Cavallo
Trådstartare
Igårkväll red jag ut i skogen, det hade tydligen varit lemmeltåg av orienterare precis innan det blev mörkt så hade reflexer och lampor upp till tänderna (gula lampor på stigbyglarna, röd lampa i svans och på min jacka, vit pannlampa på mig och på tränsets nackstycke) men vi mötte bara en enda så kunde köra på och det märks att galoppkondisen blivit mycket bättre! Vanligtvis kan vi inte galoppera hela vägen i de längsta uppförsbackarna men igår var det inga problem. Blev en 40 min ritt med mycket galopp och tölt så det var svettig pålle efter.
Har fått bort mycket av vinterpälsen och broddat ur så nu är vi redo för våren!
Bokat in equiterapeut också (troligtvis, det hänger på om tillräckligt många på stallet är med för ett hon ska komma ut).
Provade transportskydd också, det tog han i godan ro, han blev ju van vid eksemskydd på benen förra sommaren men transportskydd är ju trots allt ännu klumpigare så det var ändå bra att det var odramatiskt. Jag har inte bestämt ännu vad för skydd jag ska åka med på söndag men känns bra att ha kollat av transportskydd som ett alternativ i bakfickan.
Sen tänker jag på om jag borde ge min häst nån extra vilodag före söndag, jag lutar mot att istället två vilodagar efter om vi kört hårt på ovalbanan?
Idag ska jag träna GK-program i vår stora paddock och väga bootsen efteråt för det är på sånt sand/grus som mest brukar sätta sig i bootsen, tänker det är typ samma underlag som på ovalbanan.
Jag har beställt tävlingskavajen från Danmark, den kommer idag!
Beställde också scalpers och de ska också komma idag.
Har fått bort mycket av vinterpälsen och broddat ur så nu är vi redo för våren!
Bokat in equiterapeut också (troligtvis, det hänger på om tillräckligt många på stallet är med för ett hon ska komma ut).
Provade transportskydd också, det tog han i godan ro, han blev ju van vid eksemskydd på benen förra sommaren men transportskydd är ju trots allt ännu klumpigare så det var ändå bra att det var odramatiskt. Jag har inte bestämt ännu vad för skydd jag ska åka med på söndag men känns bra att ha kollat av transportskydd som ett alternativ i bakfickan.
Sen tänker jag på om jag borde ge min häst nån extra vilodag före söndag, jag lutar mot att istället två vilodagar efter om vi kört hårt på ovalbanan?
Idag ska jag träna GK-program i vår stora paddock och väga bootsen efteråt för det är på sånt sand/grus som mest brukar sätta sig i bootsen, tänker det är typ samma underlag som på ovalbanan.
Jag har beställt tävlingskavajen från Danmark, den kommer idag!
Beställde också scalpers och de ska också komma idag.