JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: JA!!!! Nu har jag det på papper!!!

Vi kanske inte har med saken att göra men jag tycker absolut att uppfödaren har med det att göra då erat "försvarande" ställer dem i otroligt dålig dager och det var ni som fick åtminstone mig att kolla upp vilken uppfödare det gäller. Innan ni kom in i bilden visste jag inte ens vilken ras det rörde sig om............

Så det är vårat fel, ni får väl tycka det. Det var inte så att citron HÄNVISADE till sin sidan och journaltillägget i ett tidigare inlägg???

Men det är ju bara er det inte står helt klart för???? Alla andra ser ju! Vad är det för fel? :crazy:

Det är som Citron skriver att vissa tolkar det som fan läser bibeln. Jag, personligen, skulle ha viljat haft en klarare diagnos....that´s it.

det står klart och tydligt att hunden har förändringar, och att dessa förändringar kallas OCD. vad är det som är luddigt?

och återigen, vad spelar det för roll? när valpen är såld är det upp till köparen att bestämma vad denne vill göra med sin valp. vill denne avliva en fullt frisk valp, så är det helt okej. det ska uppfödaren inte blanda sig i. vill denne avliva en sjuk valp, så hör det god ton till att uppfödaren hör av sig och beklagar. eftersom minst ett fel var ärftligt bör uppfödaren också ta sig en titt på föräldradjuren och ta en eller båda ur avel.

Det är som Citron skriver att vissa tolkar det som fan läser bibeln. Jag, personligen, skulle ha viljat haft en klarare diagnos....that´s it.

vadå ska du ha röntgenplåtarna???? Eller vad? Vad rör det dig om du nu inte är uppfödaren??? Förstår inte intresset från din sida!

Så det är vårat fel, ni får väl tycka det. Det var inte så att citron HÄNVISADE till sin sidan och journaltillägget i ett tidigare inlägg???

Ja, jag tycker faktiskt att det är ert fel. Eftersom att Citron skrivit journaltillägget i början av tråden så har jag inte sett någon anledning att dubbelkolla på hemsidan.
Även om hon hänvisat till sin hemsida så har hon fortfarande INTE någonstans nämt vad kenneln heter........

jag hade inte heller brytt mig om att kolla upp vad kenneln hette innan ni nya började bråka. jag har hängt med i citrons trådar ända sedan första demodexproblemen uppdagades och inte brytt mig om att kolla vad det var för uppfödare, föräns nu. och det är mest för att jag är övertygad om att en eller flera av er är uppfödaren själv.

Har saknat dig också!!!!:love: Jätte mycket, men själv har jag ett aktivt liv me familj och massa vovvar så kan tyvärr inte vara här hela dagarna som vissa andra:angel:

Är ju ganska kul att du skriver så, är ju inte första gången. Men du har i snitt 3 inlägg per dag och har bara varit här några månader, och tex jag har 4,8 inlägg i snitt per dag och jag har varit här i flera år. Undrar vem det är som har ett liv (som du kallar det) :angel:

Oj, du har inte ens varit här en månad :D

Senast ändrad:

KL

Alltså..snälla..jag blir mörkrädd.
TYP står INTE för slangordet ungefär

Fatta det nångång!!!

jag hade inte heller brytt mig om att kolla upp vad kenneln hette innan ni nya började bråka. jag har hängt med i citrons trådar ända sedan första demodexproblemen uppdagades och inte brytt mig om att kolla vad det var för uppfödare, föräns nu. och det är mest för att jag är övertygad om att en eller flera av er är uppfödaren själv.

Jag har inte ens haft koll på vilken ras citrons hund var innan dessa nya kom hit.

Jag var också tvungen att kolla upp uppfödaren, fast jag inte är ett dugg intresserad av rasen.

För mig står det klart att uppfödaren är med i tråden och tjatar. Namnet kan inte vara en slump.

Jag var också tvungen att kolla upp uppfödaren, fast jag inte är ett dugg intresserad av rasen.

För mig står det klart att uppfödaren är med i tråden och tjatar. Namnet kan inte vara en slump.

Petra Erika är inte uppfödaren, det vet jag! Men jag tror att uppfödaren är någon annan...Men vill dom vara hemliga så låt dom vara det! Gör inte mig något iaf...:rofl:

Petra Erika är inte uppfödaren, det vet jag! Men jag tror att uppfödaren är någon annan...Men vill dom vara hemliga så låt dom vara det! Gör inte mig något iaf...:rofl:

Ok. Gör inte mig heller något.

Tråden blev riktigt larvig av uppfödarens försvar i alla fall.

Jag förstår fortfarande inte varför ni tjaffsar?
Citron, som ägde hunden vilket ni alla i alla fall är överens om, valde att avliva sin hund då hon bedömde att hunden led. Med andra ord tog hon det ansvar vi djurägare har. Vi måste ibland ta det tuffa beslutet att avliva våra älskade djur för att bespara dem onödigt lidande.
End of story.
Det är hennes hund. Inte uppfödarens. Inte eran. Det är hennes hund, hennes beslut. Så vad tjaffsar ni om? Ni får väl tycka vad ni vill att ni hade velat ha klarare besked av vet på papper. Det är fortfarande inte eran hund och erat ansvar att ta beslut om avlivning.

Jag tycker synd om uppfödaren att ni drar så mycket skit över hennes uppfödning. Citrons inlägg hade faktiskt inte avskräckt mig från att köpa hund av den uppfödaren, men era.. :eek: :crazy:

Är ju ganska kul att du skriver så, är ju inte första gången. Men du har i snitt 3 inlägg per dag och har bara varit här några månader, och tex jag har 4,8 inlägg i snitt per dag och jag har varit här i flera år. Undrar vem det är som har ett liv (som du kallar det) :angel:

Oj, du har inte ens varit här en månad :D

Dummer jöns. Ja de måste du vara är över 40 och beter dig allmänt lustigt. Så om ja skriver 3 inlägg på samma dag, de kan inte vara så att dom blir skrivna på en å samma timme eller nåt. Ska nog göra som min sambo säger och lägga ner de här som han kallar de allmänt jävla typiskt kärring tjafs. Tråkigt att inse men ibland är han nog smartare än jag hihihihi.:idea: :idea: Hur som så kommer man ju ingenstans å inlägget som du citerar var mest på skämt till Crazy canada. Så ja du måste vara en dummer Jöns:eek: :eek:

Dummer jöns. Ja de måste du vara är över 40 och beter dig allmänt lustigt. Så om ja skriver 3 inlägg på samma dag, de kan inte vara så att dom blir skrivna på en å samma timme eller nåt. Ska nog göra som min sambo säger och lägga ner de här som han kallar de allmänt jävla typiskt kärring tjafs. Tråkigt att inse men ibland är han nog smartare än jag hihihihi.:idea: :idea: Hur som så kommer man ju ingenstans å inlägget som du citerar var mest på skämt till Crazy canada. Så ja du måste vara en dummer Jöns:eek: :eek:

Ha ha ha, min gubbe säger oxå kärringtjafs! :rofl: Det är bra om du lägger ner det här, det är över nu!

Och du verkar ta till spydiga kommentarer när det inte passar...

Ha ha ha, min gubbe säger oxå kärringtjafs! :rofl: Det är bra om du lägger ner det här, det är över nu!

Ja va fan. Illa bara att min sambo ska vara smartare ibland:o Jag lägger nu ner denna historien för komma nånstanns här på buke, nää de gör vi inte. Men står fortfarande för va jag tycker men ska inte lägga ner min energi här på buke iallafall. Alltför många kärringar som lägger sig i, hahah där ibland jag för att jag inte gillar orätta saker. Så ni alla på buke by by i alla fall på denna tråden:p :p :p

Ja va fan. Illa bara att min sambo ska vara smartare ibland:o Jag lägger nu ner denna historien för komma nånstanns här på buke, nää de gör vi inte. Men står fortfarande för va jag tycker men ska inte lägga ner min energi här på buke iallafall. Alltför många kärringar som lägger sig i, hahah där ibland jag för att jag inte gillar orätta saker. Så ni alla på buke by by i alla fall på denna tråden:p :p :p

Jag gillar inte heller när saker är orätta och tyvärr är vi prrecis lika envisa hela bunten! Jag står också för det jag har sagt och jag hoppas att det här får ett slut nu!:bump:

Jag gillar inte heller när saker är orätta och tyvärr är vi prrecis lika envisa hela bunten! Jag står också för det jag har sagt och jag hoppas att det här får ett slut nu!:bump:

Japp. Så får de vara. Ja vet vi startar en bråk tråd min hund är snyggare än din:idea: hihihi den va väl bra:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 651
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar