JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Hmm,:love: :love: enda anklagelsen jag kommit med är att journalerna inte säger att de är/var OCD så de är de enda just nu. Va gäller dom andra åkommorna har jag väl inte yttrat mig om. Panostit anser väl jag inte är en sjukdom, utan de är lite allvarligare än växtvärk. Demodexen är inte en anledning att avliva heller, speciellt om de är valp deomdex.

Men gumman, det är konstigt att du inte ser att det står OCD...Näe, demodex är väl ingenting för dig, skulle du avla på en hund med demodex??? Men demodex var inte anledningen till avlivningen, det var för att han hade så in i helvete ont! Hade högsta dosen på smärtstillande men hade ont som fan ändå! Jag skulle inte vilja se min hund lida så, då är det inte kärlek...Jag älskar min hund alldeles för mkt för att utsätta honom för nåt så hemskt! I vissa fall kan man inte va ego och tänka på sig själv, man måste tänka på djuret!

Vill de vara "säkra" ( ja säker kan man inte vara) att få köpa tillbaka en valp, så kan ju uppfödaren kryssa i på köpekontraktet att de gör det då. Och inte kryssa i nej.
Sluta tjafsa om detta. TS har köpt och betalat en hund, och behöver inte alls sälja tillbaka den till uppfödaren.
Kan säga att det hade en jag gjort heller.

Uppfödaren har hittills köpt tillbaka alla hundar som valpköpare av olika anledningar inte kunnat behålla, för att dom vill göra de. Men har kryssat i nej för att skydda sig själv om möjlighet till återköp inte skulle finnas vid tillfället. Kommer fortsätta att kryssa i nej och alltid göra sitt bästa för att omplacera eller köpa tillbaka hunden.

Uppfödaren har hittills köpt tillbaka alla hundar som valpköpare av olika anledningar inte kunnat behålla, för att dom vill göra de. Men har kryssat i nej för att skydda sig själv om möjlighet till återköp inte skulle finnas vid tillfället. Kommer fortsätta att kryssa i nej och alltid göra sitt bästa för att omplacera eller köpa tillbaka hunden.

Men du....Hunden var inte till salu!!!! Citron säljer inte sjuka hundar!!!

Men gumman, det är konstigt att du inte ser att det står OCD...Näe, demodex är väl ingenting för dig, skulle du avla på en hund med demodex??? Men demodex var inte anledningen till avlivningen, det var för att han hade så in i helvete ont! Hade högsta dosen på smärtstillande men hade ont som fan ändå! Jag skulle inte vilja se min hund lida så, då är det inte kärlek...Jag älskar min hund alldeles för mkt för att utsätta honom för nåt så hemskt! I vissa fall kan man inte va ego och tänka på sig själv, man måste tänka på djuret!

Jag ser att de står OCD, men de står typ OCD och med de menas att dom misstänker, de kan vara men dom är inte säkra. De är ju de jag menar och vill ha fram, underlaget som TS fått säger egentligen ingenting. Vi är fortfarande på 0 pga att de va tvunget att vara en op för att få en fastställande diagnos. Avla på Demodex va menar du me de?? :confused: :confused:

Det är möjligt. Men det finns inget som säger att valpköparen måste sälja tillbaka valpen bara för dom vill det.
Jag hade inte gjort det med en hund som jag anser ska avlivas. Och ännu mindre om de blivit osams med mig, då kanske jag inte får en chans att veta hur "min" hund mår sen.

Jag fattar inte varför du inte kan acceptera. TS har köpt en hund som hon ansågs skulle avlivas. Varken du eller någon annan ska bry sig om det. Uppfödaren har fått veta varför, och sen får väl de acceptera fakta. Annars får de väl sluta sälja valpar om de ska lägga sig i fast de har sålt och fått pengar för valpen.

Verkar som du och uppfödaren håller varanda uppdaterade, eftersom du vet precis hur uppfödaren tänker ang sina kontrakt och hur de vill göra med sina valpköpare.
Konstigt att hon tycker det är ok att du skriver här.

