Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter bra. ska man ha en present med sig?

För ett drygt år sen dejtade jag (lyckosamt) två trevliga män. Den ena hade faktiskt en present för att jag hade råkat nämna att jag fyllt år dagen innan. Två biobiljetter. Urenkelt och han gav dem samtidigt som han sa att antingen använder vi dem ihop senare, eller inte. Kände bara gulligt och inte minsta konstigt. Så visst kan det funka, men mer safe att INTE ge något tror jag. (Nu blev det iofs så att biljetterna utnyttjades med den ANDRA mannen...;)

I övrigt så tror jag att man ska välja en aktivitet man själv vill, och sen ser man om den andra nappar. För redan med det kan man ju visa lite vem man är. JAG personligen föredrar alla dagar i veckan en middag på kvällen. Jag tar gärna ett glas vin ibland och tycker det bara lättar upp ett sånt här tillfälle. Därtill är det ett plus för MIG om mannen är lite intresserad av både mat och dryck då det är ett av alla mina intresseområden. Så är mannen nykterist och vill äta på McDonalds eller bara gillar svensk husmanskost är det ett stort minus.

Håller med!
Förväntas det att du tar notan är det med en bra person att göra klokt och sortera bort!
Har inget emot att bjuda varandra osv - men då får man känna varandra lite bättre.
Så tänker jag också! Känner man varann är det inget konstigt om man turas om att ta notan. Men att han tar den på första dejten signalerar en tradition från en tid där kvinnor inte tjänade egna pengar. :yuck:

Och jag har absolut INGET emot om mannen erbjuder sig att betala. Jag tycker t o m att det är en trevlig gest. Så omodern är jag just när det gäller detta trots att jag i övrigt är för all form av jämställdhet ... Båda männen jag gav exempel på ovan gjorde det. Om man däremot tackar nej och säger »nej, vi delar« så ska man givetvis inte fortsätta insistera.

Och jag har absolut INGET emot om mannen erbjuder sig att betala. Jag tycker t o m att det är en trevlig gest. Så omodern är jag just när det gäller detta trots att jag i övrigt är för all form av jämställdhet ... Båda männen jag gav exempel på ovan gjorde det. Om man däremot tackar nej och säger »nej, vi delar« så ska man givetvis inte fortsätta insistera.
På vilket sätt är det en trevlig gest? Som dessutom bara ankommer på mannen att göra? :confused:

Anledningen kan kanske vara att jag gillar generösa män(niskor). Jag föredrar också om man har – liksom jag själv – en bra ekonomi. Nu vet jag så klart att man kan vara generös på tusen olika vis. Men i detta första sammanhang är detta ett mikroskopiskt vis för MIG att kolla av detta direkt.

Jag har detta dilemma framför mig imorgon, antar jag. Vi ska ses på en vinbar för lite skumpa innan middagen. Vet inte hur han har tänkt och hur det blir. OM han erbjuder sig att betala så kommer jag givetvis att erbjuda mig att delta och betala min del, men OM han propsar på att betala allt, så tackar jag och tar emot. Jag känner mig inte alls nedvärderad isf - snarare tvärtom. jag gillar (gammaldags?) gentlemän :) ...men jag förväntar mig ingenting.

Gammaldags gentlemän för gammaldags kvinnor, de som inte har en egen försörjning, de som sköter hem och barn och de som inte tror på jämställdhet. Heja? :crazy:
Jag har egen försörjning, eget hus, sköter allt i hemmet och i trädgården. Jag klarar mig själv och är väldigt glad över det!! Jag tror på den självständiga människan, men också på fina gester :D

Anledningen kan kanske vara att jag gillar generösa män(niskor). Jag föredrar också om man har – liksom jag själv – en bra ekonomi. Nu vet jag så klart att man kan vara generös på tusen olika vis. Men i detta första sammanhang är detta ett mikroskopiskt vis för MIG att kolla av detta direkt.
Jag håller med dig, det är av vikt att se att potentiell partner har ordnad ekonomi för mig. Är det inte viktigt så tycker jag det är helt ok att erbjuda sig att betala om den man dejtar har "dålig" ekonomi.
Jag dejtade en person, vi hade typ picnic-ish. Han hade med sig en toarulle som papper, helt ok! Men! Det var viktigt att han fick med den hem, det var hans sista. Han blev dumpad.

Jag får tycka vad jag vill.

Men kan du inte bara sluta med sådana påpekanden? Det kan väl knappast vara breaking news att någon kanske kommenterar det du skriver på ett diskussionsforum.

Läste du också att jag kommer att erbjuda mig att betala och att jag inte förväntar mig någonting??

Det jag kommenterade var det jag citerade. Alltså det om gammaldags gentlemän.

Jag håller med dig, det är av vikt att se att potentiell partner har ordnad ekonomi för mig. Är det inte viktigt så tycker jag det är helt ok att erbjuda sig att betala om den man dejtar har "dålig" ekonomi.
Jag dejtade en person, vi hade typ picnic-ish. Han hade med sig en toarulle som papper, helt ok! Men! Det var viktigt att han fick med den hem, det var hans sista. Han blev dumpad.
Varför gäller det om ordnad ekonomi då inte båda vägar? Om hon förväntar sig att han betalar så signalerar det isåfall att hon har dålig ekonomi.

Varför gäller det om ordnad ekonomi då inte båda vägar? Om hon förväntar sig att han betalar så signalerar det isåfall att hon har dålig ekonomi.
Jag tycker inte det signalerar det, jag skulle nog isf oxå erbjuda mig betala. Det är väl mer om den ena vet att den andre har sämre ekonomi och tycker det är ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
254
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka