Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh suck, en av dom som skrev tidigare till mig, som jag tydligt skrev att jag inte vill träffa och sen inte hört ett ljud ifrån på flera veckor och idag skrev han "hej va gör du". Jag brydde mig inte ens om att svara och raderade mailet, han var ändå inte intressant för mig.
Sen har vi en annan som skriver "hej. Lust att prata lite?" Undra om man skulle svara "nej"? :devil:
Den hade ingen profilbild heller så...

Tänka sig... Det finns faktiskt en helt vanlig vettig karl även i den här delen av landet! :eek: Helt otroligt, de har verkat utdöda i gud vet hur länge. Varenda singelkarl här i trakten tenderar att vara SDare eller på annat sätt askorkade.
Tyvärr har vi helt olika viljor vad gäller barn så det blir ingenting där. Men det ska erkännas att jag är lite paff, jag har liksom i stort sett gett upp.

Hmm, buke har visst bytt utseende sen sist...

Jaha, nu har mina vänner övertalat mig att börja nätdejta. Jag valde match.com och tänkte att det skulle passa min ålder lite bättre än Tinder o Badoo.
MEN!!! (ja, nu är jag hemsk) Det finns inga som faller mig utseendemässigt i smaken, inte ens nära, tycker de flesta är fula. Vad gör man? Och vad svarar man alla som skriver till en? Jag raderade en massa utan att svar, är det fel? Finns det några oskrivna moraliska regler att följa?
Gaaahhhh!!! Det blev inte riktigt som jag tänkt...

Jaha, nu har mina vänner övertalat mig att börja nätdejta. Jag valde match.com och tänkte att det skulle passa min ålder lite bättre än Tinder o Badoo.
MEN!!! (ja, nu är jag hemsk) Det finns inga som faller mig utseendemässigt i smaken, inte ens nära, tycker de flesta är fula. Vad gör man? Och vad svarar man alla som skriver till en? Jag raderade en massa utan att svar, är det fel? Finns det några oskrivna moraliska regler att följa?
Tycker inte att man behöver svara alls. Jag svarar bara på de som är intressanta, vissa blir sura när man inte svarar. Då brukar jag skriva att jag får mellan 5 och 20 mail/dag av nya, omöjligt att svara alla.

Mitt tips är att ge dom en chans så länge deras bilder inte visar på nåt du verkligen inte attraheras av. Ett par bilder är inte så lätt att avgöra hur en person faktiskt ser ut och uppfattas. Kroppsspråk och liknande gör ju också mycket av en persons utseende. Jag har träffat fler som jag tyckt varit snyggare i verkligheten faktiskt, även om jag såklart varit med om motsatsen med

Jag håller med, jag tycker också det är svårt. Får dock inte så många mail själv men det är jobbigt vissa vill man inte ens svara.

Mitt tips är att ge dom en chans så länge deras bilder inte visar på nåt du verkligen inte attraheras av. Ett par bilder är inte så lätt att avgöra hur en person faktiskt ser ut och uppfattas. Kroppsspråk och liknande gör ju också mycket av en persons utseende. Jag har träffat fler som jag tyckt varit snyggare i verkligheten faktiskt, även om jag såklart varit med om motsatsen med
Jag tycker det svåra är när dom lagt upp mörka, suddiga och dåliga bilder så det är svårt att avgöra hur personen ser ut. :crazy:

Jag väljer någon där jag tycker att jag ser snygg ut. Inte mer komplicerat än så. :)
Jo, det är ju det. Sitter och funderar lite på vilken jag ska välja, vill samtidigt ha lite sanningsenligt i dom eller spelar det någon roll om man på kortet t ex är blond men i verkligheten röd numera eller t ex opeircad till näspiercing?

Löshår vet jag inte men i skogen var det.
Om det är denna så är det löshår, ur mitt fotografiska perspektiv tycker jag inte att det är en bra bild, axeln ser större ut än vad den är, sen ha jag inte så långt hår.

img_1233_2-jpg.2795

Jo, det är ju det. Sitter och funderar lite på vilken jag ska välja, vill samtidigt ha lite sanningsenligt i dom eller spelar det någon roll om man på kortet t ex är blond men i verkligheten röd numera eller t ex opeircad till näspiercing?
Alltså det är ju en bedömningsfråga. Jag tycker att det är lite trist med folk som har 10 år gamla kort där de ser heeeelt annorlunda ut, men en annorlunda hårfärg behöver inte nödvändigtvis vara så konstigt (om man byter hårfärg relativt ofta, i alla fall).

Alltså det är ju en bedömningsfråga. Jag tycker att det är lite trist med folk som har 10 år gamla kort där de ser heeeelt annorlunda ut, men en annorlunda hårfärg behöver inte nödvändigtvis vara så konstigt (om man byter hårfärg relativt ofta, i alla fall).
Jag har några "nyare" bilder jag gillar, men där jag har annan hårfärg, samt längre hår än vad jag har nu. Har inga bilder på hur jag ser ut ny, för jag tycker jag ser hemsk ut med det korta hår jag har nu (var tvungen att klippa av pga att jag blonderade det, och håret inte gillade det)..

Om det är denna så är det löshår, ur mitt fotografiska perspektiv tycker jag inte att det är en bra bild, axeln ser större ut än vad den är, sen ha jag inte så långt hår.

img_1233_2-jpg.2795
Jupp. Det var det nog.

Håret kanske är lite falsk marknadsföring (:p) om man har det som profilbild men annars är det jättefint.

Du är på tok för hård mot dig själv. Jättefint kort ju :)

Själv sitter jag fortfarande och funderar om vilken profilbild jag bör använda. Hur väljer ni profilbild?

Väljer någon jag gillar och som är relativt nytagen (ett par år funkar då jag inte har några större förändringar på mitt utseende på den tiden). Viktigt för mig har varit att bilden inte varit publicerad på typ Facebook eller någon blogg eller här (tror dock aldrig jag har haft bild här) för jag vill inte att det ska gå att bildgoogla och hitta mina uppgifter... (Möjligen ngt paranoid, men jag tar det säkra före det osäkra)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka