Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sällan tid att hålla på med chattande, annat än när jag sitter vid datorn. Antingen gör jag något och då vill jag inte bli störd eller så ägnar jag mig åt sociala medier, och då skriver jag ogärna på mobilen. När jag försöker förklara detta för kikivrarna så slutar de antingen svara eller ifrågasätter hur jag kan vara så upptagen i vardagen.
Ja, för att hålla kontakt och prata om saker, absolut. För att inleda bekantskap med nån som inte ens kan presentera sig, not so much.Ja, alltså det måste ju finnas något att skriva om.
Eller iaf att det bara rullar på.
Jag gillar att skriva sms och Messenger, inte just till ragg utan överlag.
Det är så himla smidigt.
Ja, för att hålla kontakt och prata om saker, absolut. För att inleda bekantskap med nån som inte ens kan presentera sig, not so much.
Ja, alltså det måste ju finnas något att skriva om.
Eller iaf att det bara rullar på.
Jag gillar att skriva sms och Messenger, inte just till ragg utan överlag.
Det är så himla smidigt.
Ni som gillar kik - ni föredrar alltså skriva via telefonen?
(Jag föredrar tangentbord för allt utom korta snabba meddelande som "åker nu" eller "Hur gick det idag?" Osv.
Samma här.Alltid.
Därför jag inte har någon dator. Använder bara min mobil och paddan. Går snabbt och är smidigt.
Jag har två teorier kring kik-ivrarna.
1. På kik kan de skicka bilder. Gärna på sina genitalier.
2. På kik kan du inte anmäla dem till sajtadmin.
Ska man fortsätta med samma tema kan det bli:Och gissar jag
3. På kik kan de skriva meningslösa "hur är det?" Och "vad händer ikväll?" I realtid. Och slippa konversera och skriva "jobbiga mail"
Jag tycker mobilen är lite jobbig, men föredrar snapchat framför t.ex. kik eller andra appar/dejtingsidor. På snap kanske man inte kan skicka de längsta meddelandena (eller ja, måste man så kan man via text men det finns sina begränsningar) men jag tycker man lär känna personen mycket bättre genom att skicka bilder fram och tillbaka med små texter. Då får man snabbare inblick i varandras vardag mm och det är svårt att inte ha något att prata om.Ni som gillar kik - ni föredrar alltså skriva via telefonen?
(Jag föredrar tangentbord för allt utom korta snabba meddelande som "åker nu" eller "Hur gick det idag?" Osv.
Jamen, det förstår du väl, du kan inte hålla på och fjanta runt i fårhagar eller titta på hundar hela dagarna, du ska gå runt och göra hemmet fint lagom tills mannen kommer hem istället! Och när du i lite lagom, charmigt tempo gör fint hemma, då kan du faktiskt ha med mobilen och skicka några snabba chattmeddelanden för att bekräfta honom när han vill höra av sigNär jag försöker förklara detta för kikivrarna så slutar de antingen svara eller ifrågasätter hur jag kan vara så upptagen i vardagen.
Jamen, det förstår du väl, du kan inte hålla på och fjanta runt i fårhagar eller titta på hundar hela dagarna, du ska gå runt och göra hemmet fint lagom tills mannen kommer hem istället! Och när du i lite lagom, charmigt tempo gör fint hemma, då kan du faktiskt ha med mobilen och skicka några snabba chattmeddelanden för att bekräfta honom när han vill höra av sig![]()
Ärligt talat är den döda sorken/fågeln riktigt trevlig i jämförelse!Åh vad var det jag läste om kukbilder? Zara Larsson hade jämfört det med när en katt kommer med en död fågel/sork och vill ha beröm eller liknande för sin "gåva".![]()
Svar: "Lille vännen, nu hade du allt lite otur när du tänkte. Du bör ha menat: Jag respekterar vad du tycker, men jag tycker annorlunda.""Jag respekterar vad du tycker, men du har fel"
Eh. Nej.
Svar: "Lille vännen, nu hade du allt lite otur när du tänkte. Du bör ha menat: Jag respekterar vad du tycker, men jag tycker annorlunda."
En annan möjlig tolkning är ju: "Nej, du respekterar mig inte." Antagligen kommer den tolkningen närmare.Det var bortkastat. Han hade upprepat innan inte accepterat att jag inte ansåg vi verkade ha något gemensamt eller passa så bra ihop och därför inte var intresserad.