja, du gnäller och klagar men löser det i slutänden eftersom du inte vill sätta barnen emellan. Men jag tror att barnen i längden vinner på att du sätter gränser, det blir tryggare för dem att veta att pappa verkligen kommer den tiden som ni bestämt även om du måste sätta hårt mot hårt i början och kanske "inte vara hemma" om han kommer fel tid.
Det där är ju väldigt konstigt egentligen. Vad har FR för existensberättigande då? När föräldrarna KAN komma överens behövs inte deras tjänster och när föräldrarna inte kan komma överens VILL de inte vara med?! Man kan undra varför en kommunal förvaltning ska behövas i så fall?
Vad är det för konsekvenser du testat med som inte fungerar?
Kan du prova andra konsekvenser? Vad har du att ta till? Det viktiga är inte att han svarar, utan att det klockslag ni har kommit överens om respekteras. Kan du hämta barnen hos pappa istället för att han kommer till dig, så styr du ju tiden? Du behöver också äta när du kommer från jobbet så kanske klockslaget är viktigare än att de har ätit?
Alltså jag har aldrig hört talas om att man tar dagar från sina barn för att få ledigt och slippa ta semester och liknande...Gör folk verkligen så??
Jag hade definitivt ringt försäkringskassan och förklarat läget. Han verkar ju inte ha alla hästar hemma, den där. Milt sagt.
Han tänker alltså att han ska ta föräldradagar men inte ha barnen? Så han ska vara ledig utan barn och Fk ska betala?
Jag hade aldrig accepterat det. No way. Det kriget hade jag lätt tagit.
Jag hade gjort det eftersom det kan komma viktigare saker att ha dagarna till än att han ska få vara ledig.
Alltså jag har aldrig hört talas om att man tar dagar från sina barn för att få ledigt och slippa ta semester och liknande...Gör folk verkligen så??
Jag hade definitivt ringt försäkringskassan och förklarat läget. Han verkar ju inte ha alla hästar hemma, den där. Milt sagt.
Bra. Stå på dig.jag sa att vi måste bestämma EN tid
Bra. "See you in court" är din slogan hädanefter.om han inte skärper sig och svarar så får vi mötas i tingsrätten
jag mår faktiskt otroligt mycket bättre. Väldigt få dippar på sistone och jag är så innerligt glad att ha mitt eget att rå om
Det gläder mig. Nu vill vi se dig dyka upp i dejtingtråden.