E
Ecs
Går i setter tankar o undrar om det är nån här som har nån röd irlänsk setter ??
vad ni tycker om era settrars temprament ? osv!
vad ni tycker om era settrars temprament ? osv!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mitt anv syfte är sällskap,lydnad , en familjemedlem helt enkelt.
det kommer ju vara en hund som kommer leva ett aktivt liv hos mig.. många timmar om dagen i stallet o promenader.
sen så vill ja ju spåra, min syster hade en setters när ja inte var så gamal o ja minns att ja var på spårkurs med han o det gick kanoners.
Men det är många år sen vi hade en setter i familjen så ja undrar mkt om hur deras temprament är idag ? åt vilket håll dom har avlats.
var på My Gog 2008´o kollade bla in ''Dubliner's'' tiger woods var ju inte illa om man säger som så![]()
Kul att du funderar på setter, men om det syfte med hunden är sällskap och lydnad, så ska du nog se dig om efter en annan ras. Spåra brukar funka kanon med dem! Man får komma ihåg att det är en jakthund...
Jag har själv en hane efter dublinerDet är aktiva hundar som lätt kan gå upp i stress, de vill jobba! och som någon annan nämde så är det viktigt att passivitetsträna dem. Haft flera settrar, och de är enromt tillgivna, ÄLSKAR folk, fungerar kanon ihop med andra djur (haft alla mina med i stallet, har katter och andra hundar) de har mycket "will to please" samtidigt som de kan vara enormt envetna. Fantastiskt, underbara hundar, dock vill jag igen poängtera att det Är en jakthund..
Jag tycker inte om settrarna pga deras flamstramsiga sätt
Men det är jag det !
Bästa kompisens familj har haft ett gäng settrar genom åren
av olika slag.
Dom aktiverade sina hundar något enormt mkt och ändå
så var jyckarna aldrig lugna och coola i någon längre stund.
Det var fullt ös medvetslös som gällde.
Däremot är dom väldigt vackra!![]()
Dom aktiverade sina hundar något enormt mkt och ändå
så var jyckarna aldrig lugna och coola i någon längre stund.
Det var fullt ös medvetslös som gällde.
Spännande!
Lycka till med allt. Du låter väldigt ambitös tycker jag.![]()