JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Om jag ska vara intresserad av en annans version, så är det uppfödarens. Och inte en massa folk ska ska försöka försvara.

Ni nya gör verkligen uppfödaren en otjänst. Så mycket negativ uppmärksamhet för ni ska lägga er i.
Men det är ju bra, nu vet ju folk vilken uppfödare i den rasen de ska undvika. För oavsett om uppfödaren vill ha uppgifter, så kallar man inte valpköpare för det som TS blivit kallad för. Som uppfödare bör man kunna hålla lite distans, man gör bara sin kennel en otjänst annars.

Det är ju klart att vem som helst skulle bli arg o otrevlig. Jag vet inte vilka ord som yttrats dem sinsemellan. Men vad jag undrade var ju om citron hade varit så snäll emot dem efter som de (enlig citron) kallat henne för div saker...

Efter det dom sa sist så har hon inte pratat med dom, så hon har knappast varit otrevlig! Nej, du vet inte vad som har sagts så varför lägga dig i överhuvudtaget? Har dom alla valpköpare här på buke nu?

Jag behöver inte rådfråga någon kennel.Hur du gör är upp till dig.Jag är faktiskt kapabel att avgöra det själv.Dessutom så finns fortfarande aspekten om att det var MIN hund och alltså mitt val.Och nej jag kan inte påstå att jag har varit otrevlig.Och Nej och åter Nej,kenneln vet vad det var för fel på hunden så de behöver banne mig inte ha tillgång till ngn journal alls.Om de sen inte vill tro på vad jag säger så,jaha vad ska jag göra åt saken?

Fast som uppfödare har man ingen som helst rätt att kräva att få se journalen :cool:

Visst du får tycka att det är fel att lägga sig i men nu är det så. trodde att alla inlägg var välkomna. Vad får dig att tro att jag är valpköpare? Om det skulle vara så är det ett problem eller?

*knapplån*

Bara som en liten fundering:Det var ett väldigt tjatade från en del i den här tråden om att uppfödarna ska få ta del av journalen.

:angel:

Visst du får tycka att det är fel att lägga sig i men nu är det så. trodde att alla inlägg var välkomna. Vad får dig att tro att jag är valpköpare? Om det skulle vara så är det ett problem eller?

Dom verkar ju ha hela sin armé här, och du försvarar dom fullt ut! Nej, absolut inga problem, du får va vem du vill, gör mig inget! Men man ska veta fakta innan man pratar! Har du sett hunden??? Såg du hur han led??? Har du hört vad vetten har sagt??? Det har jag, är hennes granne och bästa vän! Ni får tro vad ni vill men ni ska f*n inte anklaga citron för att ljuga!

Jag behöver inte rådfråga någon kennel.Hur du gör är upp till dig.Jag är faktiskt kapabel att avgöra det själv.Dessutom så finns fortfarande aspekten om att det var MIN hund och alltså mitt val.Och nej jag kan inte påstå att jag har varit otrevlig.Och Nej och åter Nej,kenneln vet vad det var för fel på hunden så de behöver banne mig inte ha tillgång till ngn journal alls.Om de sen inte vill tro på vad jag säger så,jaha vad ska jag göra åt saken?

Självklart är det DIN hund och du gör vad DU vill med den. Men jag tycker att uppfödaren har rätt att veta om du överväger avlivning eller inte och att de får reda på det innan. Jag pratar med min kennel då jag behöver nån att reflektera en vets bedömning eller vad det nu kan gälla. Hur du gör är upp till dig. Men jag känner att JAG vill ha deras åsikter med när jag gör en bedömning av min hund.

Uppfödare har inga rättigheter alls i och med att valpen är såld :cool:

DEt jag reagerar på är att ingen av de nya verkar kunna reglerna vid ett köp mm. Av allt som skrivits mm så är det ingen som verkar förstå att en såld valp är en såld valp. Uppfödaren har heller inte kryssat i att den är villig att köpa tillbaka hunden i kontraktet, det har heller ingen av de nya kommenterat.

Jag kan säga att blir mina hundar sjuka, så är det först veterinären som får reda på det. Sen säger jag det till uppfödaren. Men, det är jag som avgör vad som kommer ske med hunden och hur mycket lidande jag är villiga att se innan det blir avlivning.
Jag avlivar hellre lite för tidigt, än hunden ska bli så sjuk så den får det jobbigt sista tiden. Eller om jag vet att det blir en lång och jobbig konvalescenttid, då tar jag mig också en funderare. För mig gäller inte att rädda till vilket pris som helst. Det ska vara härligt att leva för mina djur, inte att de ska gå och ha ont för det finns de som tycker att man ska göra si eller så.
Jag struntar fullständigt i vad folk säger i ett sånt läge, är jag som bestämmer.

Självklart är det DIN hund och du gör vad DU vill med den. Men jag tycker att uppfödaren har rätt att veta om du överväger avlivning eller inte och att de får reda på det innan. Jag pratar med min kennel då jag behöver nån att reflektera en vets bedömning eller vad det nu kan gälla. Hur du gör är upp till dig. Men jag känner att JAG vill ha deras åsikter med när jag gör en bedömning av min hund.

Men det är inget måste att man ska kontakta uppfödaren??? Citron betalade fullt pris för hunden och hon ägde den! Vad hon gör sen med hunden är upp till henne! Man lyssnar mer på vetten än en uppfödare när det gäller sjukdomsfrågor??? skulle iaf jag göra!

Men om du vill diskutera det så kan du ju göra en tråd om *Hur gör ni om hunden blir sjuk* tex.

Men man ska veta fakta innan man pratar! Har du sett hunden??? Såg du hur han led??? Har du hört vad vetten har sagt??? Det har jag, är hennes granne och bästa vän! Ni får tro vad ni vill men ni ska f*n inte anklaga citron för att ljuga!

Nej jag har inte sett hunden, jag har inte hört vad vetten sagt men läst vad som står på citrons hemsida. Jag har inte sagt att hunden inte led, för det tror jag att han gjorde. Det jag har förstått så har journalerna varit lite luddig eller vad man ska säga.

Och jag vad jag vet så har jag inte anklagat citron för att ljuga.

Tycker bara att det är synd att man ska "hoppa" på de som ger en annan version. Jag vill bara ge min version på hur jag och min uppfödare arbetar och att jag vill att de ska veta om nåt är fel med min hund och deras avkomma

Men självklart talar jag m vet och tycker att deras utlåtande är viktigt. Men jag vill även ha uppfödarens synpunkter oxå och kanske om jag är missnöjd med en vets bedömning så hör jag med kenneln om de kan rekomendera nån annan

Men om du vill diskutera det så kan du ju göra en tråd om *Hur gör ni om hunden blir sjuk* tex.

JAAA! Vilken bra idé... ska starta en sån på en gång:eek:
Men då kan väl de som undrar vem som är uppfödare starta en tråd "hur man luskar ut vem som är uppfödare på forumet..."

Men självklart talar jag m vet och tycker att deras utlåtande är viktigt. Men jag vill även ha uppfödarens synpunkter oxå och kanske om jag är missnöjd med en vets bedömning så hör jag med kenneln om de kan rekomendera nån annan

Strömsholm har bra veterinärer vad jag vet! Kontakten med uppfödaren har aldrig varit bra, dom brydde sig inte speciellt när hon talade om att han hade Demodex, vill man rådgiva sånna då? skulle inte jag göra iaf! Jag skulle absolut prata med min uppfödare för hon är väldigt kompetent! Jag har en helt underbar uppfödare till min vovve! Men alla har inte samma tur!

JAAA! Vilken bra idé... ska starta en sån på en gång:eek:
Men då kan väl de som undrar vem som är uppfödare starta en tråd "hur man luskar ut vem som är uppfödare på forumet..."

Ja, vilken bra idé!!! :rofl:

DEt jag reagerar på är att ingen av de nya verkar kunna reglerna vid ett köp mm. Av allt som skrivits mm så är det ingen som verkar förstå att en såld valp är en såld valp. Uppfödaren har heller inte kryssat i att den är villig att köpa tillbaka hunden i kontraktet, det har heller ingen av de nya kommenterat.
.

Klart jag vet vad som gäller vid ett köp. Godkänner man inte avtalet så skriver man ju inte under. Vet att ni skrivit att uppfödaren inte kryssat i ang återköp. Visst gäller det, men om nu uppfödaren vela köpa tillbaks den så var det nog för att de såg att det fanns en chans att hunden skulle bli frisk efter en op och att de var beredda på att betala hela op själva. Men vad Citron gör är upp till henne, det är ju hennes hund!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 655
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 653
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar