Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle på dejt med en kille nu i veckan från hp. Han har inte haft så många bilder så jag var lite skeptisk, men tänkte ändå ses då han verkar trevlig och vettig. Idag ser jag att han bytt profilbild och jag känner bara NEJ!

Det känns taskigt, men om han ser ut så i verkligheten är chansen att jag ska bli attraherad minimal. Då måste han ha enorm charm och personlighet som kan kompensera.

Hur tänker ni andra? Hur ytliga är ni när det gäller nätdejting?
Lite ytlig, det måste finnas en viss attraktion för att jag skulle ta kontakt. Eller snarare, det fick inte vara nån som jag bara kände "nej" av.

Y T L I G ! Står för de... Snackar med rätt mkt killar... Får deras kik. Ber om nyare bilder... Är de inte ok enligt mej säger jag bara "tack för bild men du är inte min typ"
Nu är jag ju inte på pannkakan utan Tinder och BC så det blir oftast inte ens tjafs... Killarna tar de..

Har även träffat killar som inte alls sett ut som sina bilder (därav är jag numer ännu kinkigare på BRA bilder) Ingen har knusslat där heller...

Så säg som det är "hej jag såg att du bytt profilbild, hur ny är den ?" och utgå från det...
Be om nytagen bild... Är du inte "nöjd med den heller så ska du självklart inte på träff med någon du vet inte kommer leda till något...

Jag vet inte om jag vågar vara lika ärlig som dig, men ska försöka avstyra träffen på något sätt. Vi har inte bestämt dag ännu.

Känns bara onödigt att ha skrivit så mycket. Vad är problemet med många killar?! Varför har de så få/otydliga bilder? Jag har flera stycken aktuella bilder på mig, både osminkade och sminkade.

Jag var dum nog att ge ut mitt nummer. Inte ens till ett potentiellt ragg utan bara en trevlig kille som jag snackar lite med. Hade tråkigt, lite hemlängtan och varför inte? Och svaret på det sista blev att även om personen är väldigt snäll så hör han numera av sig varje dag, vill ringa och prata varje dag och när jag säger nej så tar han visserligen det men jag blir ändå irriterad..

Har noterat att många på Tinder har smalare och finare bild som första bild. Bläddrar man vidare i personens bilder så kommer en massa tjockis och blä-bilder. ...som säkert är de nyaste.

Så säg som det är "hej jag såg att du bytt profilbild, hur ny är den ?" och utgå från det...
Be om nytagen bild...

Nej fy, vad fräckt.
Givetvis ska @Myblackcat inte träffa honom om hon känner "NEJ" så starkt. Men då kan man avstyra det på andra sätt, att skriva att man har sett att hen har bytt bild (och sedan fråga hur gammal bilden är) tycker jag känns rätt elakt. Man får ju på nåt sätt utgå från att personen i fråga har bilden som profilbild för att hen tycker att det ger en representativ bild av hen.

Nej fy, vad fräckt.
Givetvis ska @Myblackcat inte träffa honom om hon känner "NEJ" så starkt. Men då kan man avstyra det på andra sätt, att skriva att man har sett att hen har bytt bild (och sedan fråga hur gammal bilden är) tycker jag känns rätt elakt. Man får ju på nåt sätt utgå från att personen i fråga har bilden som profilbild för att hen tycker att det ger en representativ bild av hen.

Varför är det elakt ? Vissa byter faktiskt till bilder som är ÄLDRE och inte nyare...

men visst smaken är som baken å alla har ju sina "åsikter" om vad som är elakt...
Och vad ÄR elakt ? Att säga att nån inte attraherar en ? Ja det är självklart elakt, men vad ska man göra i stället ? Sorry men det finns oftast ingen "snäll" väg...
Ska man va "feg" å sluta svara ? Budskapet är ju detsamma... "du duger inte så jag slutade höra av mej"

Jag är ytlig, alltid ;) Det har i princip aldrig hänt mig att en man framstått som oattraktiv först och sedan "blivit attraktiv" för att jag lärt känna honom. Visst blir folk snyggare om jag lär känna dem och gillar deras personlighet, men finns det inget som liknar attraktion i början så kommer det inte senare heller. Precis som @Jaulgreis så tänker jag att folk på nätet väljer en profilbild som de anser att speglar hur de ser ut i nuläget, så om jag hade funderingar på att dejta någon som sedan hade en oattraktiv bild på en sida där hen är aktiv medlem, då hade jag inte träffat personen.

Nej fy, vad fräckt.

Jag håller med. Man kan sköta det lite snyggt oavsett.

Varför är det elakt ? Vissa byter faktiskt till bilder som är ÄLDRE och inte nyare...

men visst smaken är som baken å alla har ju sina "åsikter" om vad som är elakt...
Och vad ÄR elakt ? Att säga att nån inte attraherar en ? Ja det är självklart elakt, men vad ska man göra i stället ? Sorry men det finns oftast ingen "snäll" väg...
Ska man va "feg" å sluta svara ? Budskapet är ju detsamma... "du duger inte så jag slutade höra av mej"

Jag håller med om att det sällan finns någon "snäll" väg, men det finns bättre sätt.
Man kan skriva något i stil med "Jag har tänkt lite, och jag tror inte att det här skulle funka. Vill inte slösa din tid, så jag tror det är bäst om vi avbokar träffen blabla bla lycka till med dejtandet".

Och som sagt, oavsett om bilden är ny eller gammal, så står jag fast vid att hen har valt bilden för att hen tycker att den representerar hur hen ser ut (eller vill ge sken av att se ut). Och @Myblackcat tycker inte att personen i fråga är attraktiv, att fråga efter fler bilder (för att se om personen är så ful som hon tror att hen är) känns nästan som någon slags häxjakt.

