Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade träffat snubben ändå om han verkar bra annars. Mest för att det har hänt och snubben trots en skitful bild visade sig vara skitsnygg i verkliga livet :D En del är helt enkelt inte fotogeniska och andra är helt enkelt helt jävla blinda när de väljer profilbild.

Det har faktiskt hänt mig också, en gång. Hans bilder var ganska otydliga och inte superbra, men när jag träffade honom var han bara wow :d.

Skillnaden är att den här snubben har en väldigt tydlig närbild, så sannolikheten är stor att han faktiskt ser ut så. (Bara för att förtydliga tycker jag inte han är ful eller så, bara inte min typ.)

Jag hade träffat snubben ändå om han verkar bra annars. Mest för att det har hänt och snubben trots en skitful bild visade sig vara skitsnygg i verkliga livet :D En del är helt enkelt inte fotogeniska och andra är helt enkelt helt jävla blinda när de väljer profilbild.
jag till hör nog dom som är blinda eller ska helt enkelt inte vara på bild

En sån har jag med mött. Sanslöst dåliga bilder. Dessutom föreslog han middag i andra mailet. Men jag kände "äh vad fan".

Han var skitsnygg. Och trevlig. Och rolig och tja, det mesta. Utom säker på att han ville ha en relation. Det ändrades varannan vecka ungefär :/

En sån har jag med mött. Sanslöst dåliga bilder. Dessutom föreslog han middag i andra mailet. Men jag kände "äh vad fan".

Han var skitsnygg. Och trevlig. Och rolig och tja, det mesta. Utom säker på att han ville ha en relation. Det ändrades varannan vecka ungefär :/
Fan vad drygt.
Är böjd att anse att den typen ska ge fan i att dejta tills de är riktigt jävla tvärsäkra på vad de vill. Åsikten kan dock vara färgad av just "mitt" snyggo som inte var mycket bättre. Snarare tvärtom :cautious:

Fan vad drygt.
Är böjd att anse att den typen ska ge fan i att dejta tills de är riktigt jävla tvärsäkra på vad de vill. Åsikten kan dock vara färgad av just "mitt" snyggo som inte var mycket bättre. Snarare tvärtom :cautious:

Jag tror att han själv trodde sig vara redo. Men inte var det. Sen såhär i backspegeln etc med både mer vatten under broarna, lite samtal om ämnet och även vetskapen om vad som "hände sen" i hans liv så var det nog också ett mycket stort mått av att jag var så mycket mer självständig än han mött tidigare, och att han "skrämdes" av det. Vet han en gång frågade "vad ska du egentligen med mig till, du behöver ju inte mig - du klarar allt själv?" Först efteråt jag förstått hur mycket det egentligen låg i det där.

Han är sedan många år i en relation nu och har barn. Jag kommenterade det någon gång med att jag var glad att han hittat rätt. Hans svar var rätt talande med. Hon "åkte inte hem efter första dejten utan hon stannade kvar". Och det hördes så väl att det verkligen var så att HON stannade kvar, och han lät henne. Samt att "hon mådde inget vidare då, hon behövde mig och jag mådde bra av att vara behövd tror jag". Och sen "rullade det på".

Alltså jag menar inte de har en kärlekslös relation eller så. Inte alls. Och de verkar bra för varandra dessutom. Men det var så talande :)

Han har försökt gå längs memory lane mer än en gång. "Undrar hur det blivit om...", om han inte.., om vi flyttat ihop, om... Jag klipper dem stenhårt, lika hårt som jag klipper när han börjar prata om aldrig glömt, tänkt mycket på och börjat kräla i gamla minnen. Jag brukar konstatera att "Ja. Och du valde bort det. Du ville inte ha det" och övergå till att övertydligt fråga hur det är därhemma, mår barnet och sambon bra?

Han är nämligen min "the one that got away". Inte så att jag ägnat alla år åt att tråna efter honom. Men en liten bit kommer alltid finnas kvar. Och den bör vila i frid och inte väckas. Så vill han undersöka den där vägen är han välkommen när han är singel och färdig. Och det kommer aldrig att ske. Vilket troligen är lika bra det. Jag for extremt illa av hans velande och alla kasten samt hur han hanterade det.

Jag skulle på dejt med en kille nu i veckan från hp. Han har inte haft så många bilder så jag var lite skeptisk, men tänkte ändå ses då han verkar trevlig och vettig. Idag ser jag att han bytt profilbild och jag känner bara NEJ!

Det känns taskigt, men om han ser ut så i verkligheten är chansen att jag ska bli attraherad minimal. Då måste han ha enorm charm och personlighet som kan kompensera.

Hur tänker ni andra? Hur ytliga är ni när det gäller nätdejting?

Jag träffade en kille från hp för flera år sedan. Med tanke på bilderna var jag måttligt intresserad, hade inte ens tänkt träffa honom men sen skrev han när han var i min stad och ville "ta en öl" och jag bodde typ 500 m från det stället och hade inget att göra så jag sa ok. Så när jag ser honom så är han så jävla snygg :o. Jag hade sett flera bilder på honom, men han var verkligen en person som inte alls gjorde sig på bild.

Men nä, normalt sett går jag inte på dejt om jag redan innan känner "neej".

Och som sagt, oavsett om bilden är ny eller gammal, så står jag fast vid att hen har valt bilden för att hen tycker att den representerar hur hen ser ut (eller vill ge sken av att se ut).

"Vill ge sken av" ja. Det är verkligen inte detsamma som att bilden representerar hur man ser ut. Jag tror tvärtom mot dig att de allra flesta väljer bilder då de ser så bra ut som möjligt.

Jag tror att han själv trodde sig vara redo. Men inte var det. Sen såhär i backspegeln etc med både mer vatten under broarna, lite samtal om ämnet och även vetskapen om vad som "hände sen" i hans liv så var det nog också ett mycket stort mått av att jag var så mycket mer självständig än han mött tidigare, och att han "skrämdes" av det. Vet han en gång frågade "vad ska du egentligen med mig till, du behöver ju inte mig - du klarar allt själv?" Först efteråt jag förstått hur mycket det egentligen låg i det där.

Han är sedan många år i en relation nu och har barn. Jag kommenterade det någon gång med att jag var glad att han hittat rätt. Hans svar var rätt talande med. Hon "åkte inte hem efter första dejten utan hon stannade kvar". Och det hördes så väl att det verkligen var så att HON stannade kvar, och han lät henne. Samt att "hon mådde inget vidare då, hon behövde mig och jag mådde bra av att vara behövd tror jag". Och sen "rullade det på".

Alltså jag menar inte de har en kärlekslös relation eller så. Inte alls. Och de verkar bra för varandra dessutom. Men det var så talande :)

Han har försökt gå längs memory lane mer än en gång. "Undrar hur det blivit om...", om han inte.., om vi flyttat ihop, om... Jag klipper dem stenhårt, lika hårt som jag klipper när han börjar prata om aldrig glömt, tänkt mycket på och börjat kräla i gamla minnen. Jag brukar konstatera att "Ja. Och du valde bort det. Du ville inte ha det" och övergå till att övertydligt fråga hur det är därhemma, mår barnet och sambon bra?

Han är nämligen min "the one that got away". Inte så att jag ägnat alla år åt att tråna efter honom. Men en liten bit kommer alltid finnas kvar. Och den bör vila i frid och inte väckas. Så vill han undersöka den där vägen är han välkommen när han är singel och färdig. Och det kommer aldrig att ske. Vilket troligen är lika bra det. Jag for extremt illa av hans velande och alla kasten samt hur han hanterade det.
Jag tror det är rätt klassiskt, de flesta vill känna sig behövda på något vis. För en del så är det att vara den som byter däcken och slår i en spik, för andra så är det att lappa ihop en trasig själ. Hur många kvinnor är det inte som fastnar i hopplösa förhållanden där de försöker lappa ihop en karl?

"Vill ge sken av" ja. Det är verkligen inte detsamma som att bilden representerar hur man ser ut. Jag tror tvärtom mot dig att de allra flesta väljer bilder då de ser så bra ut som möjligt.

Jag skrev "ge sken av" för att jag också tror att många väljer de bilderna där de ser så bra ut som möjligt, så vi tror precis samma sak :)

Det är ju en annons, man försöker att sälja sig själv genom att belysa sina bästa sidor.

Jag tror det är rätt klassiskt, de flesta vill känna sig behövda på något vis. För en del så är det att vara den som byter däcken och slår i en spik, för andra så är det att lappa ihop en trasig själ. Hur många kvinnor är det inte som fastnar i hopplösa förhållanden där de försöker lappa ihop en karl?

Ja och i åtminstone hans fall behövde det tydligt uttalas och synas. Vilket det "aldrig" gjorde eftersom han hade sitt förbaskade velande, och i velarperioder kunde välja att vara med kompisar den enda dag på tre veckor vi kunde ses.

Så när vi väl sågs - inte fasiken var det "kan du hjälpa mig ta hem halm" som jag frågade liksom. Just för jag inte ville tiden skulle gå till det. Och faktiskt kan själv. Hur skulle jag annars överlevt som singel?

Men antagligen hade han, såhär med facit i hand, känt sig med behövd och älskad om vi burit halm istället.

Jag föredrar dock män som har sin självkänsla mer grundad. Och uppskattar ATT jag kan själv men att han om han vill gärna får hjälpa mig, särskilt med det som är svårt för mig.

6084314bf18212715fdcc3c5c43e40e8.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 904
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka