JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Ja precis. Snacka om att bli uthängd både här och på citrons hemsida. Inte bra eller snällt!!:crazy: :crazy:

Eller på vovve! Eller hur?!? Där du så fint talade om att dom inte hade lämnat med stamtavlan! :)

Nej de är ju fult!
Får man ens göra så??
Tänk så många uppfödare som råkar i luven på sina valp köpare....

Men eller hur?! Du har ingen aning om vad som har hänt, det här är bara en liten del!

Eller på vovve! Eller hur?!? Där du så fint talade om att dom inte hade lämnat med stamtavlan! :)

Nää precis skulle heller aldrig lämna med stamtavlan om hunden är på avbetalning, lite garantier måste man väl ha:idea: :idea: :idea:

Nää precis skulle heller aldrig lämna med stamtavlan om hunden är på avbetalning, lite garantier måste man väl ha:idea: :idea: :idea:

+ att de är väl jävligt sjysst av uppfödaren att sälja på avbet till nån som inte har hela summan just då!!!!!!! :D

Men det får man inte lilla gumman! Inte enligt skk!!! Läs på lite innan du yttrar dig! Hunden har varit betald sen länge och det har ändå inte kommit någon stamtavla! :love:

Stamtavlan är ingen garanti och det står klart och tydligt på SKKs köpeavtal att regbeviset ska lämnas med vid leverans eller ett intyg på att hunden är under registrering.Dessutom så är hunden färdigbetald men ingen stamtavla har dykt upp i alla fall.Det är så seriösa uppfödare jobbar eller hur?

+ att de är väl jävligt sjysst av uppfödaren att sälja på avbet till nån som inte har hela summan just då!!!!!!! :D

Det är upp till varje uppfödare att avgöra! Men om du läste det jag skrev så får man inte behålla stamtavlan oavsett! Skit samma, Ts har lämnat det här vidare till skk, sen får dom avgöra vad som är rätt eller fel! Eller hur?!?

Stamtavlan är ingen garanti och det står klart och tydligt på SKKs köpeavtal att regbeviset ska lämnas med vid leverans eller ett intyg på att hunden är under registrering.Dessutom så är hunden färdigbetald men ingen stamtavla har dykt upp i alla fall.Det är så seriösa uppfödare jobbar eller hur?[/Q

Va har stamtavlan me de här att göra?? Du godkände ju avtalet förmodligen när du hämtade hunden. De man blir less på är at den nya journalen inte bekräftar OCD utan den säger kan vara:idea: :idea:

grattis :) Har följt dina trådar men aldrig skrivit något.

Du gjorde helt rätt, efter dom problem han verkar ha haft!

:bump: :bump:

Ska varna min kompis som bor i söder o letar efter en Staffe. Så hon inte råkar ut för uppfödaren.

Misstänker som flera andra att Petra Erika är uppfödaren själv. medtanken på namnet. ;)
P.s de va inte svår o hitta uppfödaren :) D.S

Stamtavlan är ingen garanti och det står klart och tydligt på SKKs köpeavtal att regbeviset ska lämnas med vid leverans eller ett intyg på att hunden är under registrering.Dessutom så är hunden färdigbetald men ingen stamtavla har dykt upp i alla fall.Det är så seriösa uppfödare jobbar eller hur?[/Q

Va har stamtavlan me de här att göra?? Du godkände ju avtalet förmodligen när du hämtade hunden. De man blir less på är at den nya journalen inte bekräftar OCD utan den säger kan vara:idea: :idea:

Vad kan du inte förstå? Jag ser då att det står OCD! Men eftersom hunden hade demodex också, så finns det väl inget mer att disskutera?

Kämpa på ta inge skit. De va din hund, du gjorde det som du ansåg vara bäst för honom. Det är tur att det finns människor som dig som inser att det har gått för långt o att hunden inte måra bra. :bow: :bow: :bow:

Självklart finns det delade meningar men man behöver inte uttrycka sig så dumt som vissa här gör. :smirk:

Man måste respektera andras beslut, de va ditt belsut ingen annans!

grattis :) Har följt dina trådar men aldrig skrivit något.

Du gjorde helt rätt, efter dom problem han verkar ha haft!

:bump: :bump:

Ska varna min kompis som bor i söder o letar efter en Staffe. Så hon inte råkar ut för uppfödaren.

Misstänker som flera andra att Petra Erika är uppfödaren själv. medtanken på namnet. ;)
P.s de va inte svår o hitta uppfödaren :) D.S

NEJ jag är inte uppfödaren, va tusan får er/dig att tro de??:confused: :confused:

Som uppfödare måste man skicka med valpen stamtavlan när den flyttar!!
Avbetalning eller inte, så bryter man mot skk's regler för uppfödare om man inte gör det.

Sådant oskick hoppas jag alla valpköpare anmäler till skk's juridiska avdelning :devil: :smirk:

:devil:
Så bra att du tipsar om var man kan hitta rätt på vilken uppfödare det gäller :devil:

Ja de va ju mitt tips eller hur, är väl för fan bara att gå in via citrons profil, vilket alla verkar gjort. Svårare än så är de ju inte att bli uthängd på ett forum:devil: :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 655
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 653
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023