Vad är problemet med många killar?! Varför har de så få/otydliga bilder? Jag har flera stycken aktuella bilder på mig, både osminkade och sminkade.
När jag började prata med min snubbe så hade han en 6-ish år gammal bild på sin profil (det var inte en dejtingsida) för det var den nyaste bilden han hade! :eek: För att kunna skicka en ny bild till mig fick han snällt promenera hem till sin storebror som ägde en kamera och be honom ta ett nytt kort!
Detta var ju innan smarttelefonernas intåg så det ser ju helt annorlunda ut med fotomöjligheter nu. Men det var ändå ganska tydligt på olika communitys att de som hade "selfies" var "spännisar" eller "emo posers". Snubbarna som inte föll inom dessa ramar hade bara festbilder och liknande tagna av andra i sina fotoalbum. Då var de ju inte alls lika dagsfärska.
Medan varenda tjej hade webcambilder och spegelselfies. Tror helt enkelt inte det kommer lika naturligt för män att ta random selfies bara för att visa hur de ser ut till vardags. Det ska antingen vara för att visa muskler, posera... eller för att visa könsorganet. :meh:
Grov generalisering förstås, men det är en tydlig uppfattning jag personligen fått.

Tycker f.ö. att det är helt okej att säga att man vill ha en aktuell bild, men skulle nog säga det ganska snabbt och inte precis innan en möjlig dejt. Jag litar då verkligen inte på att alla har bilder som ger en representativ bild. Lite svårt nu när det redan blivit en sådan situation men.. ja. Det är ju bäst att vara ärlig tycker jag som avskyr undanflykter och lögner.

Jag tyckte f.ö. inte att min snubbe var snygg alls på den gamla bilden, men oerhört trevlig att titta på när han skickat den nya. :o

Jag är ju hopplös :p nu ligger jag och tänker på att det var dumt att inte hälsa på snygga mannen på gymmet. Om jag ser honom igen så ska jag hälsa eller något. Nu fick vi ju bara ögonkontakt några gånger. Det ska väl visserligen till ett mindre mirakel för att han ska vara lika trevlig att prata med som han är trevlig att titta på, men det går ju inte att veta det utan att ta kontakt...

Jag håller med om att det sällan finns någon "snäll" väg, men det finns bättre sätt.
Man kan skriva något i stil med "Jag har tänkt lite, och jag tror inte att det här skulle funka. Vill inte slösa din tid, så jag tror det är bäst om vi avbokar träffen blabla bla lycka till med dejtandet".

Och som sagt, oavsett om bilden är ny eller gammal, så står jag fast vid att hen har valt bilden för att hen tycker att den representerar hur hen ser ut (eller vill ge sken av att se ut). Och @Myblackcat tycker inte att personen i fråga är attraktiv, att fråga efter fler bilder (för att se om personen är så ful som hon tror att hen är) känns nästan som någon slags häxjakt.

Vilken bra formulering! Jag tror jag ska sno den rakt av :up:.

När jag började prata med min snubbe så hade han en 6-ish år gammal bild på sin profil (det var inte en dejtingsida) för det var den nyaste bilden han hade! :eek: För att kunna skicka en ny bild till mig fick han snällt promenera hem till sin storebror som ägde en kamera och be honom ta ett nytt kort!
Detta var ju innan smarttelefonernas intåg så det ser ju helt annorlunda ut med fotomöjligheter nu. Men det var ändå ganska tydligt på olika communitys att de som hade "selfies" var "spännisar" eller "emo posers". Snubbarna som inte föll inom dessa ramar hade bara festbilder och liknande tagna av andra i sina fotoalbum. Då var de ju inte alls lika dagsfärska.
Medan varenda tjej hade webcambilder och spegelselfies. Tror helt enkelt inte det kommer lika naturligt för män att ta random selfies bara för att visa hur de ser ut till vardags. Det ska antingen vara för att visa muskler, posera... eller för att visa könsorganet. :meh:
Grov generalisering förstås, men det är en tydlig uppfattning jag personligen fått.

Tycker f.ö. att det är helt okej att säga att man vill ha en aktuell bild, men skulle nog säga det ganska snabbt och inte precis innan en möjlig dejt. Jag litar då verkligen inte på att alla har bilder som ger en representativ bild. Lite svårt nu när det redan blivit en sådan situation men.. ja. Det är ju bäst att vara ärlig tycker jag som avskyr undanflykter och lögner.

Jag tyckte f.ö. inte att min snubbe var snygg alls på den gamla bilden, men oerhört trevlig att titta på när han skickat den nya. :o
jag tykte att det var besvärligt att ta selfies i början men nu tar jag minst en om dagen. men jag kan inte för mitt liv förstå avarterna som ska fota könet!

Har dina expertråd genererat bra och långvariga relationer i praktiken?

Jag skulle på dejt med en kille nu i veckan från hp. Han har inte haft så många bilder så jag var lite skeptisk, men tänkte ändå ses då han verkar trevlig och vettig. Idag ser jag att han bytt profilbild och jag känner bara NEJ!

Det känns taskigt, men om han ser ut så i verkligheten är chansen att jag ska bli attraherad minimal. Då måste han ha enorm charm och personlighet som kan kompensera.

Jag hade träffat snubben ändå om han verkar bra annars. Mest för att det har hänt och snubben trots en skitful bild visade sig vara skitsnygg i verkliga livet :D En del är helt enkelt inte fotogeniska och andra är helt enkelt helt jävla blinda när de väljer profilbild.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10