Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gah! Person (singelman) jag tycker är ganska påfrestande att hänga med som var med på helgturen, och jag har mött en gång i annat sammanhang la precis till mig på Facebook. Jag tackade ja, la till begränsad tillgång på info och tänkte nåväl, spela roll. *Pling* i messenger" Hej hur står det till?.... :banghead:

Jagskavarastarkochsäganejjagvillintehittapånågot.com utan att ha dåligt samvete. Och jag vill inte heller ha chattvänner...

Åh gah! Person (singelman) jag tycker är ganska påfrestande att hänga med som var med på helgturen, och jag har mött en gång i annat sammanhang la precis till mig på Facebook. Jag tackade ja, la till begränsad tillgång på info och tänkte nåväl, spela roll. *Pling* i messenger" Hej hur står det till?.... :banghead:

Jagskavarastarkochsäganejjagvillintehittapånågot.com utan att ha dåligt samvete. Och jag vill inte heller ha chattvänner...
Jag skulle bara låta bli svara honom alls :angel: (ja lite fult, men så slipper man bråka med kränkta vita män ifall han är en sån);)

Senast ändrad:

what-does-ghosting-look-like.jpg

Hm, ja, haken med det är att vi sannolikt lär ses igen eftersom vi har gemensamma bekanta, och att stoppa huvudet i sanden känns inte konstruktivt. Han är rätt harmlös, bara rejält energikrävande. Som en del av en grupp så funkar han, för då kan man dela på energisugandet.

Men jag vill ha honom på armlängds avstånd, och känner noll intresse av att varesig chatta, hänga, eller invitera honom på något.

Jag vill inte uppmuntra honom till chattande heller, genom att börja smalltalka. Jag är rätt dålig på att avvisa folk som söker kontakt, iallafall om det är folk jag mött i verkliga livet, så det får bli träning på det. Jag svarar iallafall inte nu på stört eftersom han sitter och väntar på det, och att det lär uppmuntra till vidare konversation. Förrädar-messenger visar ju att jag läst på gott och ont, så det får vara mitt meddelande tills vidare.

Hm, ja, haken med det är att vi sannolikt lär ses igen eftersom vi har gemensamma bekanta, och att stoppa huvudet i sanden känns inte konstruktivt. Han är rätt harmlös, bara rejält energikrävande. Som en del av en grupp så funkar han, för då kan man dela på energisugandet.

Men jag vill ha honom på armlängds avstånd, och känner noll intresse av att varesig chatta, hänga, eller invitera honom på något.

Jag vill inte uppmuntra honom till chattande heller, genom att börja smalltalka. Jag är rätt dålig på att avvisa folk som söker kontakt, iallafall om det är folk jag mött i verkliga livet, så det får bli träning på det. Jag svarar iallafall inte nu på stört eftersom han sitter och väntar på det, och att det lär uppmuntra till vidare konversation. Förrädar-messenger visar ju att jag läst på gott och ont, så det får vara mitt meddelande tills vidare.
Sånt är så svårt verkligen. Ville önska jag kunna säga jag alltid tog "the high road" men tyvärr lärt mig det inte riktigt hjälper. Bara ett sånt exempel som jag försökte svara folk på HP som skrev varför man inte hade svarat dom--- Slutade snabbt med det, folk blev jo skitsura... Och jag kände faktiskt jag svarade trevligt att jag inte kände vi hade något gemensamt, och jag därför inte va intresserad. Vilka elaka svar man kunna få på det :down:

Du verkar jo som en väldigt omtänksam och snäll tjej! Förstår ditt dilemma!

aee493defb66b223ba875e1019aff427b7c84a67fccadfe0cb64032770ffcdbc.jpg

Jag har haft flera fall av såna killar. De har jag träffat ute och oftast är de bekanta till kompisar/bekanta så jag träffar dem ofivilligt då och då.

Jag brukar svara kort och efter låååång tid (typ några dagar). Frågar de om jag vill ses skriver jag att jag är upptagen. Jag är inte otrevlig, men visar inget intresse av att chatta eller ses. Har funkat hittills.

Uppdatering på detta:
Jag skrev att jag inte var så bekväm med den är intervjuformen vår konversation har. Fick ett långt svar

O_o Lär man känna nån på djupet om man vet om den föredrar kaffe eller te, vad den har på sig när den sover osv? Jag vet inte, han kanske helt enkelt har för högt IQ för mig, jag begriper inte detta :D. Om man nu ska hålla på med frågeformulär kan jag tänka mig typ tusen intressantare frågor.
Uppdatering IGEN. Efter hans meddelande där han självmant avslutade det hela tänkte jag "åh vad skönt! en man som själv inser att det här inte var något att fortsätta på, som jag slipper dissa och sen få 100 meddelanden till med först trevliga argument, sen könsord och sen hot om våldtäkt osv".
Det var tyst tills nu, då fick jag "Tycker om dina läppar på ditt kort". Eeeeh? Det var ju faktiskt han som spikade i sista spiken när det gäller fortsättning, han avslutade med att önska mig lycka till att hitta den som passar mig :confused:. Tror inte han är typen som kommer spåra ur helt och kan förstås bara blocka honom, jag tycker bara han är så konstig?

Uppdatering IGEN. Efter hans meddelande där han självmant avslutade det hela tänkte jag "åh vad skönt! en man som själv inser att det här inte var något att fortsätta på, som jag slipper dissa och sen få 100 meddelanden till med först trevliga argument, sen könsord och sen hot om våldtäkt osv".
Det var tyst tills nu, då fick jag "Tycker om dina läppar på ditt kort". Eeeeh? Det var ju faktiskt han som spikade i sista spiken när det gäller fortsättning, han avslutade med att önska mig lycka till att hitta den som passar mig :confused:. Tror inte han är typen som kommer spåra ur helt och kan förstås bara blocka honom, jag tycker bara han är så konstig?

Obehaglig... Blocka!

Vad är det för tjejer som ger ett meddelande att du är inte min typ och sedan efter någon veka besöker profilen 3-4 grr under en kväll utan att skriva?

Eller jag. Teflonminne. Kan gå in på samma profil fem gånger och "visst ja!" när jag för femte gången ser den uppenbara anledningen att jag inte var intresserad (vill ha barn, pälsdjursallergi, ingen profiltext, ingen stadsbo osv)

Eller så går jag in, "verkar intressant den här" men blir tveksam om jag redan mailar. Ska kolla det "sen". Sen glömmer jag bort. Tills nästa besök.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka