JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Nu har jag inte läst den andra tråden det pratas om så jag vet inte riktigt vad som hänt så jag ska inte uttala mig om det men om jag inte fattat detta helt fel så röntgades aldrig hunden? Enda sättet man kan fastställa OCD är genom röntgen. Därför förstår faktiskt inte jag heller hur vetten kan säga att det var OCD om det nu inte är så att ni röntgat.... men jag kanske missuppfattat allt?

Nu läser jag under att ni tydligen har röntgat och då förstår faktiskt inte jag vad det tjafsas om?

Senast ändrad:

Nu har jag inte läst den andra tråden det pratas om så jag vet inte riktigt vad som hänt så jag ska inte uttala mig om det men om jag inte fattat detta helt fel så röntgades aldrig hunden? Enda sättet man kan fastställa OCD är genom röntgen. Därför förstår faktiskt inte jag heller hur vetten kan säga att det var OCD om det nu inte är så att ni röntgat.... men jag kanske missuppfattat allt?

Nu läser jag under att ni tydligen har röntgat och då förstår faktiskt inte jag vad det tjafsas om?

Jo, både vanlig röntgen och magnetröntgen gjordes!

Precis som inlägget ovan säger så röntgades hunden,på strömsholm både vanligt och med magnetröntgen.

Jag måste bara få tala om att idag fick jag journaltillägget från veterinären.

"Förändring medialt hö hasled typ OCD,Peder Haaland också läst"

Kanske jag äntligen kan få slut på skitsnacket och telefonterrorn från uppfödarna.

Måste ju då komma med en liten fundering....
Om du nu vill få slut på det så kallade skitsnacket och "telefonterrorn", varför tar du då inte kontakt med uppfödaren själv och berättar detta istället för att skriva ut det på ett forum? Eller varför inte öppna upp journalen så att de faktiskt kan få ta del av denna ändring?
Det vore väl det klart mest logiska?

Och telefonterror är en ganska allvarlig anklagelse... Man kan ju undra om det finns någon som tycker att det är konstigt att en uppfödare vill veta vad som händer med deras valpar? De har ju också ett intresse av att veta allt som händer, eftersom de ju faktiskt behöver utvärdera avelsresultat osv... Att de hör av sig och vill veta är väl ett betydligt större tecken på att de är seriösa och bryr sig än om de inte ringde alls?
Och kanske kan man tycka att de har rätt att få veta att en hund de fött upp ska avlivas, innan alla användare av ett forum får veta det?

Det är ganska lätt att sitta och häva ur sig saker på ett forum... Men att vara rakryggad och vända sig direkt till personerna i fråga verkar vara betydligt svårare.

Måste ju då komma med en liten fundering....
Om du nu vill få slut på det så kallade skitsnacket och "telefonterrorn", varför tar du då inte kontakt med uppfödaren själv och berättar detta istället för att skriva ut det på ett forum? Eller varför inte öppna upp journalen så att de faktiskt kan få ta del av denna ändring?
Det vore väl det klart mest logiska?

Och telefonterror är en ganska allvarlig anklagelse... Man kan ju undra om det finns någon som tycker att det är konstigt att en uppfödare vill veta vad som händer med deras valpar? De har ju också ett intresse av att veta allt som händer, eftersom de ju faktiskt behöver utvärdera avelsresultat osv... Att de hör av sig och vill veta är väl ett betydligt större tecken på att de är seriösa och bryr sig än om de inte ringde alls?
Och kanske kan man tycka att de har rätt att få veta att en hund de fött upp ska avlivas, innan alla användare av ett forum får veta det?

Det är ganska lätt att sitta och häva ur sig saker på ett forum... Men att vara rakryggad och vända sig direkt till personerna i fråga verkar vara betydligt svårare.

*S* Otrevligare människa i tel får du leta efter! Dom har pratat och det har inte hjälp ett skit! Som kennelägare ska man vara trevlig mot sina valpköpare!!

Jag ser ingen anledning att öppna journalen för någon.I synnerhet inte som historien har utvecklat sig.Jag har inte lust att prata med folk som är otrevliga heller.Det finns ingen anledning.Tillägget ligger på min hemsida(det räknas inte som reklam va) för allmän beskådan.Det finns ingen som helst anledning för mig att vilja diskutera detta med uppfödarna då jag hela tiden har sagt att det var OCD till dom och det har dom inte trott på.Varför ska jag då ödsla tid och energi på att försöka övertyga folk som inte vill tro på mitt ord.

Jag har nu tröttnat på hela grejen och anmält detta till SKK.

NÄMEN! En ny försvarare, som blev medlem idag.

Ett troll måntro?

Jag blev medlem idag ja... Av den enkla anledningen att jag såg den här tråden och tyckte att det kunde behövas lite mer vinklat synsätt på det hela...

Jag har sett journalerna, jag har läst vad som skrivits här, jag har även bildat mig en egen uppfattning....
Jag kan ju tycka att det bästa hade varit om uppfödarna hade fått köpa tillbaka hunden, vilket de ju erbjöd sig att göra, och hade fått försöka rehabilitera den, och jag är övertygad om att om hunden hade varit för dålig för att kunna rehabiliteras så hade den fått somna in, men det kunde väl ha varit värt en chans...
Men oavsett vad jag tycker om det...

