JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Vill de vara "säkra" ( ja säker kan man inte vara) att få köpa tillbaka en valp, så kan ju uppfödaren kryssa i på köpekontraktet att de gör det då. Och inte kryssa i nej.
Sluta tjafsa om detta. TS har köpt och betalat en hund, och behöver inte alls sälja tillbaka den till uppfödaren.
Kan säga att det hade en jag gjort heller.

Varför i hela friden skulle jag någonsin mer vilja göra nåt som dom vill?

De har inte varit trevliga direkt och dessutom så anser dom att demodex inte är ett hinder i avelsarbetet!

Ni som inte heller har träffat hunden kan inte heller uttala sig om hur han mådde.Det var fortfarande MIN hund och då är det jag som bestämmer när jag vill sätta punkt för lidandet.Det kaningen som inte träffat hunden yttra sig ett smack om.Det finns massor med folk som träffat hunden under den tiden han var sjuk och det är konstigt att ingen av dessa tycker att beslutet att ta bort hunden var fel utan att jag snarast väntade för länge!

Måste ju då komma med en liten fundering....
Om du nu vill få slut på det så kallade skitsnacket och "telefonterrorn", varför tar du då inte kontakt med uppfödaren själv och berättar detta istället för att skriva ut det på ett forum? Eller varför inte öppna upp journalen så att de faktiskt kan få ta del av denna ändring?
Det vore väl det klart mest logiska?

Och telefonterror är en ganska allvarlig anklagelse... Man kan ju undra om det finns någon som tycker att det är konstigt att en uppfödare vill veta vad som händer med deras valpar? De har ju också ett intresse av att veta allt som händer, eftersom de ju faktiskt behöver utvärdera avelsresultat osv... Att de hör av sig och vill veta är väl ett betydligt större tecken på att de är seriösa och bryr sig än om de inte ringde alls?
Och kanske kan man tycka att de har rätt att få veta att en hund de fött upp ska avlivas, innan alla användare av ett forum får veta det?

Det är ganska lätt att sitta och häva ur sig saker på ett forum... Men att vara rakryggad och vända sig direkt till personerna i fråga verkar vara betydligt svårare.

Uppenbarligen har valpköparen gjort sin moraliska plikt och informerat uppfödaren om problemen. Det bekräftar ju uppfödarens "förkämpar". Uppfödaren verkar dock inte ha godtagit ägarens beslut i fråga om valpen, utan velat fortsätta behandlingen av valpen själv. Redan i det läget har uppfödaren gått över gränsen. Som uppfödare måste man inse att man inte längre äger rätt att besluta över hunden, utan endast kan vara tacksam om valpköparen väljer att inkludera en informationsvis. När ev. information görs är helt egalt eftersom det är ägarens beslut. Att dessutom gå till verbal attack är naturligtvis helt oacceptabelt. Ang. diagnosen är den naturligtvis viktig för uppfödaren, men än viktigare är det att behålla en god relation till sina valpköpare.

TS har inte hängt ut någon uppfödare, utan endast berättat om sina upplevelser. Jag har läst bägge trådarna och har inte en susning om vem det är. Däremot vet eller anar naturligtvis de som rör sig i den raskretsen vem det är. Som uppfödare får man ju faktiskt ta det ena med det andra. Är valpköparen nöjd med hund och uppfödaren är vi ju väldigt glada om det sprids, och då borde man också inse att missnöjda valpköpare också gör sin röst hörd. Förmodligen i större utsträckning....

Alla verkar ha olika meningar om hur de hela har sköts.
Jag kan bara säga att detta är nog inte något som borde diskuteras på ett forum överhuvudtaget.

Fult att hänga ut folk så här. Är ju rätt så ensidig diskussion då inte uppfödaren är här o säger sitt. Visst finns det de som försvarar uppfödaren men de är ju ändå inte dennes ord......

I

Vem hänger ut vem? Jag ser varken namn eller kennelnamn.

Och vem vet, kanske uppfödaren är här och säger sitt :angel:

Och skulle det vara någon som hänger ut, så är det väl uppfödarens försvarare. TS gjorde bara en tråd där hon skriver att hon fått jounalen i helhet.

Ja, men om uppfödaren varit här o skrivit så tror jag att man hade sett de.

Ovisst hänga o hänga ut men de finns ju ledtrådar på hur man får reda på de utlagda i tråden.

Ja, men om uppfödaren varit här o skrivit så tror jag att man hade sett de.

Ovisst hänga o hänga ut men de finns ju ledtrådar på hur man får reda på de utlagda i tråden.

So what? Inget av det spelar någon roll längre! Uppfödarna har varit väldigt otrevliga mot TS! Man ska vara trevlig mot sina valpköpare oavsett! Visst kanske man kan luska ut vilka det är, men det har en av deras valpköpare hjälp dom med på ett annat forum, där hon oxå startade en tråd om detta! Så det är nog ganska känt ändå!

Varit inne på uppfödarens hemsida o kollat runt. Ser ju ut att vara seriösa människor som bryr sig om sina hundar och avkommer.
Känner igen namnet på den kenneln och har bara hört gott om dem faktiskt.

Fult att hänga ut folk så här. Är ju rätt så ensidig diskussion då inte uppfödaren är här o säger sitt. Visst finns det de som försvarar uppfödaren men de är ju ändå inte dennes ord......

I

Nja, jag kan inte hålla med om att uppfödaren hängs ut. H*n nämns inte med namn eller ort, och sättet att hantera saken är av allmänintresse - vare sig man tycker att TS har rätt eller fel. Det är definitivt ett ämne för ett seriöst forum.

Vad har valpköpare för rättigheter/skyldigheter (moraliska eller faktiska)?
Vad har uppfödare för rättigheter/skyldigheter (moraliska eller faktiska)?
Hur långt kan man gå i sin iver att få sin vilja igenom?
Finns det lägen när man som uppfödare bör backa tillbaka trots att man kanske har moraliskt rätt?

Det är långt intressantare att disskutera sådana frågor utifrån ett verkligt fall än som enbart en hypotes. Sedan vem som har rätt eller fel får väl parterna ta åt sig som de vill. Vi som inte är inblandade uttrycker bara vad vi tycker är rätt och fel utifrån de förutsättningar som ges i inläggen. Sedan om det inte är hela sanningen spelar egentligen ingen roll eftersom det endast är ett forum där folk uttrycker åsikter och känslor, ingen domstol.

Fult att hänga ut folk så här.

För att det ens ska kallas att "hänga ut" någon, så ska det ju vara klart vem det är och här inne är det i princip bara ts och uppfödarens förkämpar som vet det .smirk:

Senast ändrad:

För att det ens ska kallas att "hänga ut" någon, så ska det ju vara klart vem det är och här inne är det i princip bara ts och uppfödarens förkämpar som vet det .smirk:

Och jag! ;) Eftersom jag är TS bästa kompis! :rofl:

Tack så mycket,så bra skrivet:bow:

Ja, men de enda den nya journalen bekräftar är att de var en lös benbit på hasens insida och att de kan ha varit OCD inte att de är det!! Jag har aldrig gått emot att hunden var dålig de tror jag absolut att han var, så dum är jag inte att jag inte begriper de. Men journalerna bekräftar inte till 100% att de var OCD utan endast en atroskopi skulle kunna säga de med säkerhet. de är de som man blir förbannad över att de skrivs ut som OCD men underlagen är inte 100% :( :( :(

Alltså..

Du
har ingen som helst rätt att bli förbannad i den här situationen alls.. :cool:

Ja men jag fick ju lätt reda på vilken uppfödare som de gällde....
Hade inte en aning innan.

Ja men jag fick ju lätt reda på vilken uppfödare som de gällde....
Hade inte en aning innan.

Ja precis. Snacka om att bli uthängd både här och på citrons hemsida. Inte bra eller snällt!!:crazy: :crazy:

Nej de är ju fult!
Får man ens göra så??
Tänk så många uppfödare som råkar i luven på sina valp köpare....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 655
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 653
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar