jAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

F

Fisa

jag har fått plus!!!
efter två års väntan!:banana:

fast nu dyker en massa tankar upp
kommer vi klara det?
VILL jag verkligen detta?
vad kommer min familj säga? (de kommer säkert inte vara jättepositiva i början)
mm..

är det normalt att man börjar tveka?

jag har inte tagit in det än, känner mig inte gravid utan som vanligt.
outar mig senare här.

Sv: jAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

Grattis :laugh:

Det är normalt att fundera och oroa sig en del under graviditeten, det är ju en stor förändring!

Till att börja med, GRATTIS! Vet precis hur underbart det är den dagen man äntligen sitter där med ett positivt graviditets-test! :banana: :laugh:

Vilken vecka är du i nu då?

Angående dina tankar och funderingar så har jag gått igenom exakt samma, med undantaget familjen, jag visste att dom skulle bli glada, dom har väntat länge på det här!:laugh:

Men just tanken att "vänta nu lite, vill jag verkligen det här??" har jag också haft, men som tur är så kommer jag alltid fram till samma svar - Klart jag vill!
Tror så gott som alla får sig en funderare eller två när det väl blir ett positivt graviditets-test.
Det är ju så lätt att vilja ha barn, och drömma om hur underbart det kommer bli - sen när det plötsligt är verkligt så dyker det ju upp både den ena och andra tanken i huvudet...för att inte tala om alla hormoner som svallar, och inte gör saken mycket lättare!:p

Förresten så är jag riktigt nyfiken på vem du är, har en gissning men får se när du avslöjar dig om jag hade rätt eller inte ;)

Kram och LYCKA TILL!

GRATTIS!!!!:bump:

Hurra vad roligt! Det är nog inget konstigt att ha funderingar kring vad man har gett sig in på när man blir gravid....:grin: och det är nog svårt att veta exakt vad det ÄR man ger sig in på också, det kräver ju sin man (eller kvinna;)) att bli förälder, men jag tror att alla föräldrar håller med mig när jag säger att det är:

HELT FANTASTISKT!!!!!:love:

Du kommer få vara med om så himla mycket nu, allt är ju tyvärr inte guld och gröna skogar, men den lycka och kärlek som man endast kan uppleva till sitt barn gör allt besvär värt det!!!!

Lycka till!!!!:bump::bump:

Jag kämpade massa år och när plusset kom så tvivlade jag också precis som du :D
Plus att jag tänkte på det när hon var född, att oj tänk om jag inte grejar/gillar/orkar det här :eek:
Men slutsatsen är ju alltid samma - lyckliga, lyckliga, lyckliga jag !! :love:

Grattis!!! :banana:

Det är nog ganska normalt att man får lite kalla fötter när det är verklighet.
Hade smärre panik de första månaderna om hur det skulle gå nu.
Men man växer i det. :)

tack alla!!

det känns helt fantastiskt, och konstigt...

tja vecka 4 blir det nog..skulle haft mens i förrgår och har 28 dagars cykel

grejen är att min familj tycker säkert att jag är för ung, men jag hinner fylla 22, vi har vart tillsammans 3 år och flyttar snart till hus.

haha, jag undrar om du kan veta vem jag är, jag har inte hängt på föräldraforumet på ett tag, bara smygkollat era magar!! (DÄR FÅR JAG VARA MED SNART!!)

Som sagt, helt normalt att noja i början. :)
Grattis! :bump: Jag har också en gissning... ;)

är det normalit att man blir gasig? jag fiser som en kamel i egypten :p
Jag är normalt inte en fjärtare alls;)

haha, så då antar jaga tt det är normalt, eller är det vi som är onormala:angel:

idag blev jag lite orolig, när jag red den tredje hästen för dagen fick jag som lite småkramper, är det nåt jag ska vara orolig för eller kan det bara ha vart jobbigt för magen?

Det kommer säkert att gå bra :)
Jag var själv 22 när jag fick första och man växer in i det medans magen blir större. När barnet väl kommer så känns det som om man aldrig varit utan.
Och nu finns det ju en massa forum man kan läsa och fråga om saker man undrar över.

grattis!!

eftersom du väntat i två år så verkar de ju faktiskt som att du vill..
och ja ni kommer säkert o lyckas bra, vad talar emot??
jag är nyss fyllda 21 och ska ha om knappt 8 veckor :)

Roligt, GRATTIS!! :bump:

Kände precis som du när jag fick veta, det har gått över nu, är i vecka 14!!

GRATTIS vill jag börja säga :banana:

Det är fullt normalt att man får en massa funderingar när det väl plussar ;)
Vet själv hur jag var *L*.

MEN se så detta kommer att bli ditt livs underbaraste upplevelse ;)

tack alla!!

jag äter inte fisk alls, och min sambo äter Vitalicas Omega 3, och å tänkte jag att det måste ju vara bra för barnet, men så står det på att gravida inte ska ta den utan läkares rekommendation, vad tror ni vågar man?
samtidigt börjar jag undra, vad innehåller det mer är fiskolja då?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 165
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar