JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Klart jag vet vad som gäller vid ett köp. Godkänner man inte avtalet så skriver man ju inte under. Vet att ni skrivit att uppfödaren inte kryssat i ang återköp. Visst gäller det, men om nu uppfödaren vela köpa tillbaks den så var det nog för att de såg att det fanns en chans att hunden skulle bli frisk efter en op och att de var beredda på att betala hela op själva. Men vad Citron gör är upp till henne, det är ju hennes hund!

Precis!!! Upp till ägaren! Men det fanns ju mer sjukdomar? Det är väl ändå relevant? Hur länge ska man låta en hund plågas innan man avlivar den tycker du???? Jag tycker inte om att se mina djur plågas iaf...

Jag vill tillägga att jag vet vem uppfödare är och jag tycker att de är helt underbara människor och min uppfattning är att det vill göra allt för att sina avkommor ska få det så bra som möjligt. De är väldigt måna om både sina hundar och valpköpare

edit: såg nu att tråden var milslång :o

TS: gud vad skönt att du fått saker svart på vitt.. hoppas att problemen runtomkring löser sig till slut

Och vad tycker dessa suveräna uppfödare om att ett antal valpköpare sitter och gapar på ett forum i ett försök att försvara dessa hedersknyfflar som ingen på buke var speciellt intresserad av att ta reda på vilka de var, innan ni kom in och började riva upp himmel och jord??

Tycker de att det är jättebra??

Uppfödare har inga rättigheter alls i och med att valpen är såld :cool:
Inga rättigheter nej visst men de flesta seriösa uppfödre är ju måna av sina valpar även efter att de flyttat.

Min hund fyllde 9 igår o jag har fortfarande kontakt med min uppfödare en eller två gånger om året då hon undrar hur han mår mm.

Hade tidigare en tik med hd grad E och ad grad c och d....
Den första jag ringde va min uppfödare.

Oftast vill de ju även höra de positiva oxå.

De är säkert jättetrevliga. Visst kan man bli osams med sin uppfödare, har jag också varit en gång. Men det ordnade vi upp.
Synd bara att ni nya förstört rycktet för uppfödaren, iallafall här på buke. Ingen här hade brytt sig om att kolla upp vilken uppfödare det var innan ni kom in och skulle försvara och tala om hur TS skulle gjort.

Jag vill tillägga att jag vet vem uppfödare är och jag tycker att de är helt underbara människor och min uppfattning är att det vill göra allt för att sina avkommor ska få det så bra som möjligt. De är väldigt måna om både sina hundar och valpköpare

Jag tyckte jätte mycket om dom oxå! Men dom har visat en sida som inte en uppfödare ska ha! Dom har varit väldigt elaka mot citron! Men om dom nu inte har gjort nåt fel så lär väl skk tala om det för citron sen! Vi får väl se vad som händer, det här borde få ett slut!

Du! Vi hade redan räknat ut att du känner dom, vi är inte så dumma! :rofl:

Jag har inte talat om vad citron ska eller inte ska göra, vi gör alla våra val. Jag talar bara om hur JAG personligen skulle ha gjort.

Ingår du i nån sekt som dom bedriver eller, du verkar ju oxå hjärntvättad :crazy:

Ni (2 st i denna tråd) har kapat denna kennels rykte vid fotknölarna iom erat "försvar"...INTE bra!

Jag har inte talat om vad citron ska eller inte ska göra, vi gör alla våra val. Jag talar bara om hur JAG personligen skulle ha gjort.

Åh, vad tacksamma vi är för det då! Nu vet vi vad du tycker! :bump:

Ingår du i nån sekt som dom bedriver eller, du verkar ju oxå hjärntvättad :crazy:

Ni (2 st i denna tråd) har kapat denna kennels rykte vid fotknölarna iom erat "försvar"...INTE bra!

Ha ha ha....:rofl:

Men är det inte så Citron gjort? Hon talade om för uppfödaren att hunden var sjuk.....

Så du började skriva i den här tråden bara för tala om hur du skulle göra?

Håller med att det borde få ett slut för bägge partner. Ingen av dem lär må så bra pga det hela

Näe, jag vet att citron inte mår bra av det! Oskyldigt anklagad och trakasserad av diverse valpköpare m.m.

QUOTE]

Kalla mig hjärntvättad, klen bakom pannbenet eller vad du vill. I don´t care! Jag tycker jätte mycket om dessa människor och tycker att det är tråkigt att det har blivit så här

Och vad för positivt har ni 2 tillfört situationen tycker du??

Och fortfarande väntar jag på svar: Vad tycker uppfödaren om ert "försvar"??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 655
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 653
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar