Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill att var och en betalar för sig. Träffas man mer är typ varannan gång ok. Eller om man gör nån aktivitet och sen käkar så att en betalar aktiviteten och den andra käket. Eller om den ena har åkt hyfsat långt så känns det ok om den andra betalar fika/käk/vad man nu gör. Men innan man lärt känna nån och vet hur den är med pengar vill jag helst hålla det till att var och en betalar för sig själv.
Håller med!

Åh, jag fick det här vackra meddelandet.
(på bc där jag beskriver mig själv som "lite tjock", bara för att)

"Du är väl inte tjock 10 kg + i din längd är väl ingenting tycker jag. man ska ha lite att ta i och inte göra ont om man ligger överst eller under. Ogillar skarpt revbesspjäll och främst dom som försöker kompensera det med krockkuddar i stället för normala tuttar. Försök se det sä här din längd minus 1 meter den vikten är optimalt men inget fel att väga 7 kg hit eller dit det kan bero på muskler eller benstomme , för det väger mer än fett. Tycker du verkar normal och skön, saknar bara lite självförtroende och kanske tittar för mycke i alla skitblaskor & vet du vad? om vi och alla andra skulle hamna på en öde ö typ Robbinson så är vi vinnare, vi har lite att ta av :) Ha en fin kväll/helg och se framåt
Mvh /...

( som ibland har mer i huvudet än SEX ) men det tar ofta över för det är så guld att få ge njutning åt andra och som bonus få själv med."

Det är så många fel här att jag känner att jag går igång på alla cylindrar. Kräk!! :wtf:
Jag har för övrigt inte skrivit nånting annat om mig själv, så vart han får allt sitt dravel ifrån förstår jag verkligen inte.
"Verkar normal, skön och med dåligt självförtroende." Bah!!!

Åh, jag fick det här vackra meddelandet.
(på bc där jag beskriver mig själv som "lite tjock", bara för att)

"Du är väl inte tjock 10 kg + i din längd är väl ingenting tycker jag. man ska ha lite att ta i och inte göra ont om man ligger överst eller under. Ogillar skarpt revbesspjäll och främst dom som försöker kompensera det med krockkuddar i stället för normala tuttar. Försök se det sä här din längd minus 1 meter den vikten är optimalt men inget fel att väga 7 kg hit eller dit det kan bero på muskler eller benstomme , för det väger mer än fett. Tycker du verkar normal och skön, saknar bara lite självförtroende och kanske tittar för mycke i alla skitblaskor & vet du vad? om vi och alla andra skulle hamna på en öde ö typ Robbinson så är vi vinnare, vi har lite att ta av :) Ha en fin kväll/helg och se framåt
Mvh /...

( som ibland har mer i huvudet än SEX ) men det tar ofta över för det är så guld att få ge njutning åt andra och som bonus få själv med."

Det är så många fel här att jag känner att jag går igång på alla cylindrar. Kräk!! :wtf:
Jag har för övrigt inte skrivit nånting annat om mig själv, så vart han får allt sitt dravel ifrån förstår jag verkligen inte.
"Verkar normal, skön och med dåligt självförtroende." Bah!!!

Vad får folk idén om att det här är ett bra sätt att inleda en konversation ifrån? :yuck: Oavsett om man har världens sämsta självförtroende är det ju knappast något man vill ha upptryckt i ansiktet av någon främling - helt oombett :meh:

Ni tjejer, Hur gör man på en dejt idag? jag har inte varit på en på 25år! det var 1992 som jag slutade dejta! Hur gör man i dag. vem betalar? vem gör vad. har inte en amning vad som är kutym i dag.

Man gör väl lite som man vill. En dejt för mig är ju ett sätt att lära känna en ny person, marknadsföra sig själv och känna om det klickar. Så gör saker som du gillar och var dig själv. Jag betalar gärna själv i början, jag tar gärna en fika eller typ en aw. Jag skulle tycka det var konstigt om en okänd nätdejt kom med en present, men jag håller ju oftast kontakten kort och träffas tidigt, annat är det ju om man mailat ett bra tag och jag typ skulle få en ask med min favoritchoklad eller något annat vi diskuterat som jag gillar - då skulle jag se det som gulligt. Och om någon kom hem till mig på middag skulle en gå-bort-gåva vara ok också, men det hade aldrig hänt eftersom jag vill träffas på offentlig plats i början. Men generellt skulle jag säga nej till presenter.

Man gör väl lite som man vill. En dejt för mig är ju ett sätt att lära känna en ny person, marknadsföra sig själv och känna om det klickar. Så gör saker som du gillar och var dig själv. Jag betalar gärna själv i början, jag tar gärna en fika eller typ en aw. Jag skulle tycka det var konstigt om en okänd nätdejt kom med en present, men jag håller ju oftast kontakten kort och träffas tidigt, annat är det ju om man mailat ett bra tag och jag typ skulle få en ask med min favoritchoklad eller något annat vi diskuterat som jag gillar - då skulle jag se det som gulligt. Och om någon kom hem till mig på middag skulle en gå-bort-gåva vara ok också, men det hade aldrig hänt eftersom jag vill träffas på offentlig plats i början. Men generellt skulle jag säga nej till presenter.
takar! bra med info.

Vad får folk idén om att det här är ett bra sätt att inleda en konversation ifrån? :yuck: Oavsett om man har världens sämsta självförtroende är det ju knappast något man vill ha upptryckt i ansiktet av någon främling - helt oombett :meh:
Jag har inte själv lagt någon värdering i det, jag förstår verkligen inte varför han känner att han måste förklara att det är okej.
Att han tycker sig veta att jag är normal och skön eller något om mitt självförtroende utifrån en icke befintlig presentation förstår jag inte heller.
Och hans uttalande om revbesspjäll och krockkuddar, vidrigt. :yuck:
Äckliga kräk.

Hej

Kände bara för att svara dig, om det är fel eller inte! Jaa hur ska man veta det om man inte provar. Jovisst jag har sambo! Men det kan väl inte vara det som avgör. Om allt var bra och jag trivdes i livet skulle jag inte vara på dessa sidor över huvud taget. Så jaa nåt är fel! Vad? Nää det väntar jag med, kanske är det bra fast jag inte fattar det. Och felfri är ingen!

Jag har gjort en resa i livet från på grännsen till arrogant (även om jag inte tyckte det då), eller insåg! Till den jag är idag! Men det får du ta reda på om du nu orkar svara.

Sex är både viktigt, skönt, energigivande och avslappnande. Men på krogen sitter inte den kvinnan som attraherar mig. De känns snarare som stinkande vindunkar men påtagligt självförtroende.
Vet inte om hon finns här heller? Men din profiltext kändes utmanande, och jag gillar kvinnor i jeans och högklackat som vågar klä sig utan att halva huden syns. Inte för jag inte gillar naken hud! Utan för att fantasin måste få vara med.

Kk är ok för mig! Beroende på vilket objektet i fråga är! Att ha en massa olika objekt är inte OK. Inte för att det är oetiskt! Utan för att kvaliten blir inte den bästa, Och tiden räcker inte till. Jaha då kom funderingen och frågan upp igen! Vad gör jag här? Jag vet ju inte! Nyfiken är jag såklart! Och jag gillar utmaningar.

Men jag vill inte vara ensam i samlaget, inte heller i livet. Jag har underbara barn och barnbarn, jag lever nära dem. Till vissas förtret!
Ja joo jag läste hela din text.. och du hade lämnat barn utanför din text. Så endera har du inga barn! Eller så lämnar du dem utanför! Varför undrar då jag? I mitt liv tar de som sagt ganska stor plats! Och jag är stolt över den nära relation vi har.

Jag hoppas du utmanar mig, och jag kan gå på krogen! Men utan an massa flytande självförtroende. Nej nej jag är inte med i IOGT rörelsen. Jag tar gärna ett glas när det passar. Men jag vill vara vid mina sinnens fulla bruk, när och om jag träffar den rätta. Då slipper jag upptäcka att den forna elegansen, gått att tvätta bort.

Hade nu gott i livet! Och i sökandet efter en passande partner! Och kom ihåg att inget varar för evigt.

Kram på dig och god tur..

Vad är det för fel på vissa egentljgen... Och hur mycket hade han druckit?

Jag har för övrigt inte nämnt ett ord om jeans och högklackat och har en klänning på profilbilden så han verkar skarvat i lite utefter egna önskemål.

Riktigt hyvens man det där som vill vara nykter ifall han träffar den rätta, när sambon ligger hemma och sover :yuck:

Hjälp! Date på lördag :D ...det var ett tag sedan!
Matchade med en Tinder-man i helgen och någon dag senare övergick vi till messenger - mycket smidigare. Han verkar lugn och vettig, vanlig och trevlig. Han bor en bit härifrån.
Nu frågade han plötsligt om jag vill äta middag med honom på lördag. Här. På min ort. Han har bokat hotell och vi ska ses på stan. Litelitelite creepy att han verkar ha bokat (eller jävligt nära iaf) hotell innan han visste svaret, men jag tycker han verkar jätte ofarlig och vettig. Ska bli kul! Känns också seriöst att han valde hotell istället för att tränga sig på hos mig.

En sak jag reflekterade över - då han skrev att han är riktigt god vän med sin ex-fru så kändes det skönt. Jag har läst så mycket om knäppa och på olika sätt misshandlande män, så DET tror jag iaf inte att han är. Han man som ex-fru blivit av med en sådan så vill man knappast fortsättningsvis vara vän.

Sådärja...lite babbel från en taggad tott :angel:

Hej

Kände bara för att svara dig, om det är fel eller inte! Jaa hur ska man veta det om man inte provar. Jovisst jag har sambo! Men det kan väl inte vara det som avgör. Om allt var bra och jag trivdes i livet skulle jag inte vara på dessa sidor över huvud taget. Så jaa nåt är fel! Vad? Nää det väntar jag med, kanske är det bra fast jag inte fattar det. Och felfri är ingen!

Jag har gjort en resa i livet från på grännsen till arrogant (även om jag inte tyckte det då), eller insåg! Till den jag är idag! Men det får du ta reda på om du nu orkar svara.

Sex är både viktigt, skönt, energigivande och avslappnande. Men på krogen sitter inte den kvinnan som attraherar mig. De känns snarare som stinkande vindunkar men påtagligt självförtroende.
Vet inte om hon finns här heller? Men din profiltext kändes utmanande, och jag gillar kvinnor i jeans och högklackat som vågar klä sig utan att halva huden syns. Inte för jag inte gillar naken hud! Utan för att fantasin måste få vara med.

Kk är ok för mig! Beroende på vilket objektet i fråga är! Att ha en massa olika objekt är inte OK. Inte för att det är oetiskt! Utan för att kvaliten blir inte den bästa, Och tiden räcker inte till. Jaha då kom funderingen och frågan upp igen! Vad gör jag här? Jag vet ju inte! Nyfiken är jag såklart! Och jag gillar utmaningar.

Men jag vill inte vara ensam i samlaget, inte heller i livet. Jag har underbara barn och barnbarn, jag lever nära dem. Till vissas förtret!
Ja joo jag läste hela din text.. och du hade lämnat barn utanför din text. Så endera har du inga barn! Eller så lämnar du dem utanför! Varför undrar då jag? I mitt liv tar de som sagt ganska stor plats! Och jag är stolt över den nära relation vi har.

Jag hoppas du utmanar mig, och jag kan gå på krogen! Men utan an massa flytande självförtroende. Nej nej jag är inte med i IOGT rörelsen. Jag tar gärna ett glas när det passar. Men jag vill vara vid mina sinnens fulla bruk, när och om jag träffar den rätta. Då slipper jag upptäcka att den forna elegansen, gått att tvätta bort.

Hade nu gott i livet! Och i sökandet efter en passande partner! Och kom ihåg att inget varar för evigt.

Kram på dig och god tur..

Vad är det för fel på vissa egentljgen... Och hur mycket hade han druckit?

Jag har för övrigt inte nämnt ett ord om jeans och högklackat och har en klänning på profilbilden så han verkar skarvat i lite utefter egna önskemål.

Riktigt hyvens man det där som vill vara nykter ifall han träffar den rätta, när sambon ligger hemma och sover :yuck:
Ja problemet är verkligen att du lämnat dina eventuella barn utanför...:confused:

Den här charmiga redan bittra 25åringen skrev till mig. Han skrev "tjena plutten". Se presentationen nedan. Tror ni jag lyckas charma denna drömprins?:banghead::yuck:

Haha... vilka usla alternativ! -"kort romans", "vänskap" eller "seriöst förhållande" ?!... för det första beror det på VAD du är för kvinna. Jag lever dagen som den kommer, lyckas du göra mig sexuellt attraherad och iallafall vara någorlunda normal i skallen då större del av befolkningen på sådana här sidor tenderar att vara psykfall, så finns det en chans att vi kan träffas, MEN, detta betyder inte(!!) att vi vipps kommer vara i ett förhållande - detta händer om jag blir KÄR, vilket är rätt jävla ovanligt.

Är det nu man ska ta upp längd (185), ögonfärg (blå)…etc? Får känslan att det är precis vad andra killar gör…skriver en lååång, tråkig jävla lista om sitt liv i hopp om att du inte ska genomskåda honom? Drar det kort istället: Jag är 25 bast, lång, attraktiv, kreativ, har ett jobb, vet hur mat ska smaka och vet hur man släpper loss. Svårare än så är det inte.

Är inte den som tvekar att hångla upp dig mot väggen om jag känner för det, eller för den delen kasta ut dig om du beter dig som en barnrumpa. Seize the moment är mitt motto. Ser jag något jag gillar går jag för det utan att egentligen bry mig om det går åt helvete. Även om jag troligtvis kommer sitta där en dag med långt skägg och trettiofem barn och barnbarn jag också. Det är inget jag oroar mig över nu när jag är ung. Men jag har börjat inse att det är viktigt att ha någon speciell att dela sitt liv med. Därför är jag på den här sidan. Har inga problem med att träffa kvinnor i mitt övriga liv, men jag är kräsen och... har inte hittat den jag söker.

Mer tänker jag inte avslöja, men med lite charm kommer du kanske djupare in i mig (ok det där lät bara fel...haha), innan dess kommer jag troligtvis behandla dig som min störiga lillasyster. Fixar du inte detta finns det en rad ute till höger som du kan rota vidare i. Är du grymt rolig i ditt mail träffas vi över en drink eller en kopp kaffe och tar det som det kommer.
.
- Carpe Momentum

Svar på vanliga frågor:
Nej, jag har inte MSN/skype. Deal with it.
Jag undrar :confused:
Vilka tjejer nappar på ett sånt meddelande?
Han verkar ju hyfsat självsäker, så napp får han säkert ibland.

Ni tjejer, Hur gör man på en dejt idag? jag har inte varit på en på 25år! det var 1992 som jag slutade dejta! Hur gör man i dag. vem betalar? vem gör vad. har inte en amning vad som är kutym i dag.

Personligen hade jag betalat för mig själv och en present hade känts väldigt konstigt.

Att vara stel... tja, personen du ska träffa känner säkert något liknande som du gör ;) Jag tror att det viktigaste är att man inte förställer sig. Dvs lyckas man snubbla på sina egna fötter (vilket jag är fullt kapabel att göra om jag är nervös) så skulle jag skratta lite åt mig själv och säga något i stil med att "Ja, jag är faktiskt lite nervös". Inte göra någon jättegrej av det utan mer ett lätt "ojdå".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka