Inte alla som känenr en kändis.

Jag blev starstruck, ställd och chockerad när jag sprang på en hollywoodkändis i Pressbyrån i hålan jag växte upp i. En håla i Värmland med typ 14 000 pers i hela kommunen. Vi möttes i dörren och jag svimmade nästan. Det visade sig sen att hans svenska fru kommer ifrån krokarna. Deras barn gick i min kompis förskoleklass ett tag.
Kommer aldrig ihåg hans namn men han var en av piloterna i Top Gun bland annat. Det var bara så galet otippat!

Sen var jag på halkbanan samtidigt som prins Carl Philip. Det var i Karlstad, när han gick på Lundsberg. Han åkte dock tiden efter min grupp så såg honom bara lite på håll. Vi fick inte ens stanna och tjuvkika när han körde :angel:

Att jag skulle blir starstruck kräver två saker,
1. jag känner igen personen. (Och du frår vara väldigt känd innan det händer).
2. Att jag bryr mig om det personen gör.
Personer jag skulle bli star struck är tex.
Alexei Filippenko
Pamela Gay
Neil deGrasse Tyson
Stephen Fry
Buzz Aldrin
Ni förstår vad det är för typer.

Jag är släkt med Buzz Aldrin. Han är min mammas kusin pappas kusin... :p

Har även jobbat med en kändis son. Måste varit ovant för honom att de flesta frågade om han var släkt med kollegan C (med samma efternamn) i stället för hans pappa. Sen är de ju släkt allihop men ändå.

Jag känner ett par esportkändisar och har träffat ännu fler via andra vänner, men det är ju kändisar som man bara känner till om man gillar esport.
Den enda fördelen är att man får se sina vänner på tv/streams ibland när man inte kan träffa dem :love:

Får man vara nyfiken och fråga vilka? :D

Får man vara nyfiken och fråga vilka? :D
Är "vän"/bekant med Akke, och nära vän med Pablo. Är även bra vän med Drayich och Blewd. Har träffat Get_Right ett par gånger via gemensamma vänner och snackat med typ hela gamla NiP, druckit öl med nästan hela original Alliance och festat med nästan hela nuvarande. Snackat skit med Heaton några gånger med men han vet nog inte vem jag är sas.

Iom att jag känner folk i esportsvängen så blir det ju att man hänger med "kändisarna" på DH och sådär.

Du är fortfarande den enda "idol" jag behållit genom åren @Lena Furberg . Mulle älskade jag naturligtvis men det var alla dina andra fantastiska hästar i serier du tecknat som gjorde så starkt intryck. Så du gör mig starstruck varje gång jag inser att jag "pratar" med den riktiga Lena Furberg.

Känner inte direkt nån kändis numera, men en liten lustig grej:

En vän (numera bor vi i olika städer och umgås aldrig dock) jag lärde känna säsongen 2009/2010 tävlade i en skidsport. Då hade jag noll koll på skidåkare och jag visste att nya vännen tävlade i en viss skidsport, men tänkte väl att det var på nivån motsvarande rida 1,30-1,40 klasser typ. Hon åkte på tävlingar utomlands och jag önskade lycka till och frågade hur det gått, annars pratade vi inte så mycket om skidåkningen. Jag visste ju att hon inte jobbade under vintern, men polletten trillade ändå inte ner. Sen nån dag pratade hon om att sluta med skidåkningen, och sa nåt om att hon skulle sluta efter OS. Jag :confused: O_o :o. Nu höll hon på med en relativt ny gren och då fick den inte alls mycket uppmärksamhet i media, så det var inte bara jag som hade hopplöst dålig koll.

Har träffat en journalist på SVT rätt mycket förut. Har umgåtts med dottern till en mycket känd svensk skådespelare, dock också flera år sedan nu.
Jag tror mig ha gått i samma klass som en "känd" ung skidsportare (vet att hon höll på med skidsport på hög nivå, och ofta var iväg på tävlingar i veckosluten under vinterhalvåret - men vet inte om hon var "känd" i den bemärkelsen).
Har sett en ganska känd youtuber på bussar/tåg ibland utan att ens reflektera över det - insåg dock efter att ha tittat på Hitta att hen bodde i grannorten till mig. :eek:

Kan nog inte påstå att jag känner någon kändis. Har nog mer av "mötte Lassie"-historier.
Var o tittade på en flygel på Annelie Magnussons/Pandoras nyinköpta herrgård på 90-talet (skulle hyras ut). Hon var nära barndomsvän till min dåvarande sambo.
Har vuxit upp på samma gata som Tommy Salo, brorsan har lekt någon gång med honom när de var små.
Har ett foto när jag kramar ett av våra dagbarn år 1971. Hans gudmor var/är Anni-Frid Lyngstad.
Har suttit i samma väntrum hos en privatläkare i Stockholm som Stefan Ekman. Gösta Ekmans yngre bror som då var väldigt känd via en roll i Rederiet.
Min kusins ex som hon levde med i många år var barndomsvän med E-Type
......

Håller med. GW är GW!
Jag bodde granne med honom ett halvår ute i skogen, killen bor kvar. Jag hade dock aldrig turen att råka på honom. Jag hoppas jag inte bränt mina broar att bjudas på tillställning med GW hos andra grannen som är hans polare. Jag kan ha skojat om att bosätta mig i tält utanför GWs gård i några månader utan att duscha, bara jag får se GW.
Killen ska jaga med dem i höst. Så jag hoppas, hoppas jag får joina ngt!
Geeeweee!
Hat du och killen flyttat isär ? Bodde inte ni på ngt k -märkt ställe ?

Ja, jag blev starstruck när @Lena Furberg ringde mig för att diskutera ett manus. :love: Fast då var jag iofs typ 16 år och hade mer idoler än nu.
Och jag ringde upp @Lena Furberg för att fråga om lov att använda Mulle som omslag till klubbtidningen men fick veta att hon inte ägde rättigheterna till bilden längre, det är nog sisådär 30 år sen det hände, först svarade hennes mamma och sen ropade hon på Lena. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama