Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, så fruktansvärt otäckt och tragiskt. Mina tankar går till de anhöriga.Har ni läst artikeln i ridsport, om dödsolyckan?
Oavsett vad man tycker om hen är det otroligt tragiskt. Fy fan vilken mardröm för familjen.
Hela min facebook har varit helt översvämmad av detta sedan hans fru skrev inlägget om dödsfallet i morse - helt fruktansvärt för henne, barnen och övriga närstående. Vi bor ju bara 10-15 minuter från dem, köper hö av deras granne och har varit på tävlingar och annat hos dem massor av gånger. Inte varit nära vänner, men ändå så att vi alltid stannat o hälsat och pratat några ord när vi setts, både hos dem och på andra tävlingar. Kommer kännas oerhört konstigt att han inte finns där längre!Har ni läst artikeln i ridsport, om dödsolyckan?
Oavsett vad man tycker om hen är det otroligt tragiskt. Fy fan vilken mardröm för familjen.
Verkligen en horribel olycka.Har ni läst artikeln i ridsport, om dödsolyckan?
Oerhört tragiskt, och så... snopet på något sätt. Han lär ha utfört den sysslan/liknande sysslor hundratals gånger, och så går det bara så fel. Jag känner med alla anhöriga, vilken mardröm.Har ni läst artikeln i ridsport, om dödsolyckan?
Jag tänker samma. En sån sak som att flytta en hösilagebal. Det gör vi ju i stallet också. Och så många andra varje dag. Och säkert med en liknande lastare. Och så fel det kan gå. En sån otrolig otur och det är så fruktansvärt tragiskt.Oerhört tragiskt, och så... snopet på något sätt. Han lär ha utfört den sysslan/liknande sysslor hundratals gånger, och så går det bara så fel. Jag känner med alla anhöriga, vilken mardröm.
Jag har inte följt det innan men vill gärna göra det nu! Brukar det funka bra med streamingen på Alendis?Meistaradeildin börjar på torsdag 25/1 - sänds på Alendis TV. Är det någon mer än jag som brukar följa det? Tycker det är väldigt kul att följa "de bästa" på Island, de håller ofta hög nivå och där är en massa fina hästar att titta på!
Streamingen från VM i somras var ju helt katastrofal till en början (det var också Alendis), men deras "vanliga" utsändningar från Island och vissa tävlingar i Tyskland/Danmark brukar fungera fint!Jag har inte följt det innan men vill gärna göra det nu! Brukar det funka bra med streamingen på Alendis?
Är lite sugen på att skaffa alendis och kolla i år. Har inte gjort det tidigareMeistaradeildin börjar på torsdag 25/1 - sänds på Alendis TV. Är det någon mer än jag som brukar följa det? Tycker det är väldigt kul att följa "de bästa" på Island, de håller ofta hög nivå och där är en massa fina hästar att titta på!
Vad var det med longeringen?Clinic på Flyinge i lördags med Julio Borba, Olil Amble och Nils Christian Larsen. Inspirerande och kul! Första gången någonsin som jag varit mer fascinerad av longeringen än ridningen!
Julio Borba longerade, han använde sin egen kropp extremt mycket, såg ut som om han dansade Paso Doble med hästen Och det såg ut att fungera väl - han longerade med hängande lina hela tiden, fick hästen att gå rakt fram, in på volt, stanna osv utan att dra i linan.Vad var det med longeringen?
Det låter väldigt mycket som min målbild i longeringJulio Borba longerade, han använde sin egen kropp extremt mycket, såg ut som om han dansade Paso Doble med hästen Och det såg ut att fungera väl - han longerade med hängande lina hela tiden, fick hästen att gå rakt fram, in på volt, stanna osv utan att dra i linan.
Ja, jag fick en del aha-upplevelser att ta med mig (min häst tycker longering är skittråkigt, förhoppningsvis kan vi få det lite roligare med inspiration!). Dock så använde han inspänningstyglar, vilket jag generellt ogillar - men man måste ju inte ta till sig precis allt!Det låter väldigt mycket som min målbild i longering