Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Noterat.För mig beror det lite på, jag stör mig inte på om personen erbjuder sig att betala men inte heller om hen inte gör det. Det enda som möjligen skulle göra mig irriterad vore om personen inte accepterade om jag avböjde.
Tackar för råden.Har för mig att någon i en tidigare nätdejtingtråd skrev att hon ville betala för sig på första dejten för att snubben inte skulle få för sig att hon var skyldig honom nånting eller för att hon inte skulle känna sig skyldig honom en till träff. Tycker det är väl värt att ha i åtanke med tanke på att det finns många skumma typer som man inte vill behöva handskas med så det är verkligheten för rätt många kvinnor. Vill man erbjuda sig att betala så absolut, erbjud på, men nekar dejten så acceptera det utan att propsa på det.
Ang vad man gör så är det väl upp till er vad ni vill göra, men generellt brukar man väl avråda från bio iaf? Medan andra föredrar bio. Bowling tex kan jag tänka mig är en rätt utmärkt aktivitet som kan tänkas göra dejten mindre stel![]()
Att koma hem till mig är just nu lite otänkbart, detta är nästan allt jag har +säng och en garderob.Jag betalar helst för mig själv, och skulle absolut tycka att en present på första dejten skulle kännas obekvämt.
Jag är nervös först på dejt, men det släpper efter en stund, ju mer man tänker "hjäääälp jag ska på D-E-J-T och se om personen vill vara tillsammans med mig!!!" Desto mer uppjagad blir man såklart. Ju mer man lyckas programmera om sig till att exempelvis tänka "vad kul, jag ska möta en ny person" desto bättre.
Försök att se det för vad det är (egentligen, bortom rubriken dejt), två personer som ska ses och ta en kopp kaffe. Det värsta som kan hända är väl att det blir stelt, men då känner nog båda parter det och då var det ingen bra kemi och det är tack och hej när koppen är tom.
När man träffar folk det klickar bra med så brukar ju konversationen gå lite av sig själv och då kanske man vill ses igen. Det är oftast smart att inte ha en lååång första dejt inbokad. En kopp kaffe på café är enklare att avsluta än en trerättersmiddag hemma hos dig. :-)
Har ett par gula på g.Tja - det finns ju gardiner som går att byta ut.![]()
Gott om möjligheter att göra det till ett hem du trivs i!Att koma hem till mig är just nu lite otänkbart, detta är nästan allt jag har +säng och en garderob.
![]()
Så det är inte läge för besök men ett inrednings program
Att koma hem till mig är just nu lite otänkbart, detta är nästan allt jag har +säng och en garderob.
![]()
Så det är inte läge för besök men ett inrednings program
bra att vara oldschool,Jag tycker promenad är underskattat som första dejt. Kan enkelt utökas om man känner att det klaffar.
Är inte så förtjust i fika, det där med sitta mitt emot varandra och "jaha ja hej" blir så mycket mer krystat.
Men man kan fika efter en promenad
(Däremot så inkonsekvent nog kan jag äta lunch/middag som första dejt. Men det blir på något vis lättare med mat inblandat och äta måste man iaf)
Angående betala så jag erbjuder mig alltid men föredrar om han betalar faktiskt. Ibland är jag nog jävligt oldschool.
Rund? vad menar du?Rymd, vackra golv och vackra fönster. Det där har potential!
Bowling tex kan jag tänka mig är en rätt utmärkt aktivitet som kan tänkas göra dejten mindre stel![]()
Precis! Hyfsat lätt att avsluta också, spelet i sig tar ju slut så det kan komma hyfsat naturligt om inte bägge vill fortsätta dejtenJa! Bra grej. Har funderat på vad jag ska hitta på med snubben jag snackar med som inte innebär ses hemma direkt (eeh jobbar på att bli lite smartare/försiktigare) och inte heller fika pga stelt eller befinna sig mitt ute i skogen/på fjället ensam med honom. Bowling är ju bra.
Ni tjejer, Hur gör man på en dejt idag? jag har inte varit på en på 25år! det var 1992 som jag slutade dejta! Hur gör man i dag. vem betalar? vem gör vad. har inte en amning vad som är kutym i dag.
Tackar! jag vet inte hur man gör nuförtiden.Jag vill att var och en betalar för sig. Träffas man mer är typ varannan gång ok. Eller om man gör nån aktivitet och sen käkar så att en betalar aktiviteten och den andra käket. Eller om den ena har åkt hyfsat långt så känns det ok om den andra betalar fika/käk/vad man nu gör. Men innan man lärt känna nån och vet hur den är med pengar vill jag helst hålla det till att var och en betalar för sig själv.
Rund? vad menar du?