Introducera vuxna marsvinshanar?

gul_zebra

Trådstartare
Har två hanar nu, den ena är 1½ år och den andra är 8 månader.
Har tänkt skaffa en hane till och har nu ramlat över en grabb som ska omplaceras. 4 år gammal, har tidigare gått med en hona tills de upptäckte att han visst var grabb och sedan dess suttit själv.

Hur fungerar det med introducering om jag skulle ta honom? Är det stor risk att det inte fungerar alls med introducering? Känns inte riktigt lönt att ta honom om det är typ stört omöjligt...

Sv: Introducera vuxna marsvinshanar?

Jag kanske inte vet så mkt jag är bara 10 år men jag har haft hanar i 4 år och eftersom han är mkt äldre än dom andra så kankse det går men man vet aldrig med hanar dom är väldigt känsliga om nån annan kommer in i deras rivir

Läs lite mer på www.svenskamarsvinsforeningen.se tror jag den heter :)

/ Guinea:)

Tackar :)

Det blir omplaceringsgrabben, gör ett försök :) Går det inte så får jag helt enkelt försöka med bebis till honom istället och ha två flockar :D

Det där är så svårt tycker jag.

Hade du sagt jämngammal hade jag nog slagit bakut direkt, men som det är nu... 1,5-åringen är ju könsmogen med råge och är väl troligtvis den som protesterar mest i så fall. Båda är ju vuxna fast 4-åringen är bra mycket äldre. Är det två snälla herrar tycker jag att det skulle kunna funka! Man vet aldrig!

Skulle det inte funka borde det ju gå utmärkt med en bebis till gammelherren i så fall.

Önskar dig lycka till! :banana:
Berätta hur det gick!

I will!

Får se när jag får hem grabben. Antingen tar jag tåget ner nästa helg, eller så kommer ägaren köra upp honom hit. Får veta imorrn, hoppas på att han kan bli hitkörd - får bur med och det är ingen höjdare att släpa på det precis :D

Nää, det vill man inte släpa på tåg... Bökigt!

Synd att mina ömma moder reste bort den här helgen, funderade på att åka upp till dem annars (Falun), då kunde jag ha tagit honom med mig om det hade passat med resväg och sådant. I have a big car! :D

Jag slipper släpa iaf, hon hade visst vägarna förbi i slutet på veckan så hon tar med honom då :D

Vad roligt :)
Hoppas dem trivs med varandra :)

Ja, får hoppas på det :D Annars får jag helt enkelt ha två flockar och köpa en bebis åt gamlingen :)

Japp :)

Eller sätta i hop alla även om dem funkar en biig flock

Funkar de så blir det en flock på 3 :p Tycker det är rätt lagomt, möjligtvis 4 längre fram. Får se, beror lite på vad för bur jag får tag på sen.

Precis. Har bara en 100-bur nu och tycker det är för litet... Ska försöka få tag på en 140-bur är det tänkt :)

Nu är han här! :bump: Lilac/golden/vit peruan, eller har jag helt fel då? Sjukt söt iaf :love:

88450_1206362199.jpg

15786_1206362331.jpg

44961_1206362358.jpg

97095_1206362406.jpg

Ska försöka få till bättre bilder sen, nu måste jag iväg och köpa hö :D

Instämmer till fullo och lite till :love:
Grey/white/golden peruan var han visst fö, och så heter han Zorro men eftersom mitt första marsvin hette just Zorro så får den här grabben snällt kallas för Örjan :D

untitled-1.jpg

untitled1.jpg

Örjan är mycket bättre! :banana:

Visst hade du en "gris" som heter Kenneth också...?
Det heter min sambo. :D

Så sant! Nu fattas bara en Snigel... :D

Jepp, andra peruanen jag har är en Kenneth :D Har din sambo också mycket rövhår? :angel: :rofl:

Aa en 100 bur är det max 3 marsvin i elelr 1 hona med kull enligt lagen.

Gud vilka söta marsvin :love: Har själv en peruan här hemma men har ingen anningn om vad han är för färg. Jag är 10 jag kan typ alla raser men inga färger förutom att min self är en Dark eyed tror jag :P
Min peruan är typ mörkbrun med guula slingor 2 slinger på varje sida och nosen är typ varant strå brunt och varanat gult :P

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 641
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 974
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 318
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama