Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har säkert varit på tapeten tidigare, men känner mig redo för dejtingsvängen igen. Så vad tycker vi om Badoo?
Tinder känns lite för, utelämnande? Hade inte fixat om jag swipar en massa killar som swipar bort mig. :p
Då inbillar jag mig att Badoo är lättare, men är sidan väldigt oseriös?
Är det så att man måste betala för att kunna chatta och använda funktioner?

Har säkert varit på tapeten tidigare, men känner mig redo för dejtingsvängen igen. Så vad tycker vi om Badoo?
Tinder känns lite för, utelämnande? Hade inte fixat om jag swipar en massa killar som swipar bort mig. :p
Jag hittade inget seriöst på Badoo. Fick många meddelanden från killar som bara var ute efter sex eller möjligen kk. Jag ledsnade kanske innan jag ens gav sidan en chans iofs.

Min upplevelse är att det finns väldigt mycket fler fejkprofiler på Badoo, på Tinder finns nästan inga alls. De kvinnliga fejkprofilerna på Badoo utgörs till stor del av baltiska/östeuropeiska tjejer (vilket man kan sluta sig till både utifrån utseendedrag och fotomiljöer) med uppenbart falska namn och uppenbart falska platser. Namnen är inte sällan påtagligt ålderstigna eller rent av fornnordiska... :meh:

Den där är ändå rätt jobbig :D
Men om det skulle vara så så brukar ju ändå övning ge färdighet, även om det kanske blir lite av ett antiklimax :p
Det här är så sant. Om annat funkar bra runt omkring, men just sexet inte klickar ögonblickligen - så kan man som par vara slow starters, dvs båda behöver lära känna varandra även i sängen. Jag har varit i flera vändor där sexet varit kasst inledningsvis (av olika orsaker), men växt till skyarna efter ett tag.

@Bubbla
Just nu är jag nöjd om jag träffar nån överhuvudtaget, känns det som. Så provar nog Badoo ett kort tag i.a.f. innan jag ger upp. ;)

@Snubbelfot Fan vad drygt med fejkprofiler. Underlättar ju om de är lätta att genomskåda. Får väl ge det ett försök åtminstone.

Som sagt så känner jag mig inte det minsta sugen på Tinder. Men är det ngn annan dejtingsida som rekommenderas?

Jag upplever inte Tinder mer utlämnande eller besvärande än något annat, grejen är ju att en matchning bara uppenbaras om båda swipar höger. Man vet aldrig vem som swipat höger eller "gillat" en själv förrän man gör det i retur, så att säga. Så alla matchningar är liksom av godo, och alla uteblivna matchningar... tja, dem behöver man ju inte ens tänka på. :)

Jag tycker inte tinder är så utelämnande. Det är ju ingen av männen som vet om du svajpat höger eller vänster innan det blir matchning. Och du kommer ju svajpa höger på fler än du får matchning på, då det är ju inte så mkt att tänka på de man gillat men som inte gillat tillbaka. Det är liksom så många människor som passerar så man minns ju inte ens förrän det dyker upp att man fått matchning :D

Jag tycker inte tinder är så utelämnande. Det är ju ingen av männen som vet om du svajpat höger eller vänster innan det blir matchning. Och du kommer ju svajpa höger på fler än du får matchning på, då det är ju inte så mkt att tänka på de man gillat men som inte gillat tillbaka. Det är liksom så många människor som passerar så man minns ju inte ens förrän det dyker upp att man fått matchning :D
Det låter förvisso lite "mildare" än hur jag tänker mig att det fungerar..

Jag provade Badoo... Gick ur efter typ en kvart, efter att ha upptäckt att de har betygsättning av folks bilder som om det vore nån sketen fjortis-sida i stil med snyggast.se när det begav sig. Jävla trams.

Happypancake kan ju vara värt att ta en titt på. Och okcupid för den delen.

Det här är så sant. Om annat funkar bra runt omkring, men just sexet inte klickar ögonblickligen - så kan man som par vara slow starters, dvs båda behöver lära känna varandra även i sängen. Jag har varit i flera vändor där sexet varit kasst inledningsvis (av olika orsaker), men växt till skyarna efter ett tag.

Verkligen så :)
Tyvärr finns det ju även risk för att det fortsätter vara kasst. Jag har varit med om båda :p

Verkligen så :)
Tyvärr finns det ju även risk för att det fortsätter vara kasst. Jag har varit med om båda :p
Så är det ju. Man ska bara inte ge upp med en gång, vissa gånger behöver saker och ting falla på plats - andra gånger finns verkligen inget samspel.

Så är det ju. Man ska bara inte ge upp med en gång, vissa gånger behöver saker och ting falla på plats - andra gånger finns verkligen inget samspel.

Så är det verkligen!
Vissa personer behöver man som sagt bara lära känna - andra hade man nog kunnat försöka i evigheter med utan att få till det på ett bra vis :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V