Jag ser att de står OCD, men de står typ OCD och med de menas att dom misstänker, de kan vara men dom är inte säkra. De är ju de jag menar och vill ha fram, underlaget som TS fått säger egentligen ingenting. Vi är fortfarande på 0 pga att de va tvunget att vara en op för att få en fastställande diagnos. Avla på Demodex va menar du me de?? :confused: :confused:

Tänk, så tolkar inte jag det. Och flera med mig. Jag tolkar det som det är OCD.
Tex som typ a, typ b. Inte som att de menar typ som lika med misstänker.

Jag ser att de står OCD, men de står typ OCD och med de menas att dom misstänker, de kan vara men dom är inte säkra.

Du har alltså pratat med behandlande veterinär?

Förändringen är av typen ocd och inget annat, det kan vem som helst förstå om man är lite insatt i terminologin...

Det är möjligt. Men det finns inget som säger att valpköparen måste sälja tillbaka valpen bara för dom vill det.
Jag hade inte gjort det med en hund som jag anser ska avlivas. Och ännu mindre om de blivit osams med mig, då kanske jag inte får en chans att veta hur "min" hund mår sen.

Jag fattar inte varför du inte kan acceptera. TS har köpt en hund som hon ansågs skulle avlivas. Varken du eller någon annan ska bry sig om det. Uppfödaren har fått veta varför, och sen får väl de acceptera fakta. Annars får de väl sluta sälja valpar om de ska lägga sig i fast de har sålt och fått pengar för valpen.

Verkar som du och uppfödaren håller varanda uppdaterade, eftersom du vet precis hur uppfödaren tänker ang sina kontrakt och hur de vill göra med sina valpköpare.
Konstigt att hon tycker det är ok att du skriver här.

Ja jätte konstigt är de. Ännu konstigare är de att TS gör alldeles rätt som lägger ut allt här.( Förvirrad ) TS får göra precis som hon vill och de enda ni hakar upp er på är hur vi beter oss. Fan konstigt alltså hur tänker ni:confused: :confused: :confused:

Oavsett om hon säljer sjuka hundar eller inte så är det väl klart att uppfödaren vill köpa tillbaka en valp om de anser att op skulle fungera. Om en vet inte kan ge en 100% diagnos på OCD så skulle jag tycka att innan man beslutade om bäst behandling/avlivning att man verkligen fick det konstaterat till 100%.

ja, det har ju varit bråk mycket pga avelsrätten!!! Men man avlar väl inte på nån som har demodex? Eller har jag fel? Ring vetten och fråga vad dom menar med typ OCD! Det borde vilken vet som helst kunna svara på! Han sa ALDRIG typ till oss utan han sa bara OCD! Varför skulle vi ljuga om nåt sånt? Han hade skit ont och det räcker väl??? Alltså, jag förstår inte varför ni ville fortsätta hans lidande? Är man djurvän då? Älskar min hund över allt annat men vill inte se honom lida!

Senast ändrad av en moderator:

Lustigt nog så får jag inget svar på min (upprepade) fråga om vad uppfödaren tycker om sina 3 "försvarare" och deras sätt och framtoning här på buke :confused: :D

Att hon lägger ut är ju för ni kommer in och ifrågasätter. Denna tråden hade aldrig blivit så här lång utan er nya. Vi andra hade bara sagt kul att det ordnade sig, sen hade tråden dött ut. Men det såg ni till att den inte gjorde :crazy:

Ja jätte konstigt är de. Ännu konstigare är de att TS gör alldeles rätt som lägger ut allt här.( Förvirrad ) TS får göra precis som hon vill och de enda ni hakar upp er på är hur vi beter oss. Fan konstigt alltså hur tänker ni:confused: :confused: :confused:

Läs inläggen ordentligt så kanske du förstår. Ni har gjort en jättegrej av en tråd som annars skulle passerat rätt obemärkt. NI - inte trådskaparen.

Jasså gör dom?
Vad har du för bevis på det då eftersom du är så säker?
Är du veterinär?
Har du pratat med den veterinären.
Har du frågat en veterinär hur den skulle tolka; förändrigar medialt hö hasled typ OCD?

Jag vet flera hundar som blivit avlivade just pga demodex, med all rätt.

Det finns olika former av demodex och är det riktigt svår demodex så förstår jag att man avlivar. Annars så hjälper medicinen, fast det ibland tar lång tid innan hunden blir frisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 653
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar