Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför väljer man att inte fylla i nåt på frågan om barn på HP? Om man har barn brukar man väl veta det? Finns väl ganska många olika alternativ att välja på?

Så, nu är jag hemma. Var helt okej, men tror inte jag är sugen på att ses igen. Men ser det som en erfarenhet. Han var trevlig, dock rätt besatt av sin mobil. Jag vet inte, men jag tycker att man kanske låter den vara när man är på dejt/när dejten gått hem med en/när man hånglar. Men det kanske bara är jag.

Så, nu är jag hemma. Var helt okej, men tror inte jag är sugen på att ses igen. Men ser det som en erfarenhet. Han var trevlig, dock rätt besatt av sin mobil. Jag vet inte, men jag tycker att man kanske låter den vara när man är på dejt/när dejten gått hem med en/när man hånglar. Men det kanske bara är jag.

Ni hånglade och han kollade mobilen?? :eek::eek:

Det är ju helt upp till dig, vill du ligga så gör det, vill du inte så gör det inte. Skit i att räkna antal dejter, gör det som känns rätt för dig! :up:
Rätt för mig är att aldrig ha sex, men vad jag kommer ihåg från familjerådgivningen så är sex en viktig del i ett förhållande, så... :(
Var mest nyfiken på hur det är för andra och vad som är vanligt.

Hur vanligt är det med sex på dejterna och hur många dejter har det gått innan det är dags?

Det där är väldigt olika och har mycket att göra med hur du är som person. Vi pratade om det i en samtalsgrupp jag är med i: att vi som närvarade kunde dela in oss i en av två kategorier vad det gällde att känna attraktion. Vissa upplevde att attraktion växte fram medan de lärde känna någon, medan andra (typ jag) snarare kände att attraktion är något som antingen finns eller inte finns.

För mig brukar det alltså bli sex snart eller aldrig, eftersom jag är ganska ointresserad av dejta folk som jag inte är sexuellt attraherad av. För vissa andra tar det längre tid, av olika anledningar. Jag har bekanta som (frivilligt) lever i sexlösa förhållanden och är glada och nöjda över det. Så det där med att sex är en viktig del i ett förhållande, det stämmer nödvändigtvis inte. För vissa är det viktigt, för vissa är det inte.

Rätt för mig är att aldrig ha sex, men vad jag kommer ihåg från familjerådgivningen så är sex en viktig del i ett förhållande, så... :(
Du ska aldrig ha sex för att vara någon annan till lags, ska ska du ha för att du själv vill det, för att det är skön och roligt för dig. Sex blir aldrig bra om man inte vill det själv, då blir det bara dåligt och ännu värre nästa gång du känner att du ställer upp.

Jag tycker inte det är snällt mot den andre parten heller, jag skulle inte vilja ligga med någon som ställer upp men inte själv vill. :wtf:

Ojojoj... Intressant hur vissa går igång.

Kontaktade en kille som verkade trevlig och fick svar.
Hur som, kom någon kommentar om att 'jaså du ska ut och supa ikväll!' och jag svarade att nej, det gör jag sällan längre och att om han är kvar på det stadiet har vi kanske inte så mycket gemensamt (och syftade på just den biten), men jag tycker om att gå ut och ta ett par glas med vänner

För mig innebär "ut å supa" att fokus ligger på alkohol och berusning, något som jag också förklarade men att alla kanske inte menar det så. För att göra lång story kort så blev summan av kardemumman att jag var en trångsynt, korkad brud som dissar killar för EN ENDA SAK och inte kan träffa hans vänner över en öl etc, så nu skulle han minsann dissa mig för sånt orkar han inte och önskade mig lycka till med mitt tråkiga liv, typ :grin:

Nja..det är väldigt olika..
Vissa lever ju i relationer där de aldrig har sex och är nöjda med det..

Ojojoj... Intressant hur vissa går igång.

Kontaktade en kille som verkade trevlig och fick svar.
Hur som, kom någon kommentar om att 'jaså du ska ut och supa ikväll!' och jag svarade att nej, det gör jag sällan längre och att om han är kvar på det stadiet har vi kanske inte så mycket gemensamt (och syftade på just den biten), men jag tycker om att gå ut och ta ett par glas med vänner

För mig innebär "ut å supa" att fokus ligger på alkohol och berusning, något som jag också förklarade men att alla kanske inte menar det så. För att göra lång story kort så blev summan av kardemumman att jag var en trångsynt, korkad brud som dissar killar för EN ENDA SAK och inte kan träffa hans vänner över en öl etc, så nu skulle han minsann dissa mig för sånt orkar han inte och önskade mig lycka till med mitt tråkiga liv, typ :grin:
Det är intressant med de som blir provocerade av att man trevligt säger att vi vill olika saker.
Det betyder ju inte att jag säger att du har fel.. bara att jag inte tror vi passar som par.

Eller de som skrev att jag var korkad, idiot etc för att jag inte ville ha distansförhållande

Självklart är det trist om någon jag tycker verkar intressant, inte tycker att jag är lika intressant.

Å andra sidan måste jag väl rimligen lita på att personen känner sig själv så väl att det är upp till denne att avgöra. Om personen INTE känner sig själv så väl, vill jag för allt i världen inte vara i dennes närhet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka