Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns många skräck historier här och jag förstår inte hu tjejerna står ut, men lycka till.Jag är lite av en lurker härsöker mig en riktigt nördig kille som är geniun och har riktiga intressen. Jag har förfasats lite över vissa av historierna här i tråden, är själv endast aktiv på HP men har hört att många creeps finns där. Kanske har jag all ondo att vänta? Hittils har 95% av alla mails varit väldigt trevliga och 50% har varit intressanta
Ingen otäck eller riktigt otrevlig även om jag vet väl hur internet kan vara
![]()
Uppdatering på detta:Jag har blivit intervjuad av en snubbe halva dagen idag. Han verkade hyfsat normal så vi började skriva på kik nästan direkt. Första jag reagerade på var att hans namn där är "IQ xxx", jag reagerade medoch svaret lät som att han inte tog det på så stort allvar och jag tänkte att tja, det är ju bättre än "xx cm". Men under dagen har jag förstått att han dels är jättemysko och dels säkert tycker att han är väldigt smart. Urval av frågor under dagen (önskar man kunde lägga in skärmdumpar direkt här!):
Jag var ganska dålig på att svara på frågorna, jag blev mest. Då kom "favoritställning då?" och då svarade jag "Här går vi snabbt fram
" för jag tyckte det hela var så underligt. Då fick jag detta:
Vaa? Skulle favoritställning säga något om vi passar som sexpartners? Det var bara så konstigt! I ett försök att få stopp på alla frågorna (fick panik av allt plingande i telefonen och hela tiden en ny fråga) skrev jag "du kan väl berätta om dig själv" men då svarade han bara "vad vill du veta?". Bortsett från frågorna som rör sex kändes det som när man skulle fylla i en sån där "vänbok" som barn. Nu måste jag bli av med honom.
Ok men då kanske jag får acceptera att jag inte är något för dig. Jag har svårt för väder och vind-samtal då jag vill lära känna människor på djupet och inte offra månader på nätet för att nå någonstans.
Mina frågor är grundade för att kunna se på vilket sätt man kan hoppas på att passa ihop.
Ber om ursäkt om du känner dig förhörd, frågorna var ställda utifrån nyfikenhet och intresse av dig. Lycka till att hitta den som passar dig.
Månader på nätet istället för att träffas? Vill man lära känna någon så ser man ju till att fixa en date, inte förhöra någon via ett formulär.Uppdatering på detta:
Jag skrev att jag inte var så bekväm med den är intervjuformen vår konversation har. Fick ett långt svar
Lär man känna nån på djupet om man vet om den föredrar kaffe eller te, vad den har på sig när den sover osv? Jag vet inte, han kanske helt enkelt har för högt IQ för mig, jag begriper inte detta
. Om man nu ska hålla på med frågeformulär kan jag tänka mig typ tusen intressantare frågor.
Jag pratar visserligen gärna och gillar att lära känna människor men jag tänker att det når man bäst genom att dialog, ett samtal som flyter där man ger och tar och kan fördjupa sig i saker om man stöter på ett intressant ämne. Inte ett standardformulär med 1, X, 2 svar.Lär man känna nån på djupet om man vet om den föredrar kaffe eller te, vad den har på sig när den sover osv? Jag vet inte, han kanske helt enkelt har för högt IQ för mig, jag begriper inte detta
. Om man nu ska hålla på med frågeformulär kan jag tänka mig typ tusen intressantare frågor.
Jag har också blivit utsatt för en massa "anställningsintervju-frågor". Kändes riktigt jobbigt! Jag berättade vad jag tyckte och avslutade kontakten.Uppdatering på detta:
Jag skrev att jag inte var så bekväm med den är intervjuformen vår konversation har. Fick ett långt svar
Lär man känna nån på djupet om man vet om den föredrar kaffe eller te, vad den har på sig när den sover osv? Jag vet inte, han kanske helt enkelt har för högt IQ för mig, jag begriper inte detta
Han som är "not that into me" fortsätter skriva, men det hela ger mig mycket lite. Svarar mest för stt vara artig eftersom vi kommer att ses igen (gemensamma vänner) så det känns dumt att vara dryg. Jag känner ju bara mest att varför i hela världen fortsätter han att skriva när han inte är intresserad?? Förut kunde jag förstå eftersom det säkert boostade honom att känna att jag var intresserad, men nu?![]()
Jag mejlade också kort med en sådan. Har gnällde över att jag inte verkade intresserad eftersom jag inte ställde en massa frågor. Jag tycker ju att en konversation inte bara behöver bestå av frågor och svar utan mer att jag säger något som du spinner vidare på som leder till det som leder till det...Jag har också blivit utsatt för en massa "anställningsintervju-frågor". Kändes riktigt jobbigt! Jag berättade vad jag tyckte och avslutade kontakten.
Djupa viktiga frågor - jovisst![]()
Jag har tom skrivit i min presentation att jag inte är intresserad av att fråga ut någon och att har de ingen presentation så finns det heller inget som väcker min nyfikenhet.Jag mejlade också kort med en sådan. Har gnällde över att jag inte verkade intresserad eftersom jag inte ställde en massa frågor. Jag tycker ju att en konversation inte bara behöver bestå av frågor och svar utan mer att jag säger något som du spinner vidare på som leder till det som leder till det...
vem skulle du dejta?Min dejt är sjuk![]()
vem skulle du dejta?Jag har tråkigt på jobbet. Behöver lite spänning!
Jag förstår vad du menar och hade det varit en random snubbe hade jag inte svarat, jag är ganska bra på att både klippa av folk och vara dryg om jag inte gillar personen eller känner mig sårad i dessa inledande skeden. men i det här fallet kommer vi att umgås förr eller senare och jag vill inte vara dryg och få konstig stämning då - därför svarar jag. Men jag svarar ganska kort, undviker att svara där det inte faller sig helt naturligt att skriva ett svar och har dessutom blockat notiser för meddelande från honom för att verkligen bara svara i mån av tid. Jag bryr mig om honom, det sticker jag inte under stolen med, konstigt vore väl det om jag gick från att verkligen gilla honom till att inte bry mig på en vecka när allt han gjort var att inte gilla mig tillbaka lika mycketDet låter jo rätt jobbigt!Förstår man vill vara snäll, men kanske finns lite sårade känslor där, som gör det känns lite bra han skriver för du gillade honom och han är så "fram och tilbaks"?
Jag är själv bättre på att ge råd, än att lyssna på dom själv, men imo det bästa du kan göra är att "cut him loose and move on". Jag har ofta själv (och hört från kompisar) i samma sits, sagt "jag bryr mig inte om honom", man har typ övertygad så själv om detta, men i slutänden blir det lite "självtortyr", då man faktiskt har känslor, för om man inte hade det alls, så skulle man jo inte bry sig om att svara honom. Men jobbigt. Det är det fan!