Så tycker jag att det är väldigt, väldigt konstigt att man som medlem på ett forum kan anse att man har rätt att döma en uppfödare bara genom att läsa vad en annan medlem skrivit. För det finns ju alltid två sidor av saken, eller hur...
Och de flesta inne i den här tråden vet ju faktiskt ingenting mer om hela den här soppan än just det trådstartaren skriver, och då kanske man inte heller ska döma andra?

Visste inte att man var tvungen att bli medlem flera dagar innan man vill skriva ett inlägg för att slippa kallas troll.... :confused:

Nu är det såhär att det är mycket svårt att få köpa något som inte är till salu!!!!!!!!!

Dessutom så var det ikryssat nej på köpeavtalet om att köpa tillbaka.Jag anser inte att man säljer en sjuk hund heller.Min hund,mitt val.

Varför ska uppfödaren få köpa tillbaka hunden. Hon har ju sålt den.

Den led ju uppenbarligen, varför ska då TS sälja tillbaka den? Var uppfödaren rädd för att få dåligt rykte pga en sjuk valp?

Alla uppfödare får bakslag, men en vanlig uppfödare tar åt sig, ser över sitt avelsmaterial, osv.

Innan ni ädla försvarare av uppfödaren hoppade in i det hela, var det ingen som ens var intresserad av vad det var frågan om för uppfödare :smirk:

Men med tanke på hur ni beter er, så har vi dock blivit väldigt nyfikna :devil:

Dessutom skulle jag inte alls bli förvånad om en av er är uppfödaren...

Men du verkar ju ha kontakt med uppfödaren och har bara dennes ord att gå efter.

Så du såg denna tråden, ja nån har säkert talat om att den fanns.

Men visst är du välkommen, ska bli kul om ni försvarare finns kvar och diskuterar i andra trådar. Har inte hänt förr...

Varför ska uppfödaren få köpa tillbaka hunden. Hon har ju sålt den.

Den led ju uppenbarligen, varför ska då TS sälja tillbaka den? Var uppfödaren rädd för att få dåligt rykte pga en sjuk valp?

Alla uppfödare får bakslag, men en vanlig uppfödare tar åt sig, ser över sitt avelsmaterial, osv.

Jo, visst led han, men det står ju heller ingenting om att prognosen var dålig för att han skulle kunna rehabiliteras, eller?
Och jag tror snarare att uppfödarna ville ge hunden en chans att återhämta sig, snarare än att försöka rädda sitt rykte, som jag för övrigt inte tror behöver räddas, då de visat gång på gång att de verkligen gör sitt bästa i sitt avelsarbete....

Som du säger, alla uppfödare får bakslag, och de bra ser över avelsmaterialet osv....
Det vet jag att även dessa uppfödare gjort... och därför har de velat ta del av journalen, och har därför ringt TS om detta, men inte fått det. Det var också det jag menade med mitt första inlägg, att det mest logiska kanske hade varit att låta dem få det, eftersom det är det de har velat.

Men du verkar ju ha kontakt med uppfödaren och har bara dennes ord att gå efter.

Så du såg denna tråden, ja nån har säkert talat om att den fanns.

Men visst är du välkommen, ska bli kul om ni försvarare finns kvar och diskuterar i andra trådar. Har inte hänt förr...

Ja, visst har jag kontakt med uppfödaren, det nekar jag inte till. Och ja, visst har jag hört deras variant, men har ju även läst olika trådar här, läst journaler osv...
Och bildat mig en helhetsuppfattning av det.

Jag säger inte att jag har rätt i allt jag tycker och tänker, jag vill bara vädra mina åsikter och ge min syn på saken oxå, och hoppas att det oxå är välkommet...

Och jag deltar gärna i andra trådar oxå, och kommer antagligen att göra det framöver oxå, men det får väl framtiden ge mest bevis för ...

Jo, visst led han, men det står ju heller ingenting om att prognosen var dålig för att han skulle kunna rehabiliteras, eller?
Och jag tror snarare att uppfödarna ville ge hunden en chans att återhämta sig, snarare än att försöka rädda sitt rykte, som jag för övrigt inte tror behöver räddas, då de visat gång på gång att de verkligen gör sitt bästa i sitt avelsarbete....

Som du säger, alla uppfödare får bakslag, och de bra ser över avelsmaterialet osv....
Det vet jag att även dessa uppfödare gjort... och därför har de velat ta del av journalen, och har därför ringt TS om detta, men inte fått det. Det var också det jag menade med mitt första inlägg, att det mest logiska kanske hade varit att låta dem få det, eftersom det är det de har velat.

Alla andra fel han hade då???? Han hade ju redan lidit i flera månader av sitt liv, det tänker ni inte på!

men... förstår inte du heller? citron avlivade sin valp för att den led alldeles förskräckligt, inte för att hon inte ville ha kvar den längre. jag är övertygad om att citron älskade sin lilla valp. annars skulle den nog varit avlivad eller såld långt tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 653
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar