Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite av en lurker här :) söker mig en riktigt nördig kille som är geniun och har riktiga intressen. Jag har förfasats lite över vissa av historierna här i tråden, är själv endast aktiv på HP men har hört att många creeps finns där. Kanske har jag all ondo att vänta? Hittils har 95% av alla mails varit väldigt trevliga och 50% har varit intressanta :eek: Ingen otäck eller riktigt otrevlig även om jag vet väl hur internet kan vara :banghead:

Jag är lite av en lurker här :) söker mig en riktigt nördig kille som är geniun och har riktiga intressen. Jag har förfasats lite över vissa av historierna här i tråden, är själv endast aktiv på HP men har hört att många creeps finns där. Kanske har jag all ondo att vänta? Hittils har 95% av alla mails varit väldigt trevliga och 50% har varit intressanta :eek: Ingen otäck eller riktigt otrevlig även om jag vet väl hur internet kan vara :banghead:
Det finns många skräck historier här och jag förstår inte hu tjejerna står ut, men lycka till.

Jag har blivit intervjuad av en snubbe halva dagen idag. Han verkade hyfsat normal så vi började skriva på kik nästan direkt. Första jag reagerade på var att hans namn där är "IQ xxx", jag reagerade med :rofl: och svaret lät som att han inte tog det på så stort allvar och jag tänkte att tja, det är ju bättre än "xx cm". Men under dagen har jag förstått att han dels är jättemysko och dels säkert tycker att han är väldigt smart. Urval av frågor under dagen (önskar man kunde lägga in skärmdumpar direkt här!):

Jag var ganska dålig på att svara på frågorna, jag blev mest O_o. Då kom "favoritställning då?" och då svarade jag "Här går vi snabbt fram :cautious:" för jag tyckte det hela var så underligt. Då fick jag detta:

Vaa? Skulle favoritställning säga något om vi passar som sexpartners? Det var bara så konstigt! I ett försök att få stopp på alla frågorna (fick panik av allt plingande i telefonen och hela tiden en ny fråga) skrev jag "du kan väl berätta om dig själv" men då svarade han bara "vad vill du veta?". Bortsett från frågorna som rör sex kändes det som när man skulle fylla i en sån där "vänbok" som barn. Nu måste jag bli av med honom.
Uppdatering på detta:
Jag skrev att jag inte var så bekväm med den är intervjuformen vår konversation har. Fick ett långt svar
Ok men då kanske jag får acceptera att jag inte är något för dig. Jag har svårt för väder och vind-samtal då jag vill lära känna människor på djupet och inte offra månader på nätet för att nå någonstans.

Mina frågor är grundade för att kunna se på vilket sätt man kan hoppas på att passa ihop.

Ber om ursäkt om du känner dig förhörd, frågorna var ställda utifrån nyfikenhet och intresse av dig. Lycka till att hitta den som passar dig.
O_o Lär man känna nån på djupet om man vet om den föredrar kaffe eller te, vad den har på sig när den sover osv? Jag vet inte, han kanske helt enkelt har för högt IQ för mig, jag begriper inte detta :D. Om man nu ska hålla på med frågeformulär kan jag tänka mig typ tusen intressantare frågor.

Uppdatering på detta:
Jag skrev att jag inte var så bekväm med den är intervjuformen vår konversation har. Fick ett långt svar

O_o Lär man känna nån på djupet om man vet om den föredrar kaffe eller te, vad den har på sig när den sover osv? Jag vet inte, han kanske helt enkelt har för högt IQ för mig, jag begriper inte detta :D. Om man nu ska hålla på med frågeformulär kan jag tänka mig typ tusen intressantare frågor.
Månader på nätet istället för att träffas? Vill man lära känna någon så ser man ju till att fixa en date, inte förhöra någon via ett formulär. :meh:

Jag pratar visserligen gärna och gillar att lära känna människor men jag tänker att det når man bäst genom att dialog, ett samtal som flyter där man ger och tar och kan fördjupa sig i saker om man stöter på ett intressant ämne. Inte ett standardformulär med 1, X, 2 svar.

Jag har startat upp tinder (igen..) men jag är för kräsen tror jag för det :o ytterst få jag sveper ja på. Matchar iofs med de jag väl gör det på, men sen kommer man ju till att nästan ingen skriver. De jag väljer att skriva till på tinder eller happn skriver inte tillbaka. Skrivit lite med en kille som jag avslutat eftersom han knappt ställde några frågor. Det var jag som ställde frågor och han kontrade med "du då?" :grin:

Han som är "not that into me" fortsätter skriva, men det hela ger mig mycket lite. Svarar mest för stt vara artig eftersom vi kommer att ses igen (gemensamma vänner) så det känns dumt att vara dryg. Jag känner ju bara mest att varför i hela världen fortsätter han att skriva när han inte är intresserad?? Förut kunde jag förstå eftersom det säkert boostade honom att känna att jag var intresserad, men nu? :confused::banghead:O_o

Uppdatering på detta:

Jag har också blivit utsatt för en massa "anställningsintervju-frågor". Kändes riktigt jobbigt! Jag berättade vad jag tyckte och avslutade kontakten.
Djupa viktiga frågor - jovisst :D:wtf::banghead:

Han som är "not that into me" fortsätter skriva, men det hela ger mig mycket lite. Svarar mest för stt vara artig eftersom vi kommer att ses igen (gemensamma vänner) så det känns dumt att vara dryg. Jag känner ju bara mest att varför i hela världen fortsätter han att skriva när han inte är intresserad?? Förut kunde jag förstå eftersom det säkert boostade honom att känna att jag var intresserad, men nu? :confused::banghead:O_o

Det låter jo rätt jobbigt! :( Förstår man vill vara snäll, men kanske finns lite sårade känslor där, som gör det känns lite bra han skriver för du gillade honom och han är så "fram och tilbaks"?
Jag är själv bättre på att ge råd, än att lyssna på dom själv, men imo det bästa du kan göra är att "cut him loose and move on". Jag har ofta själv (och hört från kompisar) i samma sits, sagt "jag bryr mig inte om honom", man har typ övertygad så själv om detta, men i slutänden blir det lite "självtortyr", då man faktiskt har känslor, för om man inte hade det alls, så skulle man jo inte bry sig om att svara honom. Men jobbigt. Det är det fan!

Fråga - svar varianten i det inledande umgänget tycker jag är en knasig företeelse.
Föredrar att försöka lyssna vad den andre berättar om sig själv och ta det som en vink om vad som är intressant att jag berättar om mig.

Jag har också blivit utsatt för en massa "anställningsintervju-frågor". Kändes riktigt jobbigt! Jag berättade vad jag tyckte och avslutade kontakten.
Djupa viktiga frågor - jovisst :D:wtf::banghead:
Jag mejlade också kort med en sådan. Har gnällde över att jag inte verkade intresserad eftersom jag inte ställde en massa frågor. Jag tycker ju att en konversation inte bara behöver bestå av frågor och svar utan mer att jag säger något som du spinner vidare på som leder till det som leder till det...

Jag mejlade också kort med en sådan. Har gnällde över att jag inte verkade intresserad eftersom jag inte ställde en massa frågor. Jag tycker ju att en konversation inte bara behöver bestå av frågor och svar utan mer att jag säger något som du spinner vidare på som leder till det som leder till det...
Jag har tom skrivit i min presentation att jag inte är intresserad av att fråga ut någon och att har de ingen presentation så finns det heller inget som väcker min nyfikenhet. :meh:

Jag kan tycka frågeformulär är okej OM det är ett sätt att försöka bryta isen OCH om personen kommer brodera ut sina svar den med.

T ex
"Kaffe eller te" kan man svara "te" på. Eller så kan man svara "Jag har inte lärt mig dricka kaffe än så jag få ju svara te. Helst blue fruit eller andra svarta fruktteer, och så rejält med socker. Men jag är inte så svår på te heller förutom på jobbet, mitt val är faktiskt coca-cola..."

Om båda personerna svarar utbroderat, så kan man använda sidoinformationen att faktiskt få igång ett sånt där flytande samtal. Men svarar man bara kort och koncist på frågorna då är det ju värdelöst.

Jag fick höra en gång att jag ställde många frågor. Men det var en person som inte berättade mkt själv. Helst vill jag att personen berättar själv.
Sen handlar det nog också om att jag hellre lägger tid på att gå på dejt med de som jag tror antingen kan bli en vän eller en relation. Så roligt är det inte tycker jag att gå på dejt att jag vill göra det med alla människor som finns! Så vissa saker vill jag gärna veta redan från början för att se om vi ska träffas. Tex började jag prata med en person som senare skrev att han var "inbiten sverigedemokrat och övertygad anti-feminist. Sen skrev han att de sakerna ruckar jag inte på. "
Då vet ju jag att vi inte kommer få en relation eller bli vänner.
Samma sak om det är en person som inte skriver något eller inte berättar något själv. Då tolkar jag det som att det är så personen är dvs går vi på dejt så säger han inte något och då blir det jag som får dra igång samtal och det orkar jag inte.

Sitter och tänker på min drak-kille på jobbet idag :angel: jag fattar inte att jag nästan kände för inte att träffa honom igen...:eek: *skäms kudde*
Sov över där igår (och nej, inte sex! inte att jag inte hade lyst... han är väldigt sexig utan tröja, men måste vänta :o:devil:) och han är bara sååå fin. Seriöst, så himla omtänksam och go. Och sen spelade han en låt för mig han hade gjort. VILKEN röst! :love:
Han har haft en häst-tjej innan- undrar om hon är på buke, för isåfall vill jag skicka henne ett tack-brev för att låta en så fin kille gå vidare, för jisses....:rofl:

vem skulle du dejta? :) Jag har tråkigt på jobbet. Behöver lite spänning!

Kille från tinder som jag skrivit med några veckor.
Han kommer härifrån från början men bor nu 25 mil bort. Är hemma och hälsar på några dagar så då var planen att vi skulle ses.
Vi har gemensamma vänner och han verkar vara en härlig människa så det är trist att han blev sjuk :(

Det låter jo rätt jobbigt! :( Förstår man vill vara snäll, men kanske finns lite sårade känslor där, som gör det känns lite bra han skriver för du gillade honom och han är så "fram och tilbaks"?
Jag är själv bättre på att ge råd, än att lyssna på dom själv, men imo det bästa du kan göra är att "cut him loose and move on". Jag har ofta själv (och hört från kompisar) i samma sits, sagt "jag bryr mig inte om honom", man har typ övertygad så själv om detta, men i slutänden blir det lite "självtortyr", då man faktiskt har känslor, för om man inte hade det alls, så skulle man jo inte bry sig om att svara honom. Men jobbigt. Det är det fan!
Jag förstår vad du menar och hade det varit en random snubbe hade jag inte svarat, jag är ganska bra på att både klippa av folk och vara dryg om jag inte gillar personen eller känner mig sårad i dessa inledande skeden. men i det här fallet kommer vi att umgås förr eller senare och jag vill inte vara dryg och få konstig stämning då - därför svarar jag. Men jag svarar ganska kort, undviker att svara där det inte faller sig helt naturligt att skriva ett svar och har dessutom blockat notiser för meddelande från honom för att verkligen bara svara i mån av tid. Jag bryr mig om honom, det sticker jag inte under stolen med, konstigt vore väl det om jag gick från att verkligen gilla honom till att inte bry mig på en vecka när allt han gjort var att inte gilla mig tillbaka lika mycket :p

Jag tröstar mig med charmigt ögongodis på jobbet